نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه حل گیر کردن لنز دوربین سونی

گیر کردن لنز دوربین. اگر شما فردی هستید که مشکل گیر کردگی را تجربه می کنید، باید بدانید که تنها نیستید. گیر کردن لنز افراد پس از افتادن دوربین سونی یا به اشتباه افتادن دوربین سونی، بسیار رایج است. معمولاً لنز از طریق یک سیستم کلیک و قفل به دوربین سونی نگه می‌دارد که کاملاً بی‌اشتباه است، اما وقتی دوربین سونی می‌افتد، به نظر نمی‌رسد که لنز حتی با فشار دادن دکمه داده شده روی دستگاه از دوربین سونی جدا نمی‌شود. این می تواند مشکلاتی ایجاد کند و ممکن است در کارکرد صحیح دستگاه با مشکل مواجه شوید. اگر با چیزی مشابه روبرو هستید، اطلاعات داده شده زیر مفید خواهد بود. بنابراین در اینجا آمده است:

گیر کردن لنز دوربین

پاک کردن گرد و غبار و کثیفی و گیر کردن لنز دوربین

هنگامی که دوربین سونی شما روی زمین یا هر سطح دیگری می افتد، لنز به دلیل چیزی جز خاک و گرد و غبار که بین شکاف های کوچک و بخش های بشکه لنز پر می شود، گیر می کند! وقتی کثیفی بین آنها قرار می گیرد، لنز نمی تواند خود را جدا کند.

بنابراین یک راه عالی برای جدا کردن لنز این است که ذرات گرد و غبار و کثیفی را از شکاف ها پاک کنید. برای این کار می توانید از یک برس تمیز یا یک تکه کاغذ استفاده کنید. کاغذ را بین شکاف ها بکشید تا ذرات جدا شوند. همچنین می‌توانید کمی هوا در شکاف‌ها دمید تا دانه‌های گرد و غبار و کثیفی از جای خود خارج شوند.

فشار دادن لوله لنز

در شرایط گیر کردن لنز، یکی از مواردی که می توانید امتحان کنید این است که لوله لنز را به آرامی فشار دهید یا بکشید، در حالی که دوربین سونی سعی می کند آن را جمع یا باز کند. با گسترش لنز، معمولا قسمت میانی می چرخد ​​و در این شرایط می توانید سعی کنید کمی به آن کمک کنید. اگر این کار کمکی نکرد یا لنز دوربین سونی باز نشد، سعی کنید در حین چرخاندن آن، قسمت جلویی دستگاه را به دستان کاسه دار خود بکوبید، آن را کمی تکان دهید.

تمیز کردن بشکه لنز

اگر موفق شده اید لنز را از محفظه دور کنید، قدم بعدی که باید دنبال کنید تمیز کردن لوله لنز است. در حالی که دوربین سونی را رو به پایین نگه می دارید، ایده خوبی است که یک مداد بردارید و به لوله لنز ضربه بزنید. این می تواند به جدا کردن ذرات کثیفی از شکاف ها کمک کند. همچنین می توانید از یک جاروبرقی دستی با اندازه کوچک استفاده کنید تا همه گرد و غبار و کثیفی را خارج کنید. اطمینان حاصل کنید که از تنظیمات کمتری روی جاروبرقی استفاده می کنید تا آسیب بیشتری به لنز یا دوربین سونی شما وارد نشود.

کلمه احتیاط

در صورتی که لنز دوربین سونی شما با بدنه گیر کرده است و نمی توانید آن را با روش ها و ترفندهای ذکر شده خارج کنید، توصیه می شود آن را به حال خود رها کنید و هیچ چیز خشن را امتحان نکنید. اگر دوربین سونی شما تحت گارانتی است، بهتر است با سازنده یا مرکز خدمات تماس بگیرید و دوربین سونی را بررسی کنید. هیچ روشی را که می تواند به دوربین سونی یا لنز آسیب برساند، امتحان نکنید.

چسباندن لنز دوربین سونی به بدنه دوربین سونی یک مشکل کاملا رایج است اما خوشبختانه راه حل ساده ای دارد. در این حالت باید همیشه لنز و دوربین سونی را برای هر گونه آسیب دیگری به غیر از لنز گیر کرده چک کنید. اگر نمی توانید به تنهایی لنز را از دوربین سونی جدا کنید یا می ترسید که به چیزی آسیب برساند، می توانید از پشتیبانی حرفه ای استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: خطای سیستم دوربین سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *