نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم شناسایی دیسک در Xbox

Xbox One نمی تواند دیسک ها را به درستی بخواند

اگرچه به اندازه شنیدن دیسک خرد شده در کنسول شما ناراحت کننده نیست، اما Xbox One که دیسک را نمی خواند ایده آل نیست، به خصوص اگر کتابخانه شما در درجه اول از بازی های فیزیکی تشکیل شده باشد. برخی از کاربران کنسول هایی را گزارش کرده اند که برخی از بازی های خاص را نمی خوانند و یا حتی با خواندن همه دیسک ها مشکل گسترده ای دارند.

خوشبختانه، خطاهای جدا شده دیسک همیشه توسط دیسک های آسیب دیده ایجاد نمی شوند و اگر درایو دیسک شما با خواندن بازی های شما مشکل دارد، این لزوما به معنای شلیک کنسول شما نیست. اگر هیچ یک از راه حل های زیر کار نمی کند، در صورت ضمانت، ممکن است لازم باشد با Microsoft تماس بگیرید یا دیسک مورد نظر را به خرده فروش خود برگردانید.

رفع خواندن هارد دیسک

  • برای خطاهای خواندن جدا شده دیسک، اطمینان حاصل کنید که دیسک خراشیده یا لکه ندارد. خراش های جزئی آرایشی معمولاً خوب نیستند، اما خراش های عمیق اغلب آسیب جدی، احتمالاً جبران ناپذیر را نشان می دهند. برای تمیز کردن لکه های دیسک از پارچه ای نرم و کمی مرطوب استفاده کنید. یک پارچه میکروفیبر ایده آل است. باور کنید یا نکنید، پاک کردن اثر انگشت دیسک می تواند تا یک جلسه موفق بازی بسیار کمک کند. اگر بعد از تمیز کردن Xbox One، دیسک آن هنوز خوانده نمی شود، اگر به یک کنسول دیگر دسترسی دارید، آن را وارد کنسول کنید. از آنجا می توانید یاد بگیرید که آیا دیسک واقعا معیوب است یا اینکه کنسول شما مقصر است.
  • برای خطاهای گسترده خواندن دیسک، ممکن است که دیسک به اندازه کافی به کنسول نرسد تا لیزر آن را بخواند. ابتدا دیسک را خارج کنید. اکنون، اگر کنسول شما روی یک مرکز سرگرمی است، باید آن را با احتیاط به یک مکان باز منتقل کنید – اما مطمئن شوید که هنگام انجام این کار، تمام سیم ها و کابل ها در برق وصل هستند. با روشن بودن کنسول، کنسول خود را از جلو به زاویه 45 درجه متمایل کنید. در حالی که آن را در آنجا نگه دارید، دیسک را وارد کنید. این اجازه می دهد تا دیسک به راحتی به موقعیت طراحی شده خود برسد. به جای پیام خطا، بازی شما باید شروع به بوت شدن کند. از آنجا که ایکس باکس وان به جای سینی از مکانیزم تغذیه استفاده می کند، ممکن است درایو کشیدن دیسک را به اندازه کافی به عقب برگرداند تا بتواند با گذشت زمان به درستی آن را بخواند.

بازی ها اغلب هنگ می کنند یا خراب می شوند

حتی سخت افزارهای پیشرفته با سرعت و خرابی روبرو می شوند، اما تشدید کننده است، به ویژه هنگامی که در یک نقطه اصلی یک بازی هستید. در حالی که خرابی ها ممکن است مربوط به اشکالات یک بازی منفرد باشد، یا در بعضی موارد به دلیل مشکلات سرور، کاربران در هنگام جلسات منظم بازی، یخ زدگی و خرابی متناوب را گزارش کرده اند.

رفع هنگ کردن

یخ زدگی یا خرابی می تواند به دلیل بی شماری از دلایل ایجاد شود، اما روش هایی وجود دارد که می توانید سریعتر به بازی برگردید و احتمالاً مانع بروز سکسکه های آینده شوید.

  • اگر بازی مسدود شد، سعی کنید دکمه خانه را در مرکز کنترل خود فشار دهید تا به داشبورد برگردید. سپس، در حالی که مکان نما همچنان روی نماد بازی است، دکمه منو (یکی با سه خط افقی) را فشار دهید، و برای ترک آن حرکت کنید. این یک روش سریعتر از راه اندازی مجدد کنسول یا مشکل انتخاب بازی دیگر فقط برای کنار گذاشتن یک بازی یخ زده است.
  • اگر در حال انجماد مداوم هستید، ممکن است یک چرخه قدرت این کار را انجام دهد. دکمه روشن / خاموش کنسول را حداقل به مدت پنج ثانیه فشار داده و نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که حداقل 30 ثانیه کنسول خاموش شده است و سپس دکمه صفحه اصلی کنترل کننده را نگه دارید تا کنسول شما دوباره روشن شود. مدت زمان بیشتری برای بوت شدن کنسول شما طول می کشد، اما این ممکن است مشکل را برطرف کند.
  • اگر هنگام انجام یک بازی خاص با یخ زدگی یا خرابی مداوم مواجه هستید، حذف و نصب مجدد محتوای مورد نظر ممکن است مشکل را برطرف کند. به برنامه های خود بروید و به بازی بروید که برایتان دردسر ایجاد می کند. پس از آن، دکمه خانه را فشار دهید و حذف نصب را انتخاب کنید. پس از حذف بازی، به سادگی به برنامه های نصب نشده خود در کتابخانه بروید و عنوان را دوباره نصب کنید. منتظر بمانید تا نصب شود و ببینید آیا نصب مجدد بازی مشکل را برطرف می کند یا خیر.
  • اگر هیچ یک از این روش ها جواب نداد، می توانید تنظیمات وضوح کنسول را دوباره راه اندازی کنید. اگر دیسک در کنسول دارید، آن را بردارید. سپس، دکمه روشن / خاموش کنسول را به مدت پنج ثانیه فشار داده و نگه دارید. بعد از اینکه چراغ کنسول دیگر چشمک نمی زند، دکمه روشن / خاموش و دکمه بیرون آوردن دیسک را همزمان فشار دهید و نگه دارید.
  • صبر کنید تا دو بار بوق بزند – این ممکن است 10 ثانیه طول بکشد. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما روی خروجی AV تنظیم شده است، زیرا این ترکیب دکمه وضوح نمایش را تغییر می دهد. وقتی کنسول شما بوت می شود، از وضوح پایین نگران نباشید.
  • در تنظیمات کنسول خود به Display and Sound بروید. وضوح تصویر 440 6 640 خواهد بود. هر کدام از تلویزیون شما را پشتیبانی می کند، وضوح را به 1080p یا 720p تغییر دهید. اگر 1080p است، ویدئو را به 50Hz تغییر دهید. اگر 720p است، ویدئو را به 24Hz تغییر دهید. پس از آن، دیسک را وارد کنید و بازی شما باید بدون مشکل اجرا شود.
  • مشکل همچنین می تواند در خود بازی باشد. برخی عناوین از جمله Borderlands 3 و Call of Duty: Modern Warfare شناخته شده اند که باعث خرابی های سخت Xbox One X می شوند. برای رفع این موارد، به خودی خود یک بازی جدید نیز لازم است.
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *