نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع خرابی های رایج دوربین

نکات مفید برای رفع خرابی های رایج دوربین

همه عکاسان روی تجهیزات خود سرمایه گذاری می کنند و در هر خرید کیفیت ساخت محکم می خواهند. اما حقیقت امر این است که دوربین ها فقط ماشین هستند و ما فقط انسان هستیم – مشکلات رخ می دهد!

امروز ما قصد داریم به بررسی برخی از خرابی های رایج دوربین بپردازیم و چند راه حل را پیشنهاد کنیم. ما بخواهیم یا نخواهیم، دوربین های ما گاهی اوقات روی ما خراب می شوند و همه چیز ممکن است اشتباه پیش برود. با این همه استفاده سنگین و ساییدگی همراه با آن، طبیعی است که قسمت های دوربین و دکمه ها همیشه به درستی شلیک نشوند.

اما با کمی بینش و کمی تمرین می توان از این مشکلات جلوگیری کرد و آنها را به حداقل رساند. من قصد دارم شما را با آشنا ترین و آزاردهنده ترین خطرات دوربین همراه با اقدامات احتیاطی پیشنهادی در مورد هر کدام آشنا کنم.

باز نشدن، بستن، یا بستن کامل شاتر

همانطور که همه می دانیم، شاتر یک جزء دوربین است که برای مدت زمان مشخصی بالا می رود و اجازه می دهد نور از لنز عبور کند، با یک فیلم عکاسی یا یک حسگر حساس به نور برخورد می کند تا یک صحنه را نمایان کرده و آن را به طور دائم ثبت کند. هنگامی که صحنه ثبت می شود، آن شاتر دوباره پایین می رود.

اگر شاتر در طول راه گیر کند که نتواند بالا برود یا نتواند به طور دقیق پایین بیاید، به احتمال زیاد به دلیل پایین نیافتن شاتر به موقع، عکسهای واقعاً روشن و بیش از حد در معرض دید خواهید داشت. و هنگامی که شاتر بسته است، تصاویر کم نوردهی خواهید داشت.

برای تعیین اینکه آیا شاتر گیر کرده اید یا خیر، دوربین خود را بر روی هر حالت دیگری غیر از Auto تنظیم کنید، فلاش را خاموش کنید، دوربین خود را به گونه ای بچرخانید که قسمت جلویی آن رو به شما باشد و سپس در حالی که از لنز نگاه می کنید، شاتر را فشار دهید.

هنگام بالا و پایین رفتن شاتر در هنگام نوردهی، باید یک سوسو کوچک در مرکز لنز خود مشاهده کنید. اگر سوسو نمی زنید، شاتر شما گیر کرده است. همچنین می توانید لنز خود را بردارید، سرعت شاتر را پایین بیاورید و در حین گرفتن یک یا دو عکس به حفره بدن دوربین نگاه کنید. اگر یکی یا هر دو پرده کرکره گیر کرده باشد، می توانید تشخیص دهید.

برخی از دلایل احتمالی گرفتگی شاتر یا عدم بالا یا عقب رفتن:

  • تایمر معیوب
  • پرده های شاتر ممکن است کمی ناهماهنگ باشند
  • مدتی است از دوربین استفاده نشده است

رفع خرابی شاتر

برای رفع شاتر گیر کرده، چند راه را در زیر لیست می کنم (از طریق تعمیر دوربین دیجیتال Do You Yourself). اگر می خواهید با یکی یا دیگری بروید، باید بیشتر مراقب باشید. لطفاً توجه داشته باشید که همیشه بسیار ترجیح داده می شود که دوربین خود را به یک فروشگاه تخصصی یا خرده فروش دوربین خود ارسال کنید تا آن را برای شما تعمیر کند. تعمیر شاتر دوربین شما یک فرآیند بسیار پیچیده است و به احتمال زیاد شما به دوربین خود آسیب می رسانید.

اگر تعمیر آن بسیار بیش از آنچه که مایل به پرداخت آن هستید هزینه داشته باشد (و گاهی اوقات ممکن است به خوبی انجام شود)، و تنها راه دیگر بازنشستگی آن است، می توانید از یکی از این دو راه حل استفاده کنید:

گاهی اوقات با قطع برق می توان شاتر را در صورت گیر افتادن باز کرد، بنابراین کاری که باید انجام دهید این است:

  1. دوربین خود را روی حالت دستی تنظیم کنید
  2. خاموش کردن هرگونه ویژگی که ممکن است باتری را خالی کند (تثبیت کننده تصویر، فلش، نمای LCD … و غیره)
  3. شاتر خود را روی کمترین سرعت ممکن تنظیم کنید (15-30 ثانیه)
  4. یک عکس بگیر
  5. در هنگام قرار گرفتن در معرض درب باتری را باز کنید و سپس آن را دقیقاً ببندید. قطع لحظه ای برق در زمان نوردهی ممکن است بتواند شاتر شما را باز کند
  6. این کار را آنقدر تکرار کنید تا شاتر باز شود.

پیشنهاد دیگر من احتیاط بیشتری می طلبد، و توصیه من این است که مگر اینکه آخرین راه حل شما باشد، وارد آن نشوید. کاری که باید انجام دهید این است که دوربین خود را محکم به سطح چوبی بکوبید و سپس دکمه شاتر را چند بار شلیک کنید. گاهی اوقات می توان شاتر را باز کرد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *