نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

زمان بوت شدن HDD در مقابل SSD

زمان بوت شدن HDD در مقابل SSD

انتخاب فضای ذخیره سازی مناسب فقط مقایسه ظرفیت و هزینه نیست. نوع ذخیره سازی رایانه شما از اهمیت کارایی برخوردار است، از جمله مصرف برق و قابلیت اطمینان. درایوهای حالت جامد (SSD) و درایوهای دیسک سخت (HDD) دو گزینه اصلی ذخیره سازی هستند که باید در نظر بگیرید و دانستن بهترین کاربرد برای هر یک و نحوه مقایسه آنها در کنار یکدیگر مهم است.

HDD چیست؟

 H.D.D مخفف Hard Disk Drive و در لغت به معنی درایو سخت افزاری می باشد. HDD یک دستگاه ذخیره داده است که در داخل کامپیوتر زندگی می کند. داخل آن دیسک های چرخشی وجود دارد که داده ها به صورت مغناطیسی ذخیره می شوند. HDD دارای بازویی با چندین “هد” (مبدل) است که داده ها را بر روی دیسک می خواند و می نویسد. این همانند نحوه کار دستگاه ضبط با چرخنده است، با ضبط LP (دیسک سخت) و سوزن بر روی بازو (مبدل ها). بازو برای دسترسی به داده های مختلف، سرها را از سطح دیسک حرکت می دهد.

HDD ها یک فناوری قدیمی محسوب می شوند، به این معنی که عمر آنها بیشتر از SSD است. به طور کلی، هزینه کمتری دارند و برای ذخیره سالها عکس و فیلم یا پرونده های تجاری کاربردی هستند. آنها در دو عامل رایج در دسترس هستند: ۲٫۵ اینچ (که معمولاً در لپ تاپ ها استفاده می شود) و ۳٫۵ اینچ (رایانه های رومیزی)

SSD چیست؟

SSD مخفف عبارت Solid state disk . نام خود را – حالت جامد – گرفتند زیرا هیچ قسمت متحرکی ندارند. در SSD، تمام داده ها در مدارهای مجتمع ذخیره می شوند. این تفاوت نسبت به HDD پیامدهای زیادی به ویژه در اندازه و عملکرد دارد. بدون نیاز به دیسک چرخان، SSD ها می توانند به شکل و اندازه یک چوب آدامس (که به عنوان عامل شکل M.2 شناخته می شود) یا حتی به اندازه تمبر پستی کاهش پیدا کنند.

ظرفیت آنها – یا میزان داده ای که می توانند در اختیار داشته باشند – متفاوت است، و آنها را برای دستگاه های کوچکتر مانند لپ تاپ های باریک، کانورتیبل ها یا ۲ در ۱ قابل انعطاف می کند. و SSD ها به میزان قابل توجهی زمان دسترسی را کاهش می دهند، زیرا کاربران مجبور نیستند منتظر بمانند تا چرخش صفحه شروع شود.

SSD ها از نظر میزان ذخیره سازی (از گیگابایت یا GB و ترابایت یا TB) گران تر از HDD هستند اما با شروع کاهش قیمت SSD این شکاف در حال بسته شدن است

تفاوت SSD و HDD

آنچه SSD ها را به گزینه ای  محبوب تبدیل می کند، سرعت آنهاست. در سراسر صفحه، SSD ها از HDD ها پیشی می گیرند زیرا آنها از مدارهای الکتریکی استفاده می کنند و هیچ قسمت متحرک فیزیکی ندارند. این امر منجر به کاهش زمان انتظار هنگام شروع کار و تأخیر کمتر هنگام باز کردن برنامه ها یا انجام کارهای محاسباتی سنگین می شود. یک SSD معمولی از اینتل با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی بین راهی (سری Intel SSD 760p) تا ۱۰ برابر سرعت خواندن سریع تر و تا ۲۰ برابر سرعت نوشتن سریع تر از HDD میان رده را ارائه می دهد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *