نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل وجود نویز ساکن در بلندگوی ماشین سونی

نویز ساکن در بلندگوی ماشین / بلندگو سونی ماشین شما صدای بد تولید می کنند؟ صدا با استفاده از سیم‌هایی با سیگنال‌های الکتریکی به بلندگو سونی خودروی شما ارسال می‌شود که می‌تواند به راحتی توسط سیگنال‌های دیگر دستگاه‌های الکتریکی مانند خطوط برق مخدوش شود. علت خرابی و صدا کجاست؟ بیایید به حذف آن صدای ساکن موسیقی در بلندگو سونی ماشین بپردازیم.

راه حل های از بین بردن صدا

نحوه خلاص شدن از شر نویز استاتیک در بلندگو سونیها یک سوال مهم برای کاربران خودرو است. مسئله این است که هر چیزی که قادر به تولید میدان الکتریکی باشد می تواند باعث ایجاد صدای ناخواسته در سیستم صوتی خودرو شود. شما از چیزهای متعددی در ماشین خود که می توانند میدان های الکتریکی ایجاد کنند شگفت زده خواهید شد، از موتور برف پاک کن شیشه جلو تا دینام گرفته تا اجزای صوتی واقعی سیستم صوتی شما. آنها انواع و سطوح مختلف نویز استاتیک را تولید می کنند. در حالی که ممکن است بتوان منبع نویز یک سیستم صوتی خودرو را شناسایی و رفع کرد، اما این فرآیند نیازمند کمی کارآگاهی و صبر است. در زیر راهنمایی در مورد چگونگی خلاص شدن از شر نویز استاتیک از بلندگو سونی اتومبیل شما آورده شده است.

مرحله 1: منبع نویز استاتیک را ردیابی کنید

اولین قدم برای حل مشکل، شناسایی علت است. دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث استاتیک شود، از جمله تخریب سیگنال در نتیجه تداخل RF، عمدتاً به دلیل نزدیکی کابل یا سیم آنتن بدون محافظ به آنتن که تداخل الکترومغناطیسی (EM) را خارج می کند. گاهی اوقات، مشکل ممکن است مربوط به رادیو یا لوازم جانبی باشد. برای محدود کردن آن، ابتدا باید یونیت سر خود را روشن کنید و سپس آن را طوری تنظیم کنید که بتوانید صدای استاتیک را بشنوید.

مرحله 2: کابل های پچ خود را بررسی کنید

کابل‌های پچ RCA متصل به قطعات صوتی خودرو نیز قادر به دریافت نویز استاتیک هستند. برای آزمایش اینکه آیا این چیزی است که سبک شما را گرفتار کرده است یا خیر، باید کابل ها را از آمپلی فایر خود جدا کنید.

پس از جدا کردن کابل ها، دو طرف کابل پچ یدکی را به جک های ورودی چپ و راست آمپر خود وارد کنید. هم موتور و هم سیستم صوتی را روشن کنید.

اگر نویز ناپدید شد، کابل ها را دوباره به آمپر وصل کنید و آن را از گیرنده جدا کنید. اگر همچنان نویز را می شنوید، پس این پچ کابل های شما هستند که نویز استاتیک را دریافت می کنند. اگر کابل‌های پچ شما مقصر هستند، کابل‌ها را مجدداً مسیریابی کنید و حداقل 18 اینچ آن‌ها را از کابل برق جدا کنید. ممکن است مجبور شوید پچ کابل های جدیدی بخرید.

اکثر مردم تمایل دارند از کابل‌های RCA ارزان‌تر برای اتصال قطعات خود استفاده کنند. کابل های RCA ارزان قیمت ممکن است عایق یا رسانایی لازم برای انحراف نویز در بدنه فلزی یک وسیله نقلیه با رسانایی بالا نداشته باشند. به خاطر داشته باشید که میزان نویز استاتیک دریافتی توسط ماشین شما تا حد زیادی به اندازه ناحیه حلقه بستگی دارد.

نویز ساکن در بلندگوی ماشین

برای اینکه بیش از حد محاسبه نشود، ناحیه حلقه فاصله بین هادی مرکز نویز و محافظ بیرونی برابر طول کابل است. می توانید کابل خود را با کابلی که دارای طرح جفت پیچ خورده است جایگزین کنید. این به شما یک منطقه حلقه کوچکتر می دهد، بنابراین نویز کمتری دارد.

اگر نویز از بین رفت، سعی کنید یک سرکوب کننده نویز آنتن را نصب کنید، که خط بین گیرنده و آنتن را فیلتر می کند و در نتیجه زمین موجود بین آنها را می شکند. اگر سر و صدا حتی پس از جدا کردن آنتن همچنان ادامه داشته باشد، بلندگو سونیی خودرو که نویز استاتیک ایجاد می کند ممکن است از کابل برق اصلی آمپر نشات گرفته باشد. راه حل؟ کابل ضخیم تر بخر.

مرحله سوم: هنگام پخش سی دی، گیرنده را از داشبورد بیرون بکشید

نویز استاتیک نیز ممکن است به سیستم شما تابیده شود. این نویز استاتیک تابشی نامیده می شود. هنگام پخش یک سی دی، گیرنده را از داشبورد بیرون بکشید (تجهیزات قدیمی بودن در آن سی دی ها، btw). اگر پس از بیرون کشیدن گیرنده از داشبورد، نویز از بین رفت، در این صورت نویز ساکن به سیستم صوتی خودرو شما تابیده می شود.

این را می توان با استفاده از یک فویل محافظ مغناطیسی، که به عنوان Mu-metal نیز نامیده می شود، حل کرد. Mu-Metal چگونه کار می کند؟ به طور خلاصه، از پشت گیرنده محافظت می کند و اجزایی مانند ساعت ماشین شما را که می تواند نویز ساکن را به سیستم تابش کند، می پوشاند.

اگر نویز از کابل های پچ نشات نمی گیرد، احتمالاً از طریق آنتن می آید. برای رفع عیب، ابتدا کابل های پچ را دوباره به آمپر وصل کنید و سپس آنتن سیستم خود را جدا کنید.

مرحله چهارم: سیستم صوتی خودرو خود را خاموش کنید و سیم‌های بلندگو سونی را از تقویت‌کننده‌ها جدا کنید

در بیشتر موارد، صدای بلندگو سونیی ماشین از طریق سیم‌های بلندگو سونی خراشیده می‌شود. برای تست سیم ها، سیستم را خاموش کرده و سپس سیم های بلندگو سونی را از تقویت کننده ها جدا کنید. حالا ماشینت را روشن کن

اگر نویز همچنان ادامه دارد، احتمالاً به سیم ها تابیده می شود. اکنون، سیم‌ها را مجدداً در جای خود قرار دهید یا با استفاده از پوشش فویل Mu-metal از آنها محافظت کنید. در نهایت، مطمئن شوید که سیم‌های بلندگو سونی محکم نصب شده‌اند و در خط سیم هیچ شکستگی وجود ندارد.

مرحله پنجم: دینام و باتری ماشین خود را بررسی کنید

اگر سعی می‌کنید سیم‌ها را تعمیر کنید اما نویز هنوز وجود دارد، ممکن است مشکل از سیستم الکتریکی خودرو باشد. در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید این است که باتری خودروی خود را با مایع پر کنید. اگر مشکل حل نشد، از مکانیک بخواهید دینام و باتری را بررسی کند. اگر سواری شما قدیمی است و برای مدت طولانی چرخیده نیست، به احتمال زیاد صدای ساکن ناشی از احتراق است.

چگونه می توانید تشخیص دهید که منبع احتراق شما است یا خیر؟ به صدای قلقلک گوش دهید که سرعت آن با شتاب متفاوت است. باید با سیم‌های شمع‌های کربنی محافظ، سیم‌پیچ شمع‌های مقاومتی و کلاهک توزیع‌کننده تنظیم کنید.

اگر صدای استاتیک باقی بماند، ممکن است سیستم جرقه زنی خودرو شما از نظر اتصال به زمین مشکل داشته باشد. اتصال ضعیف به زمین باعث پخش تیک در سایر موارد مانند کاپوت، کولر و سیستم اگزوز می شود. سعی کنید یکی از اجزای زیر چوب را به زمین متصل کنید و ببینید آیا نویز از بین می رود یا خیر

مرحله ششم: فیلتر نویز را نصب کنید

اگر مشکل مربوط به صدای موتور باشد، صدای کلیک یا ناله ای را خواهید شنید که از بلندگو سونیها بیرون می آید. اگر ثابت کردید که صدا فقط زمانی پدیدار می شود که موتور روشن است و میزان نویز در طول دور موتور موتور تغییر می کند، احتمالاً مشکل از دینام شما است. گام معمولا با سرعت موتور متفاوت است. معمولاً بیشتر نویزهای ساکن در نتیجه اتصال زمین ضعیف به وجود می آیند. باید اطمینان حاصل کنید که سیم زمین در صورت ایجاد صدای ساکن به طور محکم به فلز لخت متصل است.

چرا ضبط ماشین مدام بازنشانی می شود؟

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *