نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ریست شدن آیفون

حل مشکل ریست شدن آیفون

گوشی‌های آیفون را همه ما می‌شناسیم و از قابلیت‌های خوب آن با خبر هستیم. ولی در اینجا می‌خواهیم در مورد مشکلات جدیدی که کاربران برند اپل در گوشی‌های موبایل را رنج می‌دهد، صحبت کنیم. تمام کسانی که گوشی آیفون خریداری می‌کنند به خوبی از قیمت بالای آن با خبر هستند و در برابر پرداخت هزینه‌ی بالا برای خرید گوشی‌های آیفون و آیپد (تبلت های اپل 9 انتظار دارند دستگاه بدون نقص کار کند که در برخی موارد مشکلات فنی برخی از کاربران را ناامید می‌کند خصوصا آن که مشکلی باشد که علل آن به وضوح مشخص نیست.)

البته در ادامه بهتر است بدانید که در هر دستگاهی و در هر برند برخی مواقع پیش می‌آید که دستگاه خروجی شامل یک ایراد فنی بزرگ بوده که این ایراد در تولید و از زمان کارخانه با دستگاه همراه بوده‌است که  خیلی از شرکت‌ها با ارائه راه کارهایی تلاش می‌کنند رضایت کاربران خود را حفظ کنند که نتیجه این که دستگاه‌ها را به روش‌های مختلف فراخوانی و اصلاح می‌کنند و اگر مشکل نرم افزاری باشد با ارائه نرم افزارهای موسوم به وصله‌ای مشکل را حل می‌کنند. این بار مشکلاتی که بیشتر کاربران اپل را آزار می‌دهد ریست شدن آیفون و آیپد اپل است که در ادامه به شرح کامل آن می‌پردازیم.

مشکل ریست شدن آیفون و آی پد

در چند هفته‌ی گذشته افرادی که گوشی موبایل اپل موسوم به آیفون را خریداری کرده‌اند شاهد وجود یک مشکل اساسی بوده‌اند که این مشکل ریست شدن خود به خودی دستگاه است، یعنی کاربران در حین کار با آیفون یا آیپد خود می‌بینند که دستگاه خود به خود ریست شد که البته در حالت‌های مختلفی خود را نمایان می‌کند و در همه دستگاه‌ها یکسان نیست.

به عنوان مثال در برخی از گوشی‌ها در زمان ارسال یا دریافت پیامک دستگاه ریست می‌شود، در برخی از گوشی‌ها نیز وقتی کاربر وارد دوربین می‌شود این اتفاق می‌افتد و…..

چیزی که کاربران دنبال آن هستند و همین‌طور تعمیرکاران، این است که چرا و دلیل ریست شدن خود به خودی آیفون و آی پد چیست؟ چیزی که می‌توان گفت مشکوک به دلیل بروز این مشکل است، سیستم عامل است زیرا وقتی این گوشی‌ها از نظر سخت افزاری بررسی شده‌اند مشکل خاصی در آن‌ها دیده نشده و جالب است بدانید گوشی‌هایی که از سیستم عامل پایین تر از IOS11 استفاده می‌کنند دارای این مشکل نیستند و به وضوح معلوم است دلیل ریست شدن به خاطر باگ موجود در سیستم عامل آی او اس 11 است.

در این خصوص نیز کمپانی اپل هنوز حرفی نزده و خبری از ارائه راه حل نیست و همه منتظر واکنش و راه حل کمپانی اپل هستند تا مشکل مرتفع شود زیرا ریست شدن به حدی برای کاربران آزار دهنده است که عملا برخی از کاربران استفاده از آیفون یا آی پد را حتی موقت کنار گذاشته‌اند و این به ضرر اپل است و ممکن است بلقوه کاربران خود را از دست بدهد و اپل در این خصوص باید پاسخ گو باشد.

البته بهتر است بدانید که در سیستم عامل نسخه IOS11.2 این مشکل حل شده و کاربران می‌توانند با آپدیت سیستم عامل خود از شر ریست شدن خلاص شوند ولی روش دیگر که معکوس آپدیت است، ریستور کردن گوشی است که التبه بهتر است این کار توسط یک متخصص انجام شود زیرا کوچک‌ترین خطا یا عدم اطلاعات کافی در مراحل انجام کار می‌تواند منجر به خرابی همیشگی دستگاه شما شود. برای همین تاکید ما این است که حتما و حتما اگر اطلاعات کافی در زمینه کار با بخش نرم افزار گوشی ندارید و تعمیرکار حرفه‌ای موبایل نیستید خود دست به کار نشوید که مشکلاتتان چندین برابر می‌شود.

هرچند برخی سایت‌ها با ارائه مقالات آموزشی آموزش‌های خوبی داده‌اند ولی خیلی پیش آمده که مراجعان ما جهت تعمیرات گوشی موبایل کسانی بوده‌اند که با استفاده از مقالات آموزشی  سعی کرده بودند خود مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری موبایل خود را برطرف کنند که متاسفانه مشکلات شدیدی را برای دستگاه خود به‌وجود آورده بودند، پس بهترین کار سپردن گوشی موبایل به دست افراد حرفه‌ای است.

البته در ادامه راه حلی کوتاه را  ارائه کرده‌ایم که صرفا جهت اطلاعات بیشتر شما عزیزان است. در مورد مشکل جدید ریست شدن گوشی‌های آیفون.

روش دانگرید آیفون

همان‌طور که در بالا اشاره شد آپدیت جدید IOS11 از سوی اپل منتشر شده‌است و دستگاه‌های این کمپانی آپدیت شدند ولی بعد از آپدیت شدن سیستم عامل مشکلات ریست شدن از طرف کاربران گزارش شد. وقتی آپدیت انجام می‌شود، مشکلات خود را نشان می‌دهد که در مورد این مشکل از یک گوشی به گوشی دیگر متفاوت است. مثلاً یک نمونه دیگر این که برخی کاربران می‌گویند دستگاه آن‌ها بعد از ریستارت شدن روی لوگوی اپل گیر کرده و دیگر بوت نمی‌شود. همان طور که در بالا نیز اشاره شد راه حل اصلی بازگرداندن نسخه‌ی سیستم عامل خود به حالت قبل از آپدیت است.

به انجام این کار (نصب دوباره سیستم عامل قدیمی بر روی گوشی که سیستم عامل جدید در آن نصب است) دانگرید (Downgrade) می‌گویند. بنابراین اگر دستگاه آیفون یا آیپد شما به مشکل ریست شدن برخورد کرد، باید وارد عمل شوید. برای انجام دانگرید هر یک از ورژن‌های مختلف سیستم عامل iOS باید دستورالعمل خاصی را طی کنید که نمی‌شود در این مقاله به شرح همه آنها بپردازیم، بنابراین برای به دست آوردن اطلاعات بهتر و جامع‌تر با کارشناسان ما در تماس باشید. دیگر نیازی به دستکاری سخت افزاری یا دستکاری‌های اضافه‌تر نیست زیرا این مشکل یک باگ در IOS11  است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *