نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع نور سفید مرگ PS4

مهم نیست که مهارت چقدر درخشان است. واقعیت این است که کنسول‌های بازی برای همیشه دوام نمی‌آورند، دقیقاً مانند حلقه قرمز مرگ مخوفی که کاربران Xbox 360 در طول سال‌ها از آن متنفر بودند. PS4 دارای نشانگر نوری است که می تواند پایان را برای کنسول شما بیان کند. این چراغ سفید مرگ PS4 است. در این مقاله، معنی این نور، علل احتمالی و چگونگی رفع بالقوه این مشکل را با یک راهنمای گام به گام ساده و قابل درک توضیح می دهیم.

7 راه ساده برای رفع نور سفید مرگ PS4

علاوه بر این، ما همچنین راه حل هایی برای مشکل نور آبی مرگ PS4 ارائه می دهیم. برای یافتن بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

قسمت 1: آیا نور سفید در PS4 من عادی است؟

این بستگی به نوع نور سفیدی دارد که در PS4 خود می بینید. در کل نور سفید اصلا چیز بدی نیست. یک نور سفید ثابت در PS4 شما به سادگی نشان می دهد که کنسول شما روشن است. چشمک زدن نور سفید نشانه بسیار خطرناک تری است اما حتی این نیز می تواند کاملا بی ضرر باشد. یک چراغ سفید چشمک زن قبل از تغییر به نور آبی ثابت، به سادگی بخشی از فرآیند روشن شدن کنسول است. سپس اگر این نور سفید چشمک زن هنگام خاموش کردن کنسول خود رخ دهد، این دلیلی برای هشدار نیست. این به سادگی بخشی از فرآیند خاموش کردن است.

مشکل زمانی به وجود می آید که نور سفید چشمک زن باقی بماند یا چشمک بزند و به نور آبی تبدیل شود. این روشی است که PS4 به شما می گوید که یک خطای سیستم وجود دارد و برای یافتن علت اصلی مشکل باید وضعیت را عیب یابی کنید.

قسمت 2: چه چیزی باعث نور سفید مرگ PS4 می شود؟

در حالی که دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود خطای سیستم رخ دهد، ممکن است گرد و غبار، مشکل مادربرد یا خطای الکتریکی باشد. با این حال، نور سفید مرگ ارتباط نزدیکی با مشکلات HDMI و عدم اتصال دارد. این خطا معمولاً به این معنی است که هیچ ارتباطی با تلویزیون وجود ندارد. این می تواند به سادگی اتصال پورت HDMI ضعیف باشد یا می تواند به شدت یک تراشه آی سی منفجر شده در درگاه HDMI PS4 شما باشد. بدیهی است که این بدترین سناریو است و تعدادی کار وجود دارد که می‌توانید برای تعمیر کنسول خود قبل از ارائه آن به متخصص انجام دهید.

قسمت 3: چگونه نور سفید مرگ PS4 را تعمیر کنم؟

قبل از اینکه PS4 خود را به تعمیرگاه ببرید، می توانید اقداماتی را انجام دهید. با استفاده از این نکات، به طور بالقوه می‌توانید کنسول خود را دوباره راه‌اندازی کنید و از پرداخت هزینه‌های سنگین تعمیر جلوگیری کنید. در اینجا خلاصه ای سریع از تمام داروهای خانگی وجود دارد که می توانید برای رفع نور سفید مرگ PS4 خود استفاده کنید:

  1. رفع سریع را امتحان کنید

اولین چیزی که ما پیشنهاد می کنیم این است که راه حل سریع را امتحان کنید. اغلب این می تواند برای رفع هر گونه مشکل کافی باشد.

  • فقط باید دکمه PS و دکمه اشتراک گذاری را به طور همزمان فشار دهید.
  • پس از چند ثانیه، PS4 شما روشن می شود. می توانید ببینید که آیا هنوز به رنگ سفید چشمک می زند.
  1. اتصال HDMI و تلویزیون را بررسی کنید

نکته بعدی که ما پیشنهاد می کنیم این است که اتصال HDMI را در تلویزیون و کنسول خود بررسی کنید.

باید ارتباط خود را بین PS4 و تلویزیون بررسی کنید. بنابراین، کابل HDMI را از هر دو طرف جدا کنید و داخل پورت HDMI هر دو PS4 را نگاه کنید. اگر پورت HDMI آسیب دیده است، باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

اکنون که پورت HDMI PS4 را بررسی کرده اید، باید پورت تلویزیون را نیز بررسی کنید. اگر این دستگاه آسیب دیده است، مشکل از تلویزیون است و اگر تلویزیون دیگری دارید، می توانید از آن برای آزمایش اینکه آیا PS4 همچنان با دستگاه های دیگر کار می کند یا خیر، استفاده کنید.

  1. مشکلات سخت افزاری را بررسی کنید

اکنون که اتصال HDMI را بررسی کرده اید، کار بعدی که باید انجام دهید این است که سخت افزار را برای هر گونه آسیب ارزیابی کنید.

  • نمای بیرونی کنسول را برای هر گونه آسیب سطحی یا نشانه ای از مشکل بررسی کنید.
  • اگر یک پیچ گوشتی T-13 دارید. سینی بالایی را پیچ کنید و به داخل آن نگاه کنید. هر مشکلی باید با نگاه کردن به داخل مشخص شود.
  • همچنین سایر اجزای سخت افزاری را در اسلات های خود مانند هارد دیسک بررسی کنید. برای این کار به پیچ گوشتی T-13 نیز نیاز است.
  1. کنسول را ریست کنید

اگر هیچ آسیبی در PS4 خود پیدا نکردید. مرحله بعدی راه اندازی مجدد PS4 است. مراحل مرتبط به شرح زیر است.

  • با نگه داشتن دکمه پاور روی کنسول، PS4 خود را خاموش کنید. برق را روی دیوار قطع نکنید و کابل ها را جدا نکنید.

  • اکنون که کنسول خاموش است، تمام کابل ها را بردارید و اجازه دهید کنسول حدود 30 ثانیه استراحت کند.
  • همه کابل ها را دوباره وصل کنید، برق را روشن کنید و امیدواریم کنسول شما دوباره به طور معمول کار کند.
  1. درایور کنترلر را به روز کنید

به طور عجیبی، یکی از مشکلاتی که می تواند باعث مرگ نور سفید PS4 شود، درایورهای کنترلر منسوخ است. بنابراین، این درایورها را به جدیدترین درایورها به روز کنید و سیستم شما ممکن است دوباره عادی عمل کند.

  • Win + R را فشار دهید تا کادر اجرا باز شود، سپس “msc” را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

  • روی دستگاه خود کلیک راست کرده و آن را حذف نصب کنید. کادر «Delete the driver software for this device» را علامت بزنید و Uninstall را انتخاب کنید.
  • PS4 را دوباره به کامپیوتر متصل کنید. به وب سایت سازنده بروید و جدیدترین درایور و در عین حال مناسب را پیدا کنید تا آن را دانلود کنید.
  1. کنترلر PS4 را بازنشانی کنید

اگر به‌روزرسانی درایور مشکلاتی را برطرف نکرد، تنظیم مجدد کنترلر می‌تواند به همان اندازه مؤثر باشد.

  • اول از همه، PS4 خود را خاموش کنید.
  • یک دکمه کوچک در پشت کنترلر وجود دارد. به سادگی از یک سنجاق سر برای فشار دادن دکمه استفاده کنید و آن را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.

  • آن را رها کنید، کابل USB را دوباره وصل کنید و پلی استیشن 4 را روشن کنید.
  • دکمه PS را فشار دهید. این به طور بالقوه می تواند مشکل را برطرف کند.

۷- وارد Safe Mode شوید

اگر هیچ‌کدام از آن‌ها جواب نداد، آخرین گزینه شما این است که در PS4 خود وارد حالت امن شوید و علت را در آنجا جستجو کنید.

  • ابتدا PS4 را خاموش کنید.
  • به طور مداوم دکمه پاور را فشار دهید تا زمانی که صدای بوق دوم را بشنوید.
  • کنترلر PS4 خود را با کابل USB وصل کنید و دکمه PS را روی کنترلر نگه دارید.

  • اکنون PS4 در حالت امن است. در اینجا می توانید PS4 خود را مجدداً راه اندازی کنید، که در اصل بازنشانی کارخانه ای است.
  • اگر هیچ چیزی در حالت ایمن کمکی نکرد، باید کنسول خود را به تعمیرگاه ببرید.

نتیجه

بنابراین این خلاصه ما در مورد چیستی نور سفید مرگ PS4 و نحوه رفع آن است. نظر شما از این راهنما چیست؟ آیا برای شما مفید بود؟ آیا راهنمای دیگری در رابطه با PS4 وجود دارد که بخواهید آن را پوشش دهیم؟ حتماً آنچه را که دوست دارید در نظرات زیر مشاهده کنید به ما بگویید. ممنون که خواندید و اگر شما نیز از مشکل نور آبی مرگ PS4 رنج می برید، می توانید تمام راه را پیدا کنید.

مقالات مرتبط:

آموزش رفع خرابی کنسول PS4

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *