نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج دوربین فیلم برداری سونی

 

مشکلات رایج دوربین. خرابی دوربین فیلم برداری سونی در نامناسب ترین زمان اتفاق می افتد و هرگز راحت نیست. اما خبر خوب این است که بسیاری از مشکلاتی که با آن مواجه می شوید می تواند توسط شما در محل یا توسط یک تکنسین آگاه برطرف شود.

ترفند در این مواقع این است که محدودیت‌های خود را بشناسید و بدانید چه زمانی باید به متخصصان تعمیر دوربین فیلم برداری سونی اجازه ورود وارد شود. و در حالی که هر حادثه منحصر به فرد است، موارد زیر برخی از موقعیت‌های معمولی است که ممکن است در صورت خرابی دوربین فیلم برداری سونی با آن‌ها مواجه شوید و نکاتی در مورد کمک‌های اولیه ارائه شده است. قبل از بسته بندی آن برای تعمیر کارخانه امتحان کنید.

مشکلات رایج دوربین

دوربین فیلم برداری سونی بدون کارکرد

باتری خود را دوباره شارژ کرده اید و دوربین فیلم برداری سونی شما هنوز پاسخگو نیست. چندین مورد فیزیکی وجود دارد که می تواند باعث این وضعیت شود. هنگام عکاسی مشکل، اولین قانون این است که همیشه قسمت های فیزیکی دوربین فیلم برداری سونی را بررسی کنید. بدون برق می تواند به معنای باتری معیوب، باتری بدون برق، شارژر معیوب یا تماس های کثیف باشد.

سعی کنید باتری را با یک باتری خوب شناخته شده تعویض کنید. برخی از دوربین فیلم برداری سونی ها به شما امکان استفاده از باتری های معمولی “AA” را می دهند. مجموعه ای از باتری های قلیایی تازه قرار دهید تا ببینید آیا آنها دوربین فیلم برداری سونی را تغذیه می کنند یا خیر.

اگر این کار را نکردند، آنها را بیرون بیاورید و از پاک کن یک مداد استاندارد استفاده کنید و کنتاکت های فلزی روی باتری و دوربین فیلم برداری سونی را پاک کنید تا آنها را تمیز کنید و مطمئن شوید که لایه ای از تجمع مانع از تماس الکتریکی خوب بین دستگاه ها نشده است. دوربین فیلم برداری سونی و باتری

اگر این اصلاحات همچنان مشکل برق را حل نکرد، دکمه «تنظیم مجدد» واقع در دوربین فیلم برداری سونی را فعال کنید. دفترچه راهنمای کاربر خود را برای مکان دقیق دکمه تنظیم مجدد، که از مدل دوربین فیلم برداری سونی به مدل دوربین فیلم برداری سونی متفاوت است، بررسی کنید.

اگر دوربین فیلم برداری سونی با یک توالی سریع روشن، خاموش و دوباره روشن شود، اغلب می‌تواند لوازم الکترونیکی دوربین فیلم برداری سونی را «گیر کند» و نیاز به تنظیم مجدد دارد. اگر می‌خواهید دوربین فیلم برداری سونی را خاموش کنید، چند ثانیه بین هر یک از این عملیات‌ها صبر کنید تا مطمئن شوید دوربین فیلم برداری سونی شما به حالت محافظت شده نمی‌رود.

آبخوردگی دوربین فیلم برداری

شاید یکی از وحشتناک ترین چیزهایی که می توانید شاهد باشید این است که دوربین فیلم برداری سونی شما در استخر، دریاچه یا اقیانوس فرو می رود. J.D. Warmack، یک تکنسین تعمیر در دانشکده اطلاعات وزارت دفاع در Ft. می‌گوید: اگر بتوانید با خیال راحت تجهیزات را بازیابی کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کارت حافظه و باتری را از دوربین فیلم برداری سونی خارج کنید.

مید، مریلند Warmack بیش از 30 سال تجربه در تعمیر تجهیزات دوربین فیلم برداری سونی های نظامی و سنتی برای وزارت دفاع و نیروی دریایی دارد و توصیه می کند “اگر آن را در آب شور انداختید، آن را در آب شیرین غوطه ور کنید و در اسرع وقت آن را به یک تعمیرگاه ذیصلاح برسانید”.

با استفاده از آب شیرین، میزان خوردگی وارد شده به قسمت های فلزی و الکتریکی دوربین فیلم برداری سونی از آب نمک را کاهش می دهید. آب شیرین همچنین چرخ دنده های فلزی را از زنگ زدگی عایق می کند. Warmack همچنین توضیح داد که در حالی که تعمیرات دوربین فیلم برداری سونی یک گزینه است، هزینه آن قابل توجه است و اغلب با قیمت تعویض دوربین فیلم برداری سونی مطابقت دارد یا بیشتر از آن است.

گیر کردن لنز زوم

اغلب، هنگامی که برق یک دوربین فیلم برداری سونی دیجیتال جمع و جور روشن می شود، لنز آشکار می شود و تلسکوپ به سمت بیرون می رود. زمانی که دوربین فیلم برداری سونی خاموش می شود، لنز ممکن است “گیر” کند، یا سقوط کند و آسیب ببیند. به نظر می رسد راه حل واضح این است که به آرامی لنز را با فشار دادن خود لنز به سمت پایین به دوربین فیلم برداری سونی “کمک کنید”.

این اغلب بدترین کاری است که می توان انجام داد و آسیب بیشتری به لنز وارد می کند.

اگر برق دوربین فیلم برداری سونی کار می کند، سعی کنید تنظیم مجدد را فعال کنید تا دوربین فیلم برداری سونی به تنظیمات کارخانه برگردد. اغلب، لنز پس از آن جمع می شود. اگر دوربین فیلم برداری سونی رها شده باشد، احتمال آسیب فیزیکی به مجموعه لنز وجود دارد و باید توسط یک تکنسین ماهر بررسی شود. هزینه تعویض مجموعه لنز شکسته ممکن است بیشتر از هزینه یک دوربین فیلم برداری سونی جدید باشد.

بررسی سنسور

تراشه‌های بد اغلب تصاویری را تولید می‌کنند که ظاهری متفاوت از دنیای دیگر دارند، با رنگ صورتی یا نوارهای متضاد روی کل عکس. بررسی CCD می‌تواند مشکل باشد، زیرا عیوب در عکس‌های ثابتی که با دوربین فیلم برداری سونی ساخته شده‌اند نشان داده می‌شوند، اما ممکن است ویدیوی عالی با رنگ و وضوح کامل بگیرید. از آنجایی که رزولوشن ویدیو به طور کلی بسیار کمتر از عکس های سنتی است، گاهی اوقات نقص های کامل تراشه را پنهان می کند.

برای بررسی تراشه، عکسی از یک ناحیه با رنگ متوسط ​​تهیه کنید که کل قاب تصویر را بپوشاند – یک آسمان آبی استاندارد برای این کار ایده آل است. به تصویر با بزرگنمایی بالا روی مانیتور کامپیوتر نگاه کنید و هر پیکسل “گرم” یا “مرده” را یادداشت کنید.

رفع خرابی سنسور دوربین سونی

پیکسل های داغ بسیار روشن هستند و پیکسل های مرده سیاه هستند. تولیدکنندگان تعداد مشخصی از اینها را روی یک تراشه اجازه می‌دهند، بنابراین اگر تعدادی از آنها را مشاهده کردید، احتمالاً مشکلی نیست. اگر صدها مورد را مشاهده کردید، دوربین فیلم برداری سونی باید توسط یک تکنسین خبره تعمیر شود.

آب و هوای گرم نیز می‌تواند بر عملکرد تراشه تأثیر بگذارد، و اگر دوربین فیلم برداری سونی شما برای مدت طولانی در خودروی داغ باقی مانده است، ممکن است تراشه قبل از اینکه به کیفیت تصویر عادی برگردد به مدتی خنک‌کننده نیاز داشته باشد.

دلایل ایجاد لکه های سیاه داخل دوربین فیلم برداری سونی

اگر با دوربین فیلم برداری سونی DSLR عکاسی می‌کنید و از آسمان آبی عکس می‌گیرید، متوجه لکه‌های سیاهی می‌شوید که به طور مداوم در هر فریم خود را نشان می‌دهند. اینها نقاط گرد و غباری هستند که هنگام تعویض لنز دوربین فیلم برداری سونی، روی سنسور اثر می‌گذارند. Clean It Up!، راهنمای باب اتکینز برای تمیز کردن سنسور DSLR خود را بخوانید. اگر هنوز به توانایی‌های خود اطمینان ندارید، دوربین فیلم برداری سونی را برای تمیز کردن دوره‌ای حسگر به یک تکنسین واجد شرایط ارسال کنید.

LCD ترک خورده یا خراب

اگر صفحه نمایش از نظر فیزیکی آسیب ندیده، دوربین فیلم برداری سونی را ریست کنید. تعویض صفحه نمایش LCD تنها راه برای تعمیر صفحه نمایش LCD شکسته در یک دوربین فیلم برداری سونی دیجیتال کامپکت یا DSLR است. تعویض این قطعه برای افراد ضعیف نیست و فقط باید توسط یک تکنسین ماهر انجام شود.

تاخیر شاتر طولانی

با دوربین فیلم برداری سونی های دیجیتال جمع و جور، این می تواند یک اتفاق رایج باشد. برخلاف دوربین فیلم برداری سونی‌های DSLR، دوربین فیلم برداری سونی‌های کامپکت دارای تراشه‌های کمتری برای پردازش عملکردهای مختلفی هستند که دوربین فیلم برداری سونی در طول فرآیند عکس‌برداری انجام می‌دهد.

موقعیت‌های دیگری که می‌تواند باعث تاخیر در کارایی عکس‌برداری شود، استفاده از حالت‌های کاهش قرمزی چشم و همچنین موقعیت‌های فوکوس و نور است. دوربین فیلم برداری سونی در حین کاهش قرمزی چشم به دو نوردهی فلاش نیاز دارد و نوردهی که تصویر را ثبت می کند کند می شود.

معایب فوکوس نادرست دوربین سونی

فوکوس نادرست دوربین فیلم برداری سونی همچنین می‌تواند باعث تأخیر در نوردهی در زمانی که دوربین فیلم برداری سونی نقطه فوکوس را جستجو می‌کند، شود.

این به طور کلی به دلیل عدم وجود اشیاء متضاد در ناحیه فوکوس یا سطوح نوری است که دوربین فیلم برداری سونی برای فوکوس دقیق بسیار کم است. خاموش کردن دوربین فیلم برداری سونی از حالت کاهش قرمزی چشم می تواند به سرعت بخشیدن به پاسخ شاتر کمک کند و کمی پایین نگه داشتن دکمه شاتر، تراشه را برای نوردهی “گرم” نگه می دارد. پایین نگه داشتن دکمه شاتر نیز دوربین فیلم برداری سونی را از قبل فوکوس می کند که به بهبود عملکرد شاتر کمک می کند.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: راهنمای خطا دوربین فیلم برداری سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *