نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن کردن تلویزیون با یا بدون کنترل از راه دور

روشن کردن تلویزیون. شما می خواهید در اسرع وقت استفاده از تلویزیون سونی خود را شروع کنید، بنابراین ما به تعقیب خود ادامه می دهیم. می‌توانید تلویزیون سونی خود را هم با و هم بدون ریموت کنترل کنید. کنترل از راه دور هوشمند سونی دارای دکمه‌های مختلفی است که به شما امکان می‌دهد تمام جنبه‌های تلویزیون خود را از وضعیت برق گرفته تا برنامه‌ها و دستورات صوتی کنترل کنید. در این مقاله، هر روشی را که می‌توانید با تلویزیون سونی خود کار کنید، توضیح می‌دهیم تا بتوانید کانال، منبع ورودی و موارد دیگر را بدون توجه به دستگاه‌هایی که در دسترس دارید تغییر دهید.

روشن کردن تلویزیون

روشن کردن تلویزیون با ریموت

ساده ترین و راحت ترین راه برای کار با تلویزیون سونی استفاده از کنترل از راه دور ارائه شده آن است. در حالی که ما دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه استفاده از کنترل تلویزیون سونی در زیر آورده‌ایم، کنترل از راه دور تلویزیون سونی شما ممکن است از نظر ظاهر، نحوه برچسب‌گذاری و دکمه‌های موجود بسته به مدل تلویزیون، کشور و منطقه شما متفاوت باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدل های مختلف از راه دور تلویزیون سونی و دستورالعمل های مربوط به مدل، به صفحه رسمی پشتیبانی سونی بروید.

تعمیرات تخصصی تلویزیون هوشمند 

روشن یا خاموش دستی

وقتی تلویزیون شما خاموش است، یکبار دکمه پاور آن را بزنید تا روشن شود. سپس، وقتی تلویزیون شما روشن است، یک بار دیگر دکمه پاور را فشار دهید تا خاموش شود.

تمام دکمه‌های پاور کنترل‌های تلویزیون سونی با نماد روشن/خاموش مشخص شده‌اند: دایره‌ای با خطی که بالای آن را سوراخ می‌کند (تصویر مثال زیر را ببینید).

کنترل دستی

اکنون که می دانید چگونه تلویزیون سونی خود را روشن و خاموش کنید، آماده شروع کنترل سایر عملکردهای آن هستید. راهنمای زیر را دنبال کنید تا بدانید هر یک از دکمه های کنترل از راه دور چه کار می کند.

  1. میکروفون: این میکروفون کوچک به شما اجازه می دهد تا دستورات صوتی را به تلویزیون خود ارسال کنید. فقط تلویزیون های سونی که از فرمان های صوتی پشتیبانی می کنند، این ویژگی را خواهند داشت. همچنین یک چراغ LED در بالای میکروفون وجود دارد که هنگام “گوش دادن” به دستورات صوتی شما روشن می شود.
  2. دکمه های Number & Dot (.): می توانید از دکمه های 0 تا 9 رقمی برای جستجوی کانال های دیجیتال، وارد کردن کدها در تلویزیون خود و موارد دیگر استفاده کنید.
  3. متن: این دکمه مفید هر گونه اطلاعات متنی موجود را برای برنامه ها نمایش می دهد.
  4. دکمه‌های برنامه (خدمات آنلاین): این دکمه‌های میانبر فوق‌العاده فوراً سرویس‌های پخش مختلف را باز می‌کنند و به شما امکان می‌دهند با یک کلیک به برنامه‌های مورد علاقه خود بروید. دکمه های میانبر ممکن است بین ریموت ها متفاوت باشد.
  5. دکمه های رنگی: این چهار دکمه رنگی با یکی از عملکردهای تلویزیون شما مطابقت دارند و می توانند به عنوان کلیدهای میانبر برای اجرای این اقدامات بدون پیمایش در صفحه اصلی تلویزیون یا تنظیمات استفاده شوند.
  6. راهنما: این دکمه راهنمای برنامه دیجیتال تلویزیون یا جعبه تلویزیون متصل را برای انتخاب شما نشان می دهد.
  7. انتخاب ورودی: این دکمه را فشار دهید تا ورودی/منابع موجود تلویزیون شما نمایش داده شود و بر اساس آن یکی را انتخاب کنید.
  8. Google Assistant/Microphone: می‌توانید این دکمه را فشار دهید تا Google Assistantفعال شود و از آن برای جستجوی محتوای خاص، باز کردن برنامه‌ها یا کنترل سایر عملکردهای تلویزیون استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که دستیار Googleدر کشورها یا زبان‌های خاصی در دسترس نیست.
  9. APPS: این دکمه را فشار دهید تا منوی برنامه ها باز شود.
  10. تنظیمات سریع: این کلید منوی تنظیمات سریع تلویزیون شما را راه اندازی می کند که به شما امکان می دهد تنظیمات مختلف تلویزیون مانند تنظیمات شبکه، صدا و نمایشگر را تنظیم کنید.
  11. Navigation D-Pad: از این چهار فلش و کلید Enterبرای پیمایش و انتخاب گزینه های مختلف روی صفحه استفاده کنید.
  12. بازگشت: برای بازگشت به صفحه قبلی، این دکمه را فشار دهید.
  13. TV: این دکمه کانال یا ورودی تلویزیون شما را تغییر می دهد. همچنین می توان از آن برای نمایش منوی تلویزیون استفاده کرد.
  14. میزان صدا: برای افزایش صدای تلویزیون کلید + (Plus) و برای کاهش آن کلید – (منهای) را فشار دهید.
  15. HOME: از این دکمه برای رفتن به منوی اصلی تلویزیون (صفحه اصلی) استفاده کنید.
  16. پرش: این دکمه را فشار دهید تا بین دو کانال یا ورودی، که شامل کانال/ورودی که در حال حاضر استفاده می‌کنید و آخرین کانالی که انتخاب کرده‌اید، عقب و جلو بروید.
  17. بی صدا: از این کلید برای بی صدا کردن فوری تلویزیون خود استفاده کنید. برای بازیابی صدای دستگاه، دوباره دکمه Mute را فشار دهید یا صدا را افزایش دهید.
  18. کانال: هنگام استفاده از حالت تلویزیون، این دکمه به شما امکان می دهد کانالی را برای نمایش انتخاب کنید. وقتی در حالت متن هستید، این دکمه را فشار دهید تا صفحه (بعدی) یا (قبلی) را انتخاب کنید.

دکمه های کنترل در پشت تلویزیون

دکمه‌های قاب تلویزیون شما می‌توانند (تقریباً) هر کاری را که کنترل از راه دور انجام می‌دهد انجام دهد و استفاده از آن‌ها به همان سادگی است!

در این بخش، گزینه‌های مختلف دکمه کنترل پنل را که تلویزیون شما ممکن است داشته باشد، شامل یک دکمه، سه دکمه و موارد دیگر را پوشش می‌دهیم!

  1. اگر تلویزیون شما خاموش است، به سرعت دکمه روشن/خاموش (در تصویر زیر) را یک بار فشار دهید تا روشن شود.
  2. پس از روشن شدن تلویزیون، دوباره دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا عملیات رابط کاربری (UI) نمایش داده شود.
  3. با یک بار فشار دادن دکمه روشن/خاموش، هایلایت را روی گزینه بعدی روی صفحه در رابط کاربری تنظیم کنید.
  4. هنگامی که مورد مورد نظر خود را در رابط کاربری برجسته کردید، دکمه روشن/خاموش را به مدت طولانی فشار دهید تا آن را انتخاب کنید.
  5. وقتی آماده خاموش کردن تلویزیون خود هستید، دکمه روشن/خاموش را به مدت طولانی فشار دهید تا نمایشگر سیاه شود.

پیشنهاد مطالعه: عدم تغییر کانال های تلویزیون

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *