نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

میکروفن موبایل سونی

تعمیر میکروفن موبایل سونی

میکروفن موبایل سونی میکروفون دستگاهی که با تبدیل صدا به جریان الکتریسته، کاربرد های زیادی در تلفن، ضبط صوت، سیستم های سمعک، بلند گوهای دستی، رایانه ها، سیستم های ضبط صدا و … دارد. یکی از مشکلات متداولی که کاربران انواع گوشی ها با آن ها روبرو میشوند، خرابی های مربوط به میکروفون موبایل بوده،که در صورت خرابی میکروفن، گوشی تلفن همراه، قادر به انجام اصلی ترین وظیفه خود، یعنی برقراری تماس شفاف صوتی نبوده و دستگاهی بلا ‌استفاده خواهد بود. اشکالات پیش آمده در میکروفون موبایل چندان پرهزینه و دردسرساز نبوده، به ویژه اگر مراحل عیب یابی به درستی وبه موقع تشخیص داده شود.

  • انواع مختلف مشکلات و خرابی های پیش آمده برای صدای موبایل:
  • قطع و وصل شدن صدای میکروفن

در صورت وجود این اشکال، راهی به جز تعویض میکروفن موبایل سونی نبوده، در صورت بر طرف نشدن مشکل، خازن ها و سلف های مسیر میکروفن ۱ و ۲ را چک شده و در نهایت آی سی صوت تعویض می گردد.

  • عدم ضبط صدا

ابتدا با تعویض میکروفن موبایل سونی و بررسی کردن قطعات مسیر مربوط ب میکروفن ۱ و ۲،در صورت نیاز آی سی دستگاه توسط متخصصین ماهر بخش تعمیرات موبایل سونی تعویض می گردد.

  • ضبط صدای خش دار توسط میکروفن موبایل سونی

 در ابتدا برای رفع این اشکال باید اختلالات نرم افزاری احتمالی را برطرف کرده، در صورت برطرف نشدن خش خش صدا، راهکاری به جز تعویض میکرفون نداریم. ر صورت پابرجا بودن مشکل،برای تعمیر میکروفن موبایل سونی ابتدا بررسی قطعات مسیر مربوط به میکروفن ۱ و ۲ انجام شده، در صورت نیاز آی سی صوتی گوشی توسط کارشناسان تعویض می گردد.

  • ضعیف بودن صدای ضبط شده

در صورت بروز این مشکل ابتدا به بررسی سوراخ های میکروفن پرداخته، تا اطمینان از نبود گرفتگی در میکروفن بدست آمده، گردگیری ها و تمیزکاری های مرتبط با این بخش انجام گردد. در صورت پابرجا بودن مشکل، میکروفن موبایل سونی تعویض می شود. در صورت تداوم مشکل به بررسی قطعات مسیر مربوط به میکروفن ۱ و ۲ چک و در نهایت، تعویض آی سی صوتی با نظر کارشناسان انجام می شود.

  • آموزش تعمیر میکروفون گوشی

قبل از انجام هر اقدامی برای تعمیر میکروفون گوشی، باید اطمینان از ارسال صدا داشته،به همین دلیل انجام اقدامات زیر را توصیه میکنیم:

  • خاموش و روشن کردن گوشی موبایل جهت رفع مشکل میکروفون آن: اولین راه حلی خاموش و روشن کردن گوشی و جدا کردن باتری از آن میباشد. احتمال حل شدن مشکل توسط این راه وجود دارد.
  • خلاص شدن از شرِ نرم افزار های اضافه : یکی از دلایل خرابی میکروفون ها مربوط به آسیب های احتمالی نرم افزارها و بدافزارهای متفرقه بوده، که در این شرایط جهت تعمیر میکروفون گوشی،بهترین راه حذف آن ها است.
  • جدا کردن هدست و هندزفری بلوتوث از گوشی : متصل بودن ادواتی مانند لوازم جانبی و هندزفری های بلوتوث به گوشی بوده، که جهت تعمیر میکروفون آن ها را جدا کرده،تا هرگونه اختلال را در وضعیت خروجی برطرف کند.
  • بازگشت به تنظیمات کارخانه به عنوان آخرین راه حل

از آخرین راه های موجود برای تعمیر میکروفون گوشی، بازگرداندن دستگاه به تنظیمات بوده، با این کار تنظیمات فراوانی به حالت اولیه ی خود بازگشته و تنظیمات مربوط به صدا هم به حالت اول بازمیگردد.

  • تست میکروفن موبایل سونی

رایج ترین روش تست عملکرد میکروفن(یا کپسول دهنی)، استفاده از مولتی اهم توسط کارشناسان تعمیر موبایل است.با این روش،باید از یک طرف، اهم نماش داده شده کم و از طرف دیگر اهم نمایش داده شده زیاد باشد. مقدار اهم نمایشی کپسول دهنی معمولاً بین 500 اهم الی 3 کیلو بوده،در صورت نشان دادن عدد کمتر و یا بیشتر از محدوده ی تعیین شده، قطعه ی میکروفن خراب است.

روش دیگری تست میکروفن موبایل سونی، تست دیود است. مشابه حالت قبل، مولتی‌متر را بر روی تست دیود قرار داده، در این وضعیت از یک طرف باید نمایش عدد بر روی نمایشگر مولتی‌متر را داشته و از طرف دیگر نباید نمایش عدد را داشته باشیم.به عبارتی از یک طرف هدایت کرده و از طرف دیگر هدایت نکرده و این نشانه ی خرابی قطعه میکروفن است.

ایرادات رایج و راه های رفع آن را گفتیم در صورت برطرف شدن مشکل به تعمیر کاران متخصص و مشاوران تلفنی ما مراجعه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *