نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم شارژ لپ تاپ

چرا لپ تاپ من شارژ نمی کند؟

اگر شغل شما اغلب شما را به جاده می برد، یک لپ تاپ بدون باتری کار می تواند مانع کار شما شود. عوامل متعددی می توانند باعث شوند که باتری های لپ تاپ به سرعت شارژ نشوند، به سرعت تخلیه نشوند یا در غیر این صورت خراب نشوند، از جمله سن بالا، خرابی سیم برق یا خرابی مدار شارژ. شما می توانید اکثر مشکلات باتری را با خرید قطعات جایگزین حل کنید، اما برخی از مشکلات نیاز به تعمیر حرفه ای دارند.

باتری های قدیمی

تمام باتری های قابل شارژ با گذشت زمان ظرفیت خود را از دست می دهند. باتری های لپ تاپ تنها پس از چند سال طول عمر قابل توجهی را از دست می دهند. اگر به استفاده از باتری قدیمی ادامه دهید، زمان کارکرد آن بیشتر کاهش می یابد تا زمانی که باتری فقط چند دقیقه قبل از مرگ باقی بماند.

برای بازیابی مجدد برق از دست رفته، باید باتری جدیدی را از سازنده لپ تاپ سفارش دهید. اکثر لپ تاپ ها دارای باتری های قابل تعویض توسط کاربر هستند، اگرچه برخی از آنها ممکن است نیاز به جداسازی حرفه ای داشته باشند.

سیم برق خراب

یک سیم برق معیوب می تواند به نظر برسد که باتری شما شارژ نمی شود – اگر سیم بین کارکردن و کار نکردن تغییر کند، باتری به همان سرعتی که می تواند شارژ شود قدرت خود را از دست می دهد.

می توانید کابل برق خود را با استفاده از لپ تاپ با برق AC بعد از برداشتن باتری آزمایش کنید. اگر به صورت متناوب کار کند، ممکن است اتصال شل داشته باشد. در صورت نیاز می توانید سیم برق جایگزین را از سازنده لپ تاپ سفارش دهید.

مدار شارژ

اگر لپ تاپ شما حتی با باتری یا سیم برق جدید نیز همچنان خراب است، ممکن است مدار شارژ داخلی خراب شده باشد. اگر سیم های داخل لپ تاپ که از سیم برق به باتری منتهی می شود آسیب دیده باشد، باتری به درستی شارژ نمی شود. تعمیر مدار شارژ خراب نیاز به تعمیر حرفه ای از سازنده یا تعمیرگاه دارد.

استفاده از باتری

باتری های لپ تاپ مانند برخی از باتری های قدیمی قابل شارژ نیازی به درمان خاصی ندارند. آنها (بیش از حد شارژ) نمی کنند و همچنین نیازی به تخلیه کامل قبل از هر بار شارژ ندارند. اگر لپ تاپ شما خاموش می شود در حالی که به نظر می رسد برق شما باقی مانده است، می توانید یک بار تخلیه کامل را برای تنظیم مجدد کالیبراسیون باتری امتحان کنید.

با این حال، این فرایند در واقع باتری آسیب دیده را ترمیم نمی کند. اگر لپ تاپ شما در حین استفاده بسیار داغ می شود، ممکن است بخواهید باتری را در حین استفاده از لپ تاپ با برق متصل کنید، زیرا گرما می تواند طول عمر باتری را کاهش دهد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *