نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم تغییر کانال های تلویزیون

تغییر کانال های تلویزیون. چه کسی دوست ندارد پس از یک روز طولانی در دفتر، تلویزیون کابلی را بی‌خبر مرور کند؟ امروز، شما بیش از همه به آن کمی آرامش نیاز داشتید، اما وقتی تلویزیون خود را روشن کردید، متوجه شدید که نمی‌توانید کانال را تغییر دهید. کانال فعلی که تلویزیون شما روی آن تنظیم شده است، یک آگهی اطلاعاتی مراقبت از مو را نشان می دهد، بنابراین باید سریع راه حلی پیدا کنید. چرا تلویزیون شما در یک کانال گیر کرده است؟ و بالاخره چگونه می توانید یک بار برای همیشه کانال تلویزیون خود را تغییر دهید؟

تغییر کانال های تلویزیون

مشکل با خود تلویزیون

همه تلویزیون‌ها، چه هوشمند و چه غیرهوشمند، مستعد باگ، اشکال و تاخیر هستند. این اشکالات فنی جزئی ممکن است باعث شود برخی از عملکردهای تلویزیون شما، مانند کانال های آن، مسدود شوند. در حالی که برخی از این تاخیرها پس از چند دقیقه صبر خود به خود برطرف می شوند، برخی دیگر نیاز به دخالت دارند. اگر تلویزیون شما مشکل دارد، اگر یک دستگاه هوشمند است، آن را چرخه برق یا به‌روزرسانی نرم‌افزار نصب کنید.

چرخه برق تلویزیون و تجهیزات شما

اگر از آن استفاده می کنید، تلویزیون و تمام تجهیزات متصل شده خود مانند جعبه کابل خود را خاموش کنید. سپس، یک دقیقه یا بیشتر صبر کنید تا همه آنها را به برق وصل کرده و روشن کنید.

به روز رسانی نرم افزار

بسته به برند تلویزیون خود، باید دستورالعمل های مختلفی را برای به روز رسانی نرم افزار آن دنبال کنید. این نه تنها عملکرد روان تلویزیون شما را تضمین می کند، بلکه به شما امکان می دهد به جدیدترین ویژگی های تلویزیون هوشمند خود نیز دسترسی داشته باشید.

تنظیم روی منبع ورودی اشتباه

اگر کانال تلویزیون خود را روی منبع ورودی تنظیم کنید که این عملکرد را ارائه نمی دهد، نمی توانید آن را تغییر دهید. بنابراین، ایده خوبی است که دوبار بررسی کنید که کدام منبع ورودی تلویزیون شما نمایش داده می شود و در صورت نیاز آن را تنظیم کنید. می توانید این کار را با استفاده از کنترل تلویزیون انجام دهید.

اگر تلویزیون شما از طریق کابل HDMI به یک کابل/جعبه دیجیتال متصل است، منبع ورودی تلویزیون خود را بسته به اینکه به کدام درگاه HDMI وصل شده است، روی HDMI 1/2/3 تنظیم کنید.

اگر از آنتن/کابل مستقیم متصل به تلویزیون از طریق کابل کواکسیال استفاده می‌کنید، منبع ورودی تلویزیون خود را به کواکسیال/تلویزیون زنده/تلویزیون آنتن/تلویزیون آنتن تغییر دهید.

نحوه تغییر منبع ورودی تلویزیون

اگر کنترل از راه دور تلویزیون شما این امکان را ندارد که با فشار دادن مکرر دکمه ورودی، ورودی خود را تغییر دهد، دستورالعمل های زیر را برای برند تلویزیون خود دنبال کنید.

مرحله 1: کلید ورودی کنترل از راه دور تلویزیون را بزنید.

مرحله 2: ورودی مورد نظر برای نمایش را از لیست گزینه های روی صفحه انتخاب کنید.

مشکل با ریموت

در برخی موارد، ممکن است مشکلی در کنترل از راه دور وجود داشته باشد که از دریافت دستورات صحیح تلویزیون شما جلوگیری می کند. بیایید به چند مشکل احتمالی که ممکن است در مورد ریموت شما وجود داشته باشد، و مهمتر از همه، نحوه حل آنها را مرور می کنیم.

استفاده از کنترل از راه دور اشتباه

بسته به اینکه کدام دستگاه خارجی به تلویزیون شما متصل است، ممکن است چندین ریموت در اطراف اتاق نشیمن شما وجود داشته باشد. این بدان معنی است که ممکن است سعی کنید کانال تلویزیون خود را با کنترل از راه دور اشتباه تنظیم کنید. اگر از جعبه دیجیتال یا کابل استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد از یک کنترل از راه دور دیگر برای تنظیم کانال استفاده کنید.

جعبه های دیجیتال/کابل متصل به تلویزیون شما با کابل HDMI باید با کنترل از راه دور جعبه دیجیتال کنترل شوند. در همین حال، آنتن/کابل مستقیم متصل از طریق کابل کواکسیال را می توان با کنترل از راه دور تلویزیون تنظیم کرد.

اگر مطمئن نیستید کدام کدام است، دکمه Channel را در هر دو کنترل از راه دور فشار دهید تا ببینید کدام یک بر تلویزیون شما تأثیر می گذارد.

باتری ها خراب

ممکن است ریموت شما کاملاً کاربردی باشد اما به باتری های جدید نیاز دارد. بنابراین، پایه باتری را باز کنید، و قبل از تعویض باتری های جدید، باتری های قدیمی را خارج کرده و بازیافت کنید.

دوبار بررسی کنید که از باتری های درست برای کنترل از راه دور استفاده می کنید و قطبیت آنها (مثبت و منفی) به درستی جهت گیری شده است. اگر مطمئن نیستید که باتری باید به کدام سمت باشد، به نمادهای مثبت و منفی پایه باتری مراجعه کنید.

انسداد و تداخل

کنترل از راه دور مادون قرمز (IR) به یک مسیر روشن از کنترل از راه دور به سنسور IR تلویزیون نیاز دارد. اگر مسیر مسدود شود، تلویزیون قادر به دریافت دستورات کنترل از راه دور نخواهد بود.

اطمینان حاصل کنید که سنسور مادون قرمز تلویزیون شما، که معمولاً در کنار چراغ نشانگر LED آن یافت می‌شود، باز و تمیز باشد. سپس هر شیء بین خود و تلویزیون را که می تواند سیگنال را مسدود کند بردارید.

اگر کاناپه شما چندین یارد با تلویزیون شما فاصله دارد، ممکن است برای دریافت سیگنال از تلویزیون خیلی دور باشید. بنابراین، سعی کنید به تلویزیون خود نزدیک شوید.

از کار افتادن سنسور IR از راه دور

اگر پس از تعویض باتری ها، کنترل از راه دور شما هنوز کار نمی کند، ممکن است مشکلی در حسگر IR آن وجود داشته باشد. می توانید عملکرد سنسور IR را با استفاده از هر دوربین دیجیتالی، از جمله دوربین گوشی هوشمند یا تبلت خود، آزمایش کنید.

مرحله 1: برنامه دوربین گوشی خود را باز کنید.

مرحله ۲: آن را به سمت حسگر مادون قرمز کنترل از راه دور بگیرید تا دید واضحی از صفحه نمایش گوشی خود داشته باشید.

مرحله 3: یکی از دکمه های کنترل از راه دور خود را فشار دهید و مشاهده کنید که آیا هنگام انجام این کار، چراغ قرمز در برنامه دوربین شما ظاهر می شود.

اگر یک چراغ قرمز در دوربین گوشی خود مشاهده کردید، حسگر مادون قرمز کنترل از راه دور به طور عادی کار می کند و باید به راه حل بعدی بروید.

اگر چراغ قرمز نمی بینید، ممکن است سنسور IR کنترل از راه دور شما دچار مشکل شده باشد و باید با سازنده تلویزیون خود تماس بگیرید تا آن را تعمیر یا تعویض کنید. همچنین می توانید یک کنترل از راه دور جهانی مانند کنترل از راه دور جهانی Philips خریداری کنید تا به جای آن با تلویزیون خود از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: علت نداشتن صدا تلویزیون سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *