نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکلات صدای بلندگو

مشکلات صدای بلندگو / گوش دادن به موسیقی، یک پادکست یا یک کتاب صوتی راهی عالی برای جلوگیری از خستگی است و در واقع هنگام رانندگی تمرکز و توجه شما را بیشتر می کند و در عین حال مسافران را سرگرم می کند. روشن کردن ضبط سونی فقط برای نشنیدن صدایی که از بلندگو سونی بیرون می‌آید می‌تواند ناامیدکننده باشد، اما در این راهنما، ما شما را با مراحل کار کردن دوباره ضبط سونی آشنا می‌کنیم.

 فیوز سوخته

هر زمان که با یک مشکل الکتریکی سر و کار دارید، همیشه باید بازرسی خود را با جعبه فیوز شروع کنید. فرقی نمی‌کند که برف پاک‌کن‌ها، چراغ‌های جلو یا استریوی خودرو باشد – بررسی فیوزها بسیار آسان است و با توجه به ارزان بودن آنها بهترین مشکل است.

جعبه فیوز هیچ نقطه نصب جهانی ندارد، بنابراین برای پیدا کردن مال خود، یک جستجوی سریع تصویر در گوگل انجام دهید. می تواند در داخل محفظه موتور، در کنار باتری، یا زیر شیشه جلو، زیر یک پوشش محافظ قرار گیرد. جعبه فیوز همچنین می‌تواند زیر فرمان، در سمت چپ تقسیم‌کننده کابین جلو یا زیر دسته مرکزی قرار گیرد.

هنگامی که جعبه فیوز را پیدا کردید، می توانید از یک لامپ آزمایشی برای ضربه زدن به نقاط فلزی بالای فیوزها استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا آنها کار می کنند یا خیر. از طرف دیگر، می توانید هر فیوز را یکی یکی بچینید و ببینید آیا سیم فلزی که از مرکز عبور می کند ترک خورده است یا خیر.

هر فیوز سوخته باید با یک فیوز جدید با همان درجه جایگزین شود. با چند دلار، می‌توانید یک کیت فیوز یدکی کامل که شامل فیوزگیر است برای آسان‌تر کردن فیوزها در داخل و خارج از سوکت، تهیه کنید.

مشکلات صدای بلندگو

پس از تعویض همه فیوزها، ضبط سونی را روشن کنید و بررسی کنید که آیا صدا از بلندگو سونی می آید یا خیر. اگر اینطور نیست، احتمالاً برخی از مشکلات الکتریکی دیگر را که حتی نمی‌دانستید دارید حل کرده‌اید، مانند سوختن فیوز چراغ مه شکن عقب یا چیزی که به ندرت استفاده می‌شود. پس از تعویض فیوزها، بهتر است آنها را زیر نظر داشته باشید تا ببینید آیا در روزهای بعد دوباره منفجر می شوند یا خیر. فیوزها ممکن است به طور تصادفی خراب شوند، اما خرابی های مکرر نشان دهنده کمبود در سیستم الکتریکی است.

 سیم کشی شل

خرابی سیم کشی استریو بسیار بعید است، حتی اگر ماشین چند دهه از عمرش گذشته باشد. مشکل محتمل‌تر شل شدن سیم‌کشی به دلیل لرزش و ضربه‌های ناشی از رانندگی منظم است.

سیم کشی هد یونیت شل

برای بررسی سیم کشی یونیت سر، ابتدا باید به قسمت پشتی دسترسی داشته باشید. این کار آنقدرها هم که فکر می‌کنید آسان نیست، زیرا جدا کردن استریوهای خودرو عمداً به عنوان یک اقدام ضد سرقت دشوار است. من قصد دارم به ویدیویی پیوند دهم که نحوه حذف استریو پس از فروش را توضیح می‌دهد، اما شما باید خودتان تحقیق کنید تا راهی برای جدا کردن استریو بدون آسیب رساندن به داشبورد یا یونیت اصلی پیدا کنید.

به آرامی یونیت سر را به اندازه ای به سمت عقب بکشید تا از داشبورد خارج شود. هر سیم و کانکتور را بررسی کنید تا ببینید شل شده است یا خیر، و مهمتر از آن ببینید آیا کانکتورهای شلی داخل داشبورد وجود دارد یا خیر. به خاطر داشته باشید که آنها ممکن است عمداً قطع شوند، بنابراین دفترچه راهنمای نصب یونیت سر خود را برای تعداد دقیق و نوع کانکتورهای مورد نیاز بررسی کنید. پس از اتمام کار، استریو را روشن کنید و ببینید که آیا کار می کند یا خیر، و سپس یونیت سر را در جای خود قرار دهید.

سیم های تقویت کننده شل

درست مانند یونیت سر، تقویت کننده دارای تعدادی سیم است که به سمت بلندگو سونی وارد و خارج می شوند. کانکتورها را بررسی کنید و ببینید آیا مشکلی در آنها وجود دارد یا خیر. جالب اینجاست که آمپلی فایر معمولاً در پشت خودرو، داخل محفظه بار قرار می گیرد. کمی تحقیق کنید و متوجه شوید که دقیقا به کجا نگاه کنید.

شل شدن سیم های بلندگو سونی

مقصد نهایی تمام سیم کشی های استریو بلندگو سونی هستند. من موردی را نشنیده ام که بلندگو سونیی قطع شده باعث خاموش شدن کل سیستم استریو شود، بنابراین این دلیل برای مشکلات تک بلندگو سونی مناسب تر است. برای پیدا کردن بلندگو سونیی معیوب، با فیدر و تعادل بازی کنید تا قسمت‌هایی از ماشین – چپ و راست، عقب و جلو – را به‌خوبی جدا کنید.

سپس گوش خود را به سمت بلندگو سونیی باقی مانده بیاورید و بلندگو سونیی را که صدا منتشر نمی کند پیدا کنید. با احتیاط درپوش بلندگو سونی را با پیچ گوشتی سر صاف بردارید و سیم ها را بررسی کنید. برای اتصال مجدد یک سیم شل، به یک ایستگاه لحیم کاری نیاز دارید. این ارزان‌ترین ابزار نیست، اما همچنان ارزان‌تر از صرف بنزین، زمان و هزینه برای یک برقکار خواهد بود. به علاوه، می توانید آن را نگه دارید و برای تعمیرات بعدی از آن استفاده کنید.

 تقویت کننده یا پیش تقویت کننده ناموفق

از آنجایی که آمپلی فایر وظیفه قابل استفاده کردن سیگنال استریو توسط بلندگو سونی را بر عهده دارد، در صورت از کار افتادن، می‌توانید انتظار کمبود صدا، اعوجاج یا نویز عجیب و غریب از بلندگو سونی را داشته باشید.

برخی از پری آمپ ها را نمی توان از هد یونیت جدا کرد و اگر امکان تعویض آن وجود داشته باشد، یافتن یک پری امپ مستعمل که در بسته بندی با یونیت هد فروخته نمی شود دشوار است. با تقویت کننده کامل، شما خوش شانس هستید، زیرا مستقل است و به طور کلی می توان آن را با هر گزینه ای که دوست دارید جایگزین کرد. فقط تعداد کانال ها و مشخصات آمپلی فایری که در حال تعویض هستید را در نظر داشته باشید.

 مسئله نرم افزار

گاهی اوقات، شما فقط باید نرم افزار استریو را دوباره راه اندازی کنید تا دوباره کار کند.

مانند تلفن یا رایانه، حتی یک استریو اتومبیل نیز ممکن است دچار اشکال شود و دچار اختلال شود. با فلش کردن حافظه، استریو شما باید دوباره راه اندازی شود که انگار برای اولین بار روشن شده است، که امیدواریم مشکل حل شود. ممکن است شخصی که به ماشین دسترسی دارد با تنظیمات بازی کند و تعادل صدا را به هم ریخته باشد، بنابراین می‌توانید قبل از فلش کردن حافظه، تنظیمات را بررسی کنید تا داده‌هایتان ذخیره شود.

آموزش تعویض بلندگوی گوشی سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *