نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی دوربین‌ سونی دیجیتالی 

در اینجا ده مورد از خرابی های رایج دوربین‌ سونی های دیجیتال و نحوه برخورد با آنها آورده شده است. خرابی دوربین‌ سونی در نامناسب ترین زمان اتفاق می افتد و هرگز راحت نیست. با این حال، خبر خوب این است که بسیاری از مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوید می‌تواند توسط شما در محل یا توسط یک تکنسین آگاه برطرف شود.

روش عیب یابی دوربین دیجیتالی

ترفند در این مواقع این است که محدودیت‌های خود را بشناسید و بدانید چه زمانی باید به متخصصان تعمیر دوربین‌ سونی اجازه ورود وارد شود. و در حالی که هر حادثه منحصر به فرد است، موارد زیر برخی از موقعیت‌های معمولی است که ممکن است در صورت خرابی دوربین‌ سونی با آن‌ها مواجه شوید و نکاتی برای کمک‌های اولیه ارائه شده است. قبل از بسته بندی آن برای تعمیر کارخانه امتحان کنید:

  1. دوربین‌ سونی بدون کارکرد

باتری خود را دوباره شارژ کرده اید و دوربین‌ سونی شما همچنان پاسخگو نیست. چندین مورد فیزیکی وجود دارد که می تواند باعث این وضعیت شود. هنگام عکاسی مشکل، اولین قانون این است که همیشه قسمت های فیزیکی دوربین‌ سونی را بررسی کنید. بدون برق می تواند به معنای باتری معیوب، باتری بدون برق، شارژر معیوب یا مخاطبین کثیف باشد.

سعی کنید باتری را با یک باتری خوب شناخته شده تعویض کنید. برخی از دوربین‌ سونی ها به شما امکان استفاده از باتری های معمولی “AA” را می دهند. مجموعه ای از باتری های قلیایی تازه قرار دهید تا ببینید آیا آنها به دوربین‌ سونی انرژی می دهند یا خیر. اگر این کار را نکردند، آن‌ها را بیرون بیاورید و از پاک‌کن یک مداد استاندارد استفاده کنید و کنتاکت‌های فلزی روی باتری و دوربین‌ سونی را پاک کنید تا آنها را تمیز کنید و مطمئن شوید که لایه‌ای از تجمع مانع از تماس الکتریکی خوب بین دستگاه‌ها نشده است. دوربین‌ سونی و باتری

اگر باتری خوب شناخته شده کار می کند، از یک فروشگاه باتری بخواهید هم شارژر و هم باتری شما را بررسی کند تا مطمئن شود که درست کار می کنند. در صورتی که تکنسین باتری آنها را معیوب تشخیص دهد، هر کدام باید تعویض شوند.

اگر این اصلاحات همچنان مشکل برق را حل نکرد، دکمه «تنظیم مجدد» واقع در دوربین‌ سونی را فعال کنید. دفترچه راهنمای کاربر خود را برای مکان دقیق دکمه تنظیم مجدد، که از مدل دوربین‌ سونی به مدل دوربین‌ سونی متفاوت است، بررسی کنید. اگر دوربین‌ سونی با یک توالی سریع روشن، خاموش و دوباره روشن شود، اغلب می‌تواند لوازم الکترونیکی دوربین‌ سونی را «گیر کند» و نیاز به تنظیم مجدد دارد. اگر می‌خواهید دوربین‌ سونی را خاموش کنید، چند ثانیه بین هر یک از این عملیات‌ها صبر کنید تا مطمئن شوید دوربین‌ سونی شما به حالت محافظت شده نمی‌رود. اگر همه اینها شکست خوردند، وقت آن است که با فناوری آموزش دیده در کارخانه تماس بگیرید.

  1. دوربین‌ سونی شما دچار ابخوردگی شده است

شاید یکی از وحشتناک ترین چیزهایی که می توانید شاهد باشید این است که دوربین‌ سونی شما در یک استخر، دریاچه یا اقیانوس فرو می رود. J.D. Warmack، یک تکنسین تعمیر در دانشکده اطلاعات وزارت دفاع در Ft. می‌گوید: اگر بتوانید با خیال راحت تجهیزات را بازیابی کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کارت حافظه و باتری را از دوربین‌ سونی خارج کنید. مید، مریلند Warmack بیش از 30 سال تجربه در تعمیر تجهیزات دوربین‌ سونی های نظامی و سنتی برای وزارت دفاع و نیروی دریایی دارد و توصیه می کند “اگر آن را در آب شور انداختید، آن را در آب شیرین غوطه ور کنید و در اسرع وقت آن را به یک تعمیرگاه ذیصلاح برسانید”.

با استفاده از آب شیرین، میزان خوردگی وارد شده به قسمت های فلزی و الکتریکی دوربین‌ سونی از آب نمک را کاهش می دهید. آب شیرین همچنین چرخ دنده های فلزی را از زنگ زدگی عایق می کند. Warmack همچنین توضیح داد که اگرچه تعمیرات دوربین‌ سونی یک گزینه است، اما هزینه آن قابل توجه است و اغلب با قیمت تعویض دوربین‌ سونی مطابقت دارد یا بیشتر از آن است.

  1. لنز زوم گیر کرده است

اغلب، هنگامی که برق یک دوربین‌ سونی دیجیتال جمع و جور روشن می شود، لنز آشکار می شود و تلسکوپ به سمت بیرون می رود. هنگامی که دوربین‌ سونی خاموش می شود، لنز ممکن است “گیر” کند یا سقوط کند و آسیب ببیند. به نظر می رسد راه حل واضح این است که به آرامی لنز را با فشار دادن خود لنز به سمت پایین به دوربین‌ سونی “کمک کنید”. این اغلب بدترین کاری است که می توان انجام داد و آسیب بیشتری به لنز وارد می کند.

اگر برق دوربین‌ سونی کار می کند، سعی کنید تنظیم مجدد را فعال کنید تا دوربین‌ سونی به تنظیمات کارخانه برگردد. اغلب، لنز پس از آن جمع می شود. اگر دوربین‌ سونی رها شده باشد، احتمال آسیب فیزیکی به مجموعه لنز وجود دارد و باید توسط یک تکنسین ماهر بررسی شود. با این حال، هزینه تعویض مجموعه لنز شکسته ممکن است بیشتر از هزینه یک دوربین‌ سونی جدید باشد.

  1. اطمینان حاصل کنید که سنسور شما به درستی کار می کند

تراشه‌های بد اغلب تصاویری را تولید می‌کنند که ظاهری متفاوت از دنیای دیگر دارند، با رنگ صورتی یا نوارهای متضاد روی کل عکس. بررسی CCD می‌تواند مشکل باشد، زیرا نقص‌ها در عکس‌های ثابت ساخته‌شده با دوربین‌ سونی نشان داده می‌شوند، اما ممکن است ویدیوی عالی با رنگ و وضوح کامل بگیرید. از آنجایی که رزولوشن ویدیو معمولاً بسیار کمتر از عکس‌های سنتی است، گاهی اوقات نقص‌های کامل تراشه را پنهان می‌کند.

برای بررسی تراشه، از ناحیه ای با رنگ متوسط ​​که تمام قاب تصویر را می پوشاند، عکس بگیرید—آسمان آبی استاندارد برای این کار ایده آل است. به تصویر با بزرگنمایی بالا روی مانیتور کامپیوتر نگاه کنید و هر پیکسل “گرم” یا “مرده” را یادداشت کنید. پیکسل های داغ بسیار روشن هستند و پیکسل های مرده سیاه هستند. تولیدکنندگان تعداد مشخصی از اینها را روی یک تراشه اجازه می‌دهند، بنابراین اگر تعدادی از آنها را مشاهده کردید، احتمالاً مشکلی نیست. اگر صدها مورد را مشاهده کردید، دوربین‌ سونی باید توسط یک تکنسین خبره تعمیر شود.

آب و هوای گرم نیز می‌تواند بر عملکرد تراشه تأثیر بگذارد، و اگر دوربین‌ سونی شما برای مدت طولانی در خودروی داغ باقی مانده است، ممکن است تراشه قبل از اینکه به کیفیت تصویر عادی برگردد به مدتی خنک‌سازی نیاز داشته باشد.

اگر با دوربین‌ سونی DSLR عکاسی می‌کنید و از آسمان آبی عکس می‌گیرید، متوجه لکه‌های سیاهی می‌شوید که به طور مداوم در هر فریم خود را نشان می‌دهند. اینها نقاط گرد و غباری هستند که هنگام تعویض لنز دوربین‌ سونی روی سنسور اثر می کنند. Clean It Up!، راهنمای باب اتکینز برای تمیز کردن سنسور DSLR خود را بخوانید. اگر هنوز به توانایی‌های خود اطمینان ندارید، دوربین‌ سونی را برای تمیز کردن دوره‌ای حسگر به یک تکنسین واجد شرایط بفرستید.

  1. اگر LCD ترک خورده یا کار نمی کند

اگر صفحه نمایش از نظر فیزیکی آسیب ندیده، دوربین‌ سونی را ریست کنید. تعویض صفحه نمایش LCD تنها راه برای تعمیر صفحه LCD شکسته در یک دوربین‌ سونی دیجیتال کامپکت یا DSLR است. تعویض این قطعه برای افراد ضعیف نیست و فقط باید توسط یک تکنسین ماهر انجام شود.

https://service-sony.ir/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *