نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات ال سی دی تبلت

چه مشکلاتی در خصوص ال سی دی تبلت سونی ممکن است ایجاد شود؟

زمانی که صفحه نمایش تبلت آسیب می بیند، در قدم اول تشخیص سطح آسیب اهمیت دارد. با عیب یابی دقیق دستگاه می توان مشکلات ایجاد شده در ال سی دی تبلت سونی را برطرف کرد. اهمیت این موضوع در جلوگیری از آسیب های بیش تر و صرفه جویی در هزینه های مرتبط با تعمیر و تعویض قطعات خواهد بود.

تبلت های برند سونی دستگاه های پر استفاده و پر طرفداری هستند که مورد استفاده کاربران زیادی در سراسر دنیا قرار می گیرند. تبلت ها در کل حد واسط لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند دارند و امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. همچنین این دستگاه ها تنوع بی نظیری دارند. یکی از کاربرد های عمده تبلت ها برای کودکان است که با استفاده از آن ها به بازی کردن یا تماشای فیلم مشغول می شوند. اما گاهی اوقات تبلت ها آسیب می بینند و نیاز به تعمیرات تخصصی دارند. در مواردی که تبلت در اثر ضربه آسیب می بیند، نمایش گر آن دچار مشکل می شود.

نکات مهم در خصوص تعویض ال سی دی تبلت سونی

این آسیب و شکستگی در رنج های متفاوتی به دستگاه وارد می شود. گاهی نیاز به تعویض گلس تبلت سونی وجود دارد. گاهی نیز باید تاچ آن تعمیر یا تعویض شود. اما در بیش تر مواقع آسیبی که به تبلت وارد می شود باعث از کار افتادن ال سی دی آن شده و باید ال سی دی تبلت سونی تعویض شود. در این خصوص نکات و مواردی وجود دارد که باید پیش از تعویض LCD تبلت سونی به آن ها توجه داشت.

ال سی دی تبلت سونی

اولین و رایج ترین مشکلی که ال سی دی های تبلت یا گوشی های هوشمند با آن مواجه می شوند، شکستگی هایی است که در اثر افتادن یا ضربه خوردن دستگاه در نمایش گر آن ها ایجاد می شود. مشکل دیگری که ممکن است برای ال سی دی ها ایجاد شود، آب خوردگی یا ورود رطوبت به ال سی دی است. ایراد دیگری که در LCD تبلت سونی ممکن است دیده شود، مشکل لق شدن یا بلند شدن ال سی دی آن است.

آسیب از هر نوعی که باشد مشکلات ایجاد شده در صفحه نمایش از مخدوش شدن تصویر در اثر شکسته شدن گلس دستگاه شروع شده و شامل مواردی از جمله عدم نمایش تصویر در صفحه، کار نکردن تاچ دستگاه، تاریک شدن بخشی از صفحه نمایش تبلت، خط افتادن در صفحه و مواردی از این قبیل می شوند. تشخیص نوع مشکل و میزان خرابی ال سی دی تبلت سونی در فرایند تعمیر و تعویض آن اهمیت زیادی دارد. در واقع هر کدام از این مشکلات یک راهکار متفاوت را برای رفع مشکل می طلبد.

بررسی سطح آسیب وارد شده به نمایش گر تبلت سونی

زمانی که تبلت سونی شما به هر دلیلی آسیب ببیند، اولین قدم برای تعمیر یا تعویض آن بررسی میزان آسیبی است که به نمایش گر دستگاه وارد شده است. در برخی موارد آسیب جزئی تر است و می توان با هزینه هایی کم تر آن را برطرف کرد، مانند مواردی که مشکل تنها در گلس دستگاه بوده و با تعویض آن برطرف می شود. در سطح گسترده تر آسیب، نیاز به تعویض کامل ال سی دی تبلت سونی وجود دارد که این حالت را می توان هزینه بر ترین نوع مشکل در نظر گرفت.

در کل می توان گفت فرایند تعویض LCD تبلت سونی بسته به نوع آسیب تعیین می شود. بنا به سطح آسیب و نوع آن، حالت های مختلفی برای برطرف کردن مشکلات ایجاد شده در صفحه نمایش تبلت وجود دارد. از تعویض گلس گرفته تا تعویض تاچ پنل دستگاه و تعویض کردن کل ال سی دی تبلت سونی همگی از جمله مواردی است که با توجه به نوع آسیب انجام خواهد شد.

تعویض گلس حالتی مقرون به صرفه تر است

زمانی که صفحه نمایش تبلت شما آسیب ببیند در برخی موارد تنها با تعویض گلس دستگاه مشکل برطرف می شود. اگر تنها مشکل ایجاد شده در گلس دستگاه باشد، با تعویض آن می توان کارکرد صفحه نمایش را به حالت قبل از آن برگرداند. تعویض گلس بسیار مقرون به صرفه تر است. شکستگی گلس ال سی دی تاثیری روی عملکرد صفحه نمایش ندارد. بنابراین اگر تنها صفحه شکسته شده اما تصویر در آن نمایش داده می شود و تاچ آن کار می کند، به این معنی است که می توان با تعویض گلس تبلت مشکل را برطرف کرد.

 در مواردی نیز زمانی که کاربران تبلت فکر می کنند بلند شدن ال سی دی تبلت سونی مربوط به خرابی کل ال سی دی آن است، مشکل مربوط به گلس دستگاه بوده و با تعویض آن می توان مشکل را برطرف کرد. در کل تعویض گلس را می توان مقرون به صرفه ترین راه حل در نظر گرفت.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *