نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی

تنظیمات دوربین فیلم برداری

تسلط بر تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی عکاسی برای عکاسان مبتدی ضروری است تا به آنها کمک کند مهارت های عکاسی خود را تقویت کنند. با این حال، با در نظر گرفتن نام‌ها، عملکردها و دکمه‌های دوربین فیلم برداری سونی، شماره‌گیرها و چرخ‌های مختلف، می‌توان تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی را درک کرد. آیا آماده‌اید بدانید که هر صفحه و دکمه‌های دوربین فیلم برداری سونی چه کار می‌کنند؟ شما در حال تسلط بر بهترین تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی در عکاسی هستید!

تنظیمات دوربین فیلم برداری

دیافراگم اولین تنظیمات اولیه دوربین فیلم برداری سونی

دیافراگم یکی از مهمترین تنظیمات عکاسی و یکی از تنظیمات اولیه دوربین فیلم برداری سونی برای مبتدیان است.

به عبارت ساده، دیافراگم باز شدن لنز دوربین فیلم برداری سونی است که بر میزان نوری که از لنز به سنسور می گذرد تأثیر می گذارد. به همین دلیل، این تنظیم دوربین فیلم برداری سونی تأثیر مستقیمی بر نوردهی تصویر دارد و برای عمق میدان، وضوح و نمای نهایی تصویر بسیار مهم است.

حداکثر و حداقل دیافراگم توسط عددی که به‌عنوان مقدار F-stop شناخته می‌شود، تعیین می‌شود، که دنباله‌ای مانند این را دنبال می‌کند (هرچه عدد کوچک‌تر باشد، دیافراگم بزرگ‌تر است و بالعکس):

بهترین تنظیمات دوربین سونی دیافراگم

در تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی دیافراگم شما؛ هنگامی که می خواهید بخش بزرگی از صحنه را در فوکوس داشته باشید (عمق میدان بزرگ)، باید از دیافراگم باریک استفاده کنید، یعنی دیافراگم بین f/8 و f/16. یک مثال خوب از دیافراگم باریک عکاسی منظره است. من معمولاً از مناظر خود بین f/8 و f/11 عکس می‌گیرم.

اگر برعکس، هدف شما فوکوس کردن بخش کوچکی از صحنه در حین تار کردن برخی از مناطق تصویر است، یا اگر در نور کم عکاسی می‌کنید، باید دیافراگم باز را از حداکثر هدف بگیرید. باز کردن لنز مانند f/2.8 به f/5.6. نمونه هایی از این موارد عکاسی پرتره و شب است.

نحوه تغییر تنظیمات دیافراگم در دوربین فیلم برداری سونی

در اکثر دوربین فیلم برداری سونی ها، صفحه دیافراگم در سمت راست بالای بدنه دوربین فیلم برداری سونی، چه در صفحه جلو یا عقب قرار دارد.

سرعت شاتر یک تنظیم ضروری برای عکاسی برای ثبت حرکت

سرعت شاتر یکی دیگر از تنظیمات اساسی دوربین فیلم برداری سونی است که به تنظیمات اصلی دوربین فیلم برداری سونی نوردهی نیز مرتبط است.

تنظیم دوربین برای افزایش سرعت شاتر

به طور خلاصه، سرعت شاتر مدت زمانی است که شاتر دوربین فیلم برداری سونی باز است و نور را می گیرد. تنظیم دوربین فیلم برداری سونی سرعت شاتر نقش کلیدی در نوردهی دارد و دو اثر مهم دارد: حرکت و لرزش.

سرعت شاتر بر حسب ثانیه و کسری از ثانیه اندازه گیری می شود. به دنبال این ترتیب، هر چه این عدد بیشتر باشد، زمان نوردهی طولانی‌تر است.

بهترین تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی سرعت شاتر

در مورد تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی سرعت شاتر، زمانی که می خواهید حرکتی را مانند عکاسی با نوردهی طولانی ثبت کنید یا می خواهید در نور کم مانند عکاسی در شب عکاسی کنید، باید از سرعت شاتر آهسته تر استفاده کنید، معمولاً از 1/60 ثانیه تا چند دقیقه. . این تنظیم عکاسی معمولاً در اکثر دوربین فیلم برداری سونی‌ها به 30 اینچ محدود می‌شود، بنابراین برای افزایش این زمان، باید از تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی حالت Bulb و شاتر استفاده کنید. به عنوان مثال، تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی من برای عکاسی از راه شیری از نظر سرعت شاتر معمولاً بین 15-25 ثانیه است.

از طرف دیگر، وقتی می‌خواهید حرکت را ثابت کنید، باید سرعت شاتر سریع را هدف بگیرید، معمولاً بین 1/60 و حداقل تنظیم سرعت شاتر دوربین فیلم برداری سونی خود، که معمولاً 1/4000 ثانیه است. یک مثال خوب برای تنظیم دوربین فیلم برداری سونی در این مورد، عکس های اکشن هستند، مانند عکاسی از حیات وحش یا ورزش.

نحوه تغییر تنظیمات سرعت شاتر در دوربین فیلم برداری سونی

در اکثر دوربین فیلم برداری سونی‌ها، شماره‌گیر سرعت شاتر در سمت راست بالای بدنه دوربین فیلم برداری سونی، چه در صفحه جلو یا عقب قرار دارد.

ISO – تنظیم کلید روی دوربین فیلم برداری سونی

ISO آخرین تنظیم مثلث نوردهی و احتمالاً سخت ترین تنظیم دوربین فیلم برداری سونی برای مبتدیان است.

تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی ISO

به طور خلاصه، ISO اطلاعات نور گرفته شده توسط سنسور دوربین فیلم برداری سونی را افزایش می دهد. ISO به طور مستقیم بر نوردهی و نویز دیجیتال تأثیر می گذارد، بنابراین یک تنظیم مهم دوربین فیلم برداری سونی برای جلوگیری از نویز دیجیتال است.

ISO در عکاسی در محدوده ای از “سطوح ISO” اندازه گیری می شود، که دنباله ای مانند زیر را دنبال می کند: (هر چه این عدد بیشتر باشد، ایزو، میزان نور و نویز دیجیتال بیشتر است)

بهترین تنظیمات دوربین ISO

تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی ISO ایده آل به اندازه سنسور دوربین فیلم برداری سونی و عوامل دیگری مانند نوع عکاسی بستگی دارد.

هنگامی که در شرایط نوری خوب عکاسی می کنید، باید از تنظیمات ISO پایین استفاده کنید. مقادیر ISO از ISO 100-ISO 400 ایزوهای پایین در نظر گرفته می شوند.

با این حال، در شرایطی که نور زیادی در دسترس نیست یا باید سرعت شاتر را افزایش دهید، به احتمال زیاد باید یک تنظیم ISO بالا، معمولا بین ISO 800 و ISO 6400 تنظیم کنید. باید حداکثر را تنظیم کنید. ISO با توجه به دوربین فیلم برداری سونی شما. یک نقطه مرجع خوب ISO 3200 برای دوربین فیلم برداری سونی های سطح پایه و ISO 6400 برای دوربین فیلم برداری سونی های پیشرفته تر است.

برای دیدن یک مثال، تنظیم عکس ISO برای شفق شمالی در مقایسه با تنظیم دوربین فیلم برداری سونی ISO برای عکاسی در نور آفتاب بیشتر خواهد بود.

نحوه تغییر تنظیمات ISO در دوربین فیلم برداری سونی

محل قرارگیری دکمه تنظیم ISO از دوربین فیلم برداری سونیی به دوربین فیلم برداری سونی دیگر کاملا تغییر می کند، اما اکثر مدل ها دارای دکمه مستقیم برای تغییر آن هستند. اگر مطمئن نیستید که ایزو روی چرخ دوربین فیلم برداری سونی شما کجاست، توصیه می کنم دفترچه راهنمای دوربین فیلم برداری سونی خود را بررسی کنید.

حالت های دوربین فیلم برداری سونی

هنگامی که سه تنظیمات اصلی دوربین فیلم برداری سونی را شناختید، اکنون زمان آن رسیده است که یاد بگیرید چگونه تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی را برای نوردهی تغییر دهید.

تنظیمات حالت دوربین فیلم برداری سونی

به طور خلاصه، حالت‌های دوربین فیلم برداری سونی کنترل‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند تنظیمات اصلی عکس مانند دیافراگم، سرعت شاتر و ISO را تنظیم کنید تا بهترین نوردهی را در یک عکس بگیرید.

احتمالاً قبلاً شنیده اید که بهترین تنظیمات اولیه dslr یا بدون آینه نیاز به کنترل کاملاً دستی در دوربین فیلم برداری سونی دارند. در حالی که این تا حدی درست است، می توانید از استفاده از هر یک از حالت های نیمه خودکار یا اولویت نیز بهره مند شوید.

اینها تنظیمات اصلی عکاسی حالت های دوربین فیلم برداری سونی هستند:

  • حالت برنامه دوربین فیلم برداری سونی (“حالت P”): با استفاده از این حالت، دوربین فیلم برداری سونی شما به طور خودکار دیافراگم و سرعت شاتر را تنظیم می کند.
  • حالت اولویت شاتر (“حالت S/Tv”): در این حالت، سرعت شاتر را تنظیم می کنید و دوربین فیلم برداری سونی دیافراگم را تنظیم می کند.
  • حالت اولویت دیافراگم (“حالت A/Av”): دیافراگم را تنظیم می کنید و دوربین فیلم برداری سونی سرعت شاتر را تنظیم می کند.
  • حالت دوربین فیلم برداری سونی دستی (M): با استفاده از این حالت، تمام تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی را انتخاب می کنید.

بهترین تنظیمات حالت دوربین سونی

حالت عکسبرداری برنامه یک تنظیم اولیه دوربین فیلم برداری سونی برای مبتدیان و برای عکاسی از موضوعات چالش برانگیز است که در آن تعیین بهترین تنظیمات دشوار است. هنگامی که با تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی خود احساس راحتی بیشتری کردید، به احتمال زیاد می خواهید به هر یک از حالت های دوربین فیلم برداری سونی دیگر بروید.

اولویت شاتر در مواردی است که حداقل سرعت شاتر مورد نیاز برای ثابت کردن حرکت سوژه را می‌دانید، مانند عکاسی از پرندگان در پرواز، عکاسی ورزشی، یا هنگام عکاسی از هواپیما.

تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی با اولویت دیافراگم در طیف وسیعی از سناریوها مفید است. هنگامی که دیافراگم مورد نیاز خود را بشناسید، مانند دیافراگم باریک برای مناظر یا دیافراگم باز برای پرتره، این حالت کار را برای شما آسان تر می کند. همچنین یک حالت بسیار رایج برای عکسبرداری از حیات وحش است.

دستی حالت نهایی است و تنظیمات دوربین فیلم برداری سونی برای مبتدیان بسیار دلهره آورتر است. می‌توانید از آن در موقعیت‌های زیادی مانند منظره، پانوراما، شب و عکاسی نجومی و غیره استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از چرخ‌های دوربین فیلم برداری سونی خود نهایت استفاده را ببرید و نوردهی را ببندید، توصیه می‌کنم از حالت دوربین فیلم برداری سونی دستی یا حالت اولویت دیافراگم استفاده کنید. حالت تنظیم دوربین فیلم برداری سونی من در 95٪ مواقع دستی است، مانند هنگام عکاسی از کهکشان راه شیری، نورهای شمالی، نوردهی طولانی و غیره.

نحوه تغییر تنظیمات دوربین

همه دوربین فیلم برداری سونی های دیجیتال به شما امکان می دهند حالت دوربین فیلم برداری سونی را با استفاده از چرخ یا صفحه اصلی دوربین فیلم برداری سونی که در بالای بدنه دوربین فیلم برداری سونی قرار دارد تغییر دهید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: علت خرابی دوربین سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *