نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های مدیریت فوکوس در دوربین سونی

مدیریت فوکوس در دوربین سونی / شما باید مهم ترین قسمت چیزی را که عکاسی می کنید انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید. در مورد اینکه روی چه بخشی از ترکیب خود تمرکز می کنید، دقیق باشید. وقتی روی عنصری در ترکیب بندی خود فوکوس می کنید، هر چیز دیگری که به همان فاصله از دوربین سونی شما باشد نیز در فوکوس خواهد بود. این زمانی آشکارتر می شود که شما یک DOF کم عمق دارید و باید در مورد مکان تمرکز دقیق تر باشید.

استفاده از دیافراگم باریکتر، عدد f/stop بالاتر، DOF بیشتری را به شما می دهد. این بیشتر بخشنده است زیرا عکس های شما بیشتر در فوکوس هستند. حتی اگر فوکوس شما دقیقاً روی سوژه شما نباشد، با تنظیم f/stop بالاتر همچنان ممکن است شارپ قابل قبولی باشد.

انتخاب نحوه فوکوس کردن لنز

دوربین سونی های دیجیتال سیستم های فوکوس بسیار پیشرفته ای دارند. اینها به گونه ای طراحی شده اند که فوکوس را آسان و سریع می کنند. گزینه‌های تنظیمات مختلفی وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید تا عکس‌هایی با وضوح واضح داشته باشید.

دو تنظیم اصلی فوکوس خودکار وجود دارد که عملکردهای متفاوتی دارند. حالت AF و حالت AF Area Mode وجود دارد. حالت AF نحوه فوکوس کردن لنز را کنترل می کند و حالت AF Area Mode تعیین می کند که لنز کجا فوکوس کند.

حالت AF

حالت AF دارای دو تنظیمات رایج در اکثر دوربین سونی ها است. سروو تک و سروو پیوسته. وقتی که دکمه فوکوس را تا نیمه فشار می‌دهید، حالت AF دوربین سونی شما روی Single Servo تنظیم شده است، لنز فوکوس می‌کند. تا زمانی که انگشت شما روی دکمه ثابت بماند، لنز دوباره فوکوس نخواهد کرد. حتی اگر عکس خود را دوباره ترکیب کنید یا سوژه شما حرکت کند، فوکوس روی همان نقطه باقی می ماند. هنگامی که انگشت خود را بالا می آورید و دوباره آن را فشار می دهید، لنز دوباره فوکوس می کند. این تنظیم برای سوژه های ثابت مناسب است.

در حالت AF Servo Continuous هنگامی که دکمه فوکوس را فشار می دهید، دوربین سونی به طور مداوم فوکوس می کند. اگر سوژه شما در حال حرکت است، یا اگر دوربین سونی خود را حرکت می دهید، لنز فوکوس را تنظیم می کند. این تنظیمات برای عکاسی از سوژه های متحرک مناسب است.

مدیریت فوکوس در دوربین سونی

حالت AF Area

حالت های منطقه AF از دوربین سونیی به دوربین سونی دیگر متفاوت است. معمولاً مناطق تک نقطه ای و چند نقطه ای وجود دارد. در حالت فوکوس خودکار تک نقطه ای، دوربین سونی شما روی یک نقطه از پیش تعیین شده فوکوس می کند. در هنگام استفاده از نمای زنده، این با یک مستطیل برجسته در منظره یاب یا روی مانیتور نمایش داده می شود. در اکثر دوربین سونی‌ها می‌توانید نقطه فوکوس را با استفاده از یک کنترل راکر در پشت دوربین سونی حرکت دهید.

با استفاده از حالت فوکوس خودکار چند نقطه ای، دوربین سونی محل فوکوس را از شبکه ای از نقاط فوکوس انتخاب می کند. برخی از دوربین سونی ها به شما این امکان را می دهند که انتخاب کنید چند نقطه در شبکه وجود دارد و کجا در کادر قرار دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه تنظیم این تنظیمات، مدل دوربین سونی و «حالت‌های AF» را به صورت آنلاین جستجو کنید. این معمولاً راه کارآمدتری برای فهمیدن نحوه مدیریت تغییرات نسبت به مراجعه به دفترچه راهنمای دوربین سونی است.

من اغلب از حالت AF چند نقطه ای استفاده نمی کنم. من ترجیح می دهم از یک نقطه استفاده کنم زیرا می توانم آن را دقیقاً در جایی که می خواهم تمرکزم باشد قرار دهم. با استفاده از حالت چند نقطه ای، دوربین سونی تصمیم می گیرد روی چه چیزی تمرکز کند.

استفاده از فوکوس خودکار تک نقطه ای زمان بیشتری می برد زیرا باید موقعیت نقطه فوکوس را جابه جا کنید. وقتی به انجام این کار عادت ندارید، ممکن است به نظر می رسد کند کردن غیرضروری روند عکس گرفتن است. همانطور که تمرین می کنید مهارت بیشتری خواهید داشت و می توانید متوجه شوید که تصاویر تار کمتری خواهید داشت زیرا نقطه فوکوس شما دقیقا همان جایی است که می خواهید.

آموزش تعویض پایه لنز دوربین سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *