نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت نداشتن صدا تلویزیون سونی

نداشتن صدا تلویزیون. فهمیدن اینکه تلویزیون سونی شما هیچ صدایی منتشر نمی کند خسته کننده است اما یک مشکل نسبتاً رایج است. با این حال، وحشت نکنید، زیرا ممکن است چندین دلیل بالقوه برای آن وجود داشته باشد. و بیشتر آنها مسائل ساده ای هستند که به راحتی قابل حل هستند. در این مقاله، دلایل دیگری را که می‌توانند تلویزیون سونی شما را بی‌صدا کنند، مورد بحث قرار می‌دهیم، زیرا از قبل می‌دانیم که صدا قطع نشده است.

فقط مطمئن شوید که صدای شما زیاد بلند نباشد. در غیر این صورت، ممکن است فراموش کرده باشید که صدا را خیلی کم تنظیم کرده اید. به احتمال قوی چیزی باید به جک هدفون وصل شود. پس از خواندن این مقاله، می توانید مشکل صدای تلویزیون سونی را که با آن مواجه هستید حل کنید.

نداشتن صدا تلویزیون

علت کار نکردن صدای تلویزیون سونی

مشکل کنترل صدا تلویزیون سونی شما ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد. در اینجا چند مورد از شایع ترین علل وجود دارد:

  1. اسپیکرها ممکن است مشکل داشته باشند. اگر بلندگوهای سیستم تلویزیون سونی خراب باشد صدا به درستی کار نمی کند. ببینید آیا عیب یابی بلندگوها مشکل صدا را حل می کند یا خیر.
  2. به دلیل قطع اتصال، درگاه های مسدود شده یا تنظیمات نادرست، دستگاه های رسانه ای مانند گیرنده، پخش کننده DVD یا کنسول بازی به تلویزیون سونی متصل نمی شوند.
  3. سیم های تلویزیون سونی در معرض دید ممکن است باعث بی صدا شدن تلویزیون سونی شما شوند. این امکان وجود دارد که شخصی به طور ناخواسته یک سیم دوشاخه را از دستگاه بلندگوی خارجی قطع کند و از تولید صدای تلویزیون سونی شما جلوگیری کند.
  4. اگر تلویزیون سونی شما از گزینه پخش آنالوگ پشتیبانی می کند، تنظیم پخش آنالوگ را برای بررسی نویز در نظر بگیرید. اگر صدایی از تلویزیون سونی شنیده می شود، به سادگی دلایل جایگزین، مانند محتوای پخش یا وسایل متصل را از نظر صدا بررسی کنید.
  5. این یکی دیگر از دلایلی است که تلویزیون سونی نمی تواند صدایی تولید کند. درایور یا نرم افزار ممکن است ناکافی باشد، که ممکن است بر روی برخی یا همه کانال ها تأثیر بگذارد. بررسی کنید که آیا سیستم های تلویزیون سونی شما در حال اجرا هستند یا خیر.

مراحل بازیابی صدای تلویزیون سونی

در حالی که تلویزیون سونی‌های هوشمند دارای قابلیت‌های زیادی هستند، چندین برند تنظیمات و روش‌های صوتی متفاوتی برای پیکربندی آنها دارند. اما توصیه‌های ارائه‌شده در زیر باید به شما در بازیابی صدای ابزارتان کمک کند. در اینجا چند راه حل آزمایش شده برای کمک به حل مسئله آورده شده است:

راه اندازی دوباره تلویزیون سونی

چرخه برق یک اقدام اساسی است که مشکلات رایج تلویزیون سونی هوشمند شما را برطرف می کند. یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید اگر صدای تلویزیون سونی شما کار نمی کند یا گیر کرده است این است که آن را خاموش و دوباره روشن کنید.

فقط تلویزیون سونی را از منبع برق آن جدا کنید، ده تا پانزده دقیقه صبر کنید و سپس آن را دوباره به آن وصل کنید تا کار کامل شود. بررسی کنید که آیا مشکل صدا در هنگام راه اندازی مجدد تلویزیون سونی برطرف شده است یا خیر.

برای راه اندازی مجدد تلویزیون سونی به سادگی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برای چند ثانیه، دکمه پاور تلویزیون سونی را فشار داده و نگه دارید.
  2. اسبابک های مرتبط با تلویزیون سونی شما باید قطع شوند.
  3. دوشاخه تلویزیون سونی را از دیوار جدا کنید.
  4. پس از وصل کردن و راه اندازی مجدد برق، منتظر بمانید تا ریست شود.

این ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما بارها موفق بوده است. این به این دلیل است که راه اندازی مجدد اجازه می دهد تا تنظیمات تلویزیون سونی شما به روز شود. و بعد از اینکه دوباره آن را روشن کنید، مشکل حل می شود.

بررسی تنظیمات صوتی تلویزیون سونی

اکنون زمان آن است که تنظیمات ورودی صوتی خود را مرور کنید. ورودی صدا به چه معناست؟ به سادگی، ورودی صدا چیزی است که سیگنال های صوتی را به دستگاهی مانند تلویزیون سونی شما می رساند. علاوه بر این، هنگامی که تنظیمات ورودی صدا در تلویزیون سونی شما نادرست است، مشکلات صوتی رخ می دهد.

هر زمان که کسی دکمه نادرست کنترل از راه دور تلویزیون سونی را فشار می دهد، یکی از رایج ترین راه هایی است که تنظیمات صوتی شما به خطر می افتد. برای مثال، اگر شما یا یکی از اعضای خانواده به طور ناخواسته «AUX» را فشار دهید.

ورودی صوتی تلویزیون سونی شما در آن نقطه به AUX تغییر می کند. این بدان معناست که برای پخش صدا باید چیزی به پورت AUX وصل شود. می‌توانید تست صدا را روی تلویزیون سونی سامسونگ انجام دهید تا ببینید آیا تنظیمات صدا درست هستند یا خیر.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • “پشتیبانی” را در قسمت تنظیمات انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب «Start Sound Test»، روی «Self Diagnosis» ضربه بزنید.

اگر در تنظیمات صوتی شما مشکلی وجود داشته باشد، آزمایش آن را برای شما آشکار خواهد کرد. و در صورت وجود، می توانید برای بازیابی تنظیمات صدای خود اقدامات زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات بروید و سپس “صدا” را انتخاب کنید.
  • در مورد «تنظیمات تخصصی» تصمیم بگیرید.
  • در نهایت، “Reset Sound” را انتخاب کنید.

اتصال کابل HDMI

کابل HDMI شما ممکن است دلیل هر گونه مشکل صوتی باشد که با تلویزیون سونی خود تجربه می کنید. صدا و ویدیوی هر دستگاه خارجی متصل با استفاده از سیم های HDMI ارسال می شود.

این احتمال وجود دارد که کابل HDMI که برای اتصال ست تاپ باکس خود به تلویزیون سونی خود استفاده می کنید، خراب باشد یا اتصال شل شده باشد. اطمینان حاصل کنید که هر دو انتهای کابل به طور ایمن وارد شده است. مشکلات صدا ممکن است گاهی به دلیل اتصال شل ایجاد شود.

برای رفع این مشکل، کابل HDMI تلویزیون سونی خود را جدا کرده و بررسی کنید که آیا علائم آشکاری از آسیب وجود دارد یا خیر. کابل HDMI را دوباره وصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است و آیا همه چیز مرتب است یا خیر.

بررسی تمامی کانال ها

اگر مشکل از بلندگوها، تلویزیون سونی یا تنظیمات صدای ورودی شما نباشد، چه؟ شاید این می تواند ایستگاهی باشد که در حال تماشای آن هستید. صرفاً تغییر کانال به شما امکان می دهد این موضوع را تأیید کنید. پس از آن، مراقب هر گونه صدا باشید.

بررسی اجزای صفحه اصلی

ظرفیت تلویزیون سونی برای ایجاد صدا احتمالاً در صورت خرابی هر یک از اجزای مادربرد تحت تأثیر قرار می گیرد. مادربرد، که اغلب به عنوان مادربرد شناخته می شود، شبیه به ستون فقرات یک تلویزیون سونی است.

اگرچه شناسایی فوراً مشکل در مین برد می تواند چالش برانگیز باشد، توصیه می شود در صورت تایید علت آن، قطعات لازم را خریداری کنید.

با این حال، این نوع تعمیر معمولاً خارج از محدوده دانش افراد عادی است و به کمک حرفه ای نیاز دارد. در نتیجه صدای تلویزیون سونی بدون شک بهبود می یابد.

پیشنهاد مطالعه: نحوه رفع عدم کارکرد دوربین در تبلت سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *