نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای خرابی کیبورد لپ تاپ

خرابی کیبورد لپ تاپ در اثر چه عواملی به وجود می‌آید؟ زمانی که کیبورد لپ تاپ خراب است، آیا باید آن را تعویض یا تعمیر کرد؟ کیبوردهای لپ تاپ معمولا ابتدایی ترین چیزهایی هستند که خراب می شوند زیرا اکثر کاربران بر روی آنها چیزی می ریزند. اگر چیزی داخل مادربرد یا اجزای زیر کیبورد مستقیما بریزد، در اینصورت باید کیبورد را تعمیر کرد. با اینحال، کلیدهای کیبورد ممکن است به هنگام تایپ کردن چسبنده بوده و یا کلمات را به اشتباه تایپ کنند. بعبارت دیگر، این لپ تاپها غیر عادی بنظر می رسند.

آیا خودتان بایستی اقدام به تعویض کیبورد کنید

اولین کاری که به هنگام خرابی کیبود لپ تاپ باید انجام دهید تمیز کردن آن بوده، بویژه اینکه اگر چیزی روی آن ریخته نشده و هیچ رطوبتی به داخلش نفوذ نکرده باشد. اگر با وجود تمیز شدن باز هم کار نمی کند، پس باید فاصله های باز دکمه ها را تمیز کرد. گرد و غبار می تواند تماس بین دکمه و الکترونیک را مسدود کرده، بنابراین تعمیر کیبورد لپ تاپ مشمول تمیز کردن دکمه ها نیز می شود. اگر بخواهید از لپ تاپ محافظت بیشتری کرده، پیشنهاد می شود تا از کیبورد USB بجای کیبورد اصلی استفاده کنید.

استفاده از کیبورد USB ارزانتر از استفاده از کیبورد لپ تاپ است، زیرا زمانی که کیبورد USB کار نمی کند، تعویض آن بسیار ساده و حدود چنده ده هزار تومنی هزینه داشته باشد البته بستگی به قیمتی که می خرید دارد. کیبوردهای باکیفیت گران بوده اما معمولا قیمت بیشتری نسبت به کیبورد لپ تاپ دارند.

هر سازنده دارای اندازه های لپ تاپ مختلفی بوده و در نتیجه اندازه کیبوردها نیز مختلف بوده، بدین معنی که تعویض و تعمیر کیبورد معیوب می تواند بیشتر از یک چالش باشد. هر لپ تاپ و کیبورد لپ تاپ می تواند فرق داشته باشد. حتی لپ تاپهایی که یک اندازه بوده و از یک سازنده هستند ممکن است مدار داخلی متفاوتی داشته باشند، بنابراین کیبوردی که در همان مدل کار می کند ممکن است اصلا برای مدل دیگر کار نکند.

شما حتی می توانید یک صفحه کلید جایگزین را با زبان متفاوت یا کلیدهای مختلفی داشته باشید، زیرا آنها در قالب استاندارد موجود نیستند. اگر هیچ انتخابی ندارید و کیبورد لپ تاپ بموجب ریختن مایع خراب شده است، پس حداقل فقط باید آنرا تعویض کنید.

در صورتی که کیبورد لپتاپ شما دچار مشکل شده است می توانید با بخش تعمیرات تخصصی و پیشرفته لپ تاپ شرکت ایران سرویس تماس حاصل فرمایید.

‫0/5 ‫(0 نظر)