نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

زنگ خوردن تصادفی گوشی

چرا هنگامی که هیچ کس تماس نمی گیرد، گوشی سونی به طور تصادفی زنگ می زند

چند روز پیش، گوشی سونی Android من طوری شروع به زنگ زدن کرد که انگار کسی با من تماس می گیرد. هیچ تماس ورودی روی صفحه وجود نداشت، بنابراین قفل گوشی سونی را باز کردم، اما دستگاه همچنان زنگ می زد. زنگ بعد از چند ثانیه به خودی خود متوقف شد. در گزارش تماس هیچ تماس از دست رفته ای وجود نداشت. اما سپس در گوگل جستجویی سریع انجام دادم تا به دنبال توضیحی برای این رویداد غیرمعمول باشم.

تنظیمات تن اعلان خود را بررسی کنید

با کمال تعجب، زنگ اسرارآمیز در واقع می تواند یک صدای اطلاع رسانی باشد. تنظیمات صدای ایمیل، متن و برنامه اعلانات خود را بررسی کنید. شاید شما همان لحن اعلان را به عنوان آهنگ زنگ پیش فرض خود تنظیم کرده اید.

برنامه ها و NFC Reader خود را بررسی کنید

از سوی دیگر، برخی از برنامه ها می توانند بدون افزودن چیزی در نوار اعلان، صدای قابل شنیدن را منتشر کنند. به عنوان مثال، کاربران گزارش دادند که برخی از برنامه های نظارت بر باتری ممکن است هنگامی که باتری به آستانه خاصی برسد، هشدار صوتی را فعال کند. به هر حال، اگر گزینه NFC فعال باشد، می تواند هشدارهای صوتی ثابت را هر بار که دستگاه NFC مجاور را تشخیص می دهد، فشار دهد.

اگر کارت اعتباری خود را در جلد کیف پول گوشی نگه دارید، وقتی قفل گوشی را باز می کنید، معمولاً آن را به عقب تا می کنید. این بدان معناست که کارت ها در حال حاضر پشت گوشی سونی هستند و خواننده NFC به طور خودکار تراشه های آنها را که باعث ایجاد هشدار صوتی می شود، می خواند.

به تنظیمات بروید، اتصالات (یا اتصالات بیشتر) را انتخاب کنید، روی NFC ضربه بزنید و ابزار را غیرفعال کنید.

پاک کردن فایلهای ناخواسته

هرچه بیشتر از دستگاه Android خود استفاده کنید، فایلهای ناخواسته بیشتری در سیستم جمع می شوند. گاهی اوقات ممکن است این فایل ها با برخی از ویژگی های Android تداخل داشته باشند. به تنظیمات بروید، Storage را انتخاب کنید و فایلهای ناخواسته خود را پاک کنید تا این محرک احتمالی را از لیست بررسی کنید.

نسخه اندروید خود را به روز کنید

سپس به تنظیمات برگردید، System Updates را انتخاب کرده و بروزرسانی ها را بررسی کنید. آخرین به روزرسانی های Android موجود برای دستگاه خود را نصب کنید.

علاوه بر این، برنامه Play Store را راه اندازی کنید و روی تصویر نمایه خود ضربه بزنید. برنامه ها و بازی های من را انتخاب کنید و روی Update all ضربه بزنید تا آخرین به روزرسانی ها برای برنامه ها و بازی های شما نصب شود. این به روز رسانی ها اغلب اشکالات شناخته شده را برطرف می کند.

دستگاه سونی خود را در حالت ایمن تغذیه کنید

اگر صاحب یک دستگاه سونی هستید، آن را در حالت ایمن قرار دهید تا بررسی کنید آیا برنامه های شخص ثالث باعث مشکل تصادفی آهنگ زنگ شده است یا خیر. برای ورود به حالت ایمن، گوشی سونی را خاموش کنید. سپس آن را دوباره روشن کرده و دکمه کاهش صدا را به محض نمایش لوگوی سونی روی صفحه نگه دارید. وقتی اعلان حالت ایمن در گوشه پایین سمت چپ ظاهر می شود، دکمه را رها کنید. بررسی کنید که آیا مشکل آهنگ زنگ در حالت ایمن همچنان وجود دارد یا خیر. برای خروج از حالت ایمن، دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید.

اسکن Antimalware را اجرا کنید

عفونت های مخرب ممکن است باعث شود دستگاه Android شما رفتار عجیبی داشته باشد و وقتی کسی با شما تماس نمی گیرد زنگ بزند. اگر قبلاً یک برنامه امنیتی روی دستگاه خود نصب کرده اید، آن را اجرا کرده و سیستم خود را برای وجود بدافزار اسکن کنید. اگر هنوز از ابزار امنیتی استفاده نمی کنید، یکی را از Play Store بارگیری کرده و روی پایانه خود نصب کنید. سپس دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید، سیستم خود را اسکن کنید و بررسی کنید که آیا آهنگ زنگ فانتوم از بین رفته است یا خیر.

نتیجه

اگر گوشی سونی Android شما شروع به زنگ زدن کرد وقتی کسی تماس نمی گیرد، تنظیمات صدای اعلان خود را بررسی کنید. علاوه بر این، گزینه NFC را غیرفعال کنید و بررسی کنید که مشکل همچنان ادامه دارد. در این صورت، تمام فایل های ناخواسته ای که در دستگاه شما جمع شده است را پاک کنید و آخرین به روزرسانی های Android را نصب کنید. آیا روشهای دیگری برای رفع این نقص پیدا کرده اید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *