نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

زنگ زدگی ماشین ظرفشویی

علت زنگ زدگی ماشین ظرفشویی

وقتی درب ماشین ظرفشویی را باز می کنید و متوجه زنگ زدگی فضای داخلی یا ظروف می شوید، آزار دهنده است، اما ممکن است مشکل آنقدر جدی نباشد. علت زنگ زدگی ماشین ظرفشویی می تواند از منبع آب، از ماشین ظرفشویی یا از ظروفی که شسته میشود، باشد. بنابراین شما چند صد یا بیشتر روی آن سرویس کارد و چنگال ضد زنگ انداختید آیا واقعاً می خواهید در تمیز کردن آن در ماشین ظرفشویی خطر ایجاد کنید؟ آیا از شستشو زنده خواهد ماند؟ و اگر نوشته ایمن در ماشین ظرفشویی، چرا هنوز در بعضی از تیغه های چاقو لکه های زنگ زدگی دارید؟

چرا ماشین ظرفشویی کثیف میشوره

رطوبت علت شماره یک زنگ زدگی است. هوای داخل ماشین ظرفشویی پس از چرخه شستشو مرطوب است. برای جلوگیری از نشستن این رطوبت بر روی ظروف، پس از اتمام چرخه، درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و برای مدتی باز بگذارید. این اجازه می دهد تا هوای مرطوب داخل دستگاه فرار کرده و از زنگ زدگی ظروف آشپزخانه یا ماشین ظرفشویی جلوگیری کند.

از شستن ظروف آشپزخانه با کیفیت پایین و غیر قابل شستشو در ماشین ظرفشویی خودداری کنید. همه فلزات در ماشین ظرفشویی ایمن نیستند. بعلاوه، موارد فلزی یا روکش فلزی با کیفیت پایین در صورت شستشو در ماشین ظرفشویی مستعد زنگ زدگی هستند. دستورالعمل های سازنده این موارد را بررسی کنید تا مطمئن شوید آیا برای شستشو می توان از ماشین ظرفشویی استفاده نمود. در صورت تردید، از شستن این وسایل در ماشین ظرفشویی خودداری کنید.

زنگ زدگی می تواند بین ظروف فلزی پخش شود. برای محافظت از ظروف فلزی دیگر، وسایل زنگ زده را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.آثار غذایی باقی مانده روی اشیا فلزی ممکن است به مرور زمان باعث خوردگی شود. مواد غذایی را قبل از قرار دادن وسایل فلزی در ماشین ظرفشویی پاک کنید یا آنها را درست قبل از راه اندازی دستگاه بارگیری کنید تا زنگ نزند.

مطمئن شوید که تنظیمات سختی آب مناسب است، اگر آب لوله کشی در محل سکونت شما غنی از یون های فلزات سنگین است، این باعث زنگ زدگی یا تسریع آن می شود. ماشین ظرفشویی شما دارای یک واحد نرم کننده داخلی آب است که سختی آب را کاهش می دهد و این یونهای فلزی را خنثی می کند. این واحد وقتی با نمک ماشین ظرفشویی ترکیب شود، بهترین عملکرد را دارد.

نحوه جلوگیری از زنگ زدگی ظروف در ماشین ظرفشویی

حتما از شوینده ها و نمک مخصوص ماشین های ظرفشویی استفاده کنید. تحت هیچ شرایطی از مایع ظرفشویی، صابون دستی، سفید کننده یا سایر مواد شیمیایی استفاده نکنید زیرا این محصولات عملکرد ماشین ظرفشویی را کاهش می دهد، باعث زنگ زدگی قطعات فلزی می شود و حتی ممکن است طول عمر دستگاه را کوتاه کند.

ممکن است ظروف خود را به اشتباه بارگیری کنید یا ماشین ظرفشویی خود را بیش از حد بارگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام ظروف شما به درستی چیده شده اند و به هم برخورد نکرده اند. ببینید که موارد فولاد ضد زنگ، روکش نقره و مس با یکدیگر تماس ندارند. واکنش شیمیایی با آب گرم و مواد شوینده می تواند باعث تغییر رنگ این مواد شود.

اگرچه سطح داخلی ماشین ظرفشویی زنگ نمی زند، قفسه ها می توانند پس از چند سال ها استفاده دچار  این مشکل شوند. وقتی روکش قفسه ها خاصیت خود را از دست می دهند، فلز زیر آن در معرض آب قرار می گیرد و زنگ زده می شود. گاهی اوقات می توانید زنگ زدگی را ببینید در این صورت لازم است قفسه های ماشین ظرفشویی را تعویض نمایید تا از بیشتر شدن زنگ زدگی جلوگیری نمایید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *