نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات مربوط به تصویر تلویزیون طرح DPL/LCD

مشکلات مربوط به تصویر تلویزیون طرح DPL/LCD

مشکلات مربوط به تصویر تلویزیون

مشکلات لامپ:

اکثر مشکلات این تلویزیونها مربوط به لامپ می شود. لینک مربوط به برند تلویزیون را برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: هیتاچی، JVC، میتسوبیشی، سونی یا توشیبا.

اطلاعات کلی لامپ:

لامپ های طرح دار فقط در تلویزیونهایی استفاده می شوند که از پروژکتور LCoS، مانند مدلهای SXRD سونی و JVC HD-ILA، طرح LCD، یا طرح DLP استفاده می کنند. این دستگاهها دارای صفحه بزرگ معمولا ۴۶ اینچ و بالتر (و ۳۷ اینچ در مدل سونی) می باشند. دستگاههای پروژکتور کوچک که دارای صفحات مجزا بوده نیز شامل لامپ های طرح دار هستند. لامپ های طرح دار می توانند توسط مشتری با استفاده از پیچ گوشتی تعویض شوند. اگر به ابزار خاصی نیاز باشد، در لامپ جدید قرار داده می شود. هیچ لامپ قابل تعویض در تلویزیون پنل فلت (پلاسما، LCD، LED)، تلویزیونهای سنتی دید مستقیم، و تلویزیون طرح دار زمینی وجود ندارد.

OSD (روی صفحه نمایش) الگویی در صفحه است که در آن تلویزیون از طریق منوی کنترل، نمایشگر صدا، نمایشگر کانال، نمایشگر ورودی و … عمل می کند. اگر OSD دیده شود، لامپ خوب است.

معمولا، لامپ خراب با چشم دیده می شود. هر لامپ شامل یک لوله شیشه ای نازک است. اگر این لوله خرد شده و یا سوراخ داشته باشد، بنابراین لامپ خراب است. اغلب، افراد در زمان تماشای تلویزیون دارای لامپ خراب صدای مزاحمی را می شنوند. لامپ ترک خورده یا شکسته در محفظه شیشه بیرونی نیز ممکن است بد باشد. لامپ بدون آسیب داخلی آشکار نیز ممکن است خراب باشد. این مورد فقط می تواند با تعویض لامپ خوب تایید شود.

زمانی که نور لامپ کم می شود، منبع برق لامپ ممکن است نویز مزاحم ناشی از ولتاژ بالا را ایجاد کند. در دستگاههای که چندین بار راه اندازی شده اند، این نویز ممکن است در هر بار راه اندازی شنیده شود. این نویز علامت خوبی برای وجود لامپ خراب است.

معمولا لامپ های خراب در زمان روشن شدن دستگاه کم نور هستند، اما لامپ های ضعیف می توانند در زمان کار کردن دستگاه نیز کلا از کار بیافتند. دستگاه ممکن است این مورد را تشخیص داده و لامپ را مجددا راه اندازی کند. اگر تصویر و تمام OSD از بین روند، بنابراین لامپ معیوب است.

هیتاچی:

تلویزیون با صفحه تاریک، بدون تصویر و بدون OSD روشن می شود. پس از چند دقیقه، نور لامپ در جلوی دستگاه ثابت می ماند.

 

JVC:

تلویزیون با صفحه تاریک، بدون تصویر و بدون OSD روشن می شود. پس از چند دقیقه، نورهای آبی و نارنجی در جلوی پنل هر ثانیه دوبار بطور مداوم و همزمان چشمک می زنند.

میتسوبیشی:

نشانه ۱: تلویزیون با صفحه تاریک، بدون تصویر و بدون OSD روشن می شود. پس از چند دقیقه، نور لامپ به رنگ قرمز ثابت می ماند.

نشانه ۲ (برخی مدلها): تلویزیون کار می کند اما نورهای لامپ به رنگ زرد ثابت می مانند. این یک هشدار است که لامپ ساعتها استفاده شده است و ممکن است بزودی خراب شود. در هنگام تعویض لامپ، پیام روی صفحه در مورد تنظیم مجدد تامیر لامپ سوال می کند، بنابراین این نور هشدار خاموش است.

نشانه ۳ (برخی مدلها): تصویر چشمک و فلش می زند و یا رنگ آن تغییر می کند. پس از چند دقیقه، دستگاه ممکن است خاموش شود. در ابتدا، میتسوبیشی لامپ هایی با رفلکتورهای زرد در این مدلها را تولید کرد. آنها کشف کردند که این لامپ ها می تواند منجر به علائم عجیبی شوند بنابراین اکنون لامپ های نقره ای تولید می کنند. از آن پس برخی از لامپ ها نیز با این مشکل مواجه شدند. اگر دستگاه شما لامپ زرد دارد، یا اگر اخیرا لامپ را تعویض کرده اید، سعی کنید تا لامپ اصلی را مستقیما از میتسوبیشی خریداری کنید. حتی اگر لامپ تعویضی شما دارای شماره قطعه اصلی میتسوبیشی باشد، هیچ گارانتی ندارد که لامپ اصلی میتسوبیشی باشد مگر اینکه از شرکت میتسوبیشی خریداری کرده باشید.

سونی:

نشانه ۲: نور سبز پاور هر یک ثانیه فلش می زند اما صفحه بدون تصویر و بدون OSD تاریک است. دستگاه ۳ بار راه اندازی می شود، و سپس نور قرمز لامپ شروع به چشمک زدن می کند.

نشانه ۲: دستگاه بخوبی کار می کند اما صفحه بدون تصویر و یا OSD تاریک است. پس از چند دقیقه، تصویر برمی گردد اما سپس از بین می رود. نور سبز پاور بطور مداوم چشمک می زند در حالیکه تصویر از بین می رود و ممکن است صدا داشته باشد یا خیر.

نشانه ۳: دستگاه کار می کند، اما پیام هشدار لامپ هر زمانی که روشن می شود بر روی صفحه ظاهر می شود.

توشیبا:

نور قرمز در پنل جلو ثابت می ماند و نور سبز هر ثانیه ۳ بار چشمک می زند اما صفحه بدن تصویر و OSD تاریک است. دستگاه خاموش است و ۸ بار مجددا راه اندازی می شود. سپس، نورهای سبز و قرمز هر ثانیه یکبار بطور همزمان و مداوم چشمک می زنند.

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)