نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل نداشتن صدا در بلندگوی سونی

نداشتن صدا در بلندگوی سونی / معمولاً وقتی بلندگو سونی ماشین صدایی تولید نمی‌کند، به دلیل اتصال سیم اتصال به زمین ، بلندگوهای معیوب، هد/فیوز معیوب یا راه‌اندازی دستگاه رادیویی شما هنوز کامل راه اندازی نشده است. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه هر مرحله را به درستی بررسی کنید.

مدیریت سیم

رادیوها انواع سیم ها را دارند که وارد و خارج می شوند. هر سیم هدف خاصی را برای عملکرد صحیح بلندگو سونی ماشین انجام می دهد. اگر بلندگو سونی ماشینی دارید که صدا ندارد، باید با بررسی اینکه همه سیم‌ها وصل شده‌اند، شروع کنیم.

یک بلندگو سونی ماشین همیشه دارای 3 سیم برق مختلف است که به قسمت عرشه می روند. مشکی (معمولاً زمین) قرمز (معمولاً باتری) و زرد (معمولاً قدرت ثابت). مطمئن شوید که رادیو ماشین شما این 3 سیم را به درستی وصل کرده باشد. این باید به واحد رادیویی اجازه روشن شدن و عملکرد عادی را بدهد. پس از اینکه تأیید کردید که بلندگو سونی ماشین به میزان مناسبی برق می‌رسد، وقت آن است که به سیم‌های بلندگو خود نگاه کنید.

اکثر دسته های سیم پس از فروش در کنار سیم با متن کوچک برچسب زده می شوند تا به شما اطلاع دهند متعلق به چه چیزی هستند. بسیاری از استوک‌ها فقط دارای کد رنگی هستند، اگرچه ممکن است برخی از آنها دارای برچسب نیز باشند. مطمئن شوید که هر سیم به درستی تنظیم شده است و اتصال خوبی برقرار می کند.

نداشتن صدا در بلندگوی سونی

رنگ سیم ها بسته به سال ساخت و مدل متفاوت است، همیشه قبل از کار کردن روی سیم ها بررسی کنید که چه کاری انجام می دهد.

سیم های اصلی که باید نگران آن باشید سیم های بلندگو هستند. اینها مجموعه ای از سیم های مثبت و منفی هستند که به هر بلندگو متصل می شوند. این به بلندگو سونی ماشین می‌گوید که صدا را روشن کند و پخش کند/به هر یک از بلندگوهای درب شما برق بدهد. هنگامی که پانل های داشبورد خود را جدا کردید، هر سیم را تأیید کنید و سپس به مرحله بعدی بروید.

آخرین نکته جانبی: اگر از یک تقویت کننده پس از فروش برای بلندگوهای درب خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که این دستگاه برق می گیرد. اگر چنین است، فراموش نکنید که هر ترمینال را بررسی کنید تا مطمئن شوید که اتصال خوبی دارد.

تعمیر و نگهداری بلندگو

بلندگوهای شما صدا را در سرتاسر وسیله نقلیه شما از یونیت سر ارائه می کنند. اگر دنبال کرده اید، باید سیم کشی خود را تأیید کنید. زمانی که سیم‌های خود را چک می‌کردید، ممکن است متوجه شوید که تنها 1 بلندگو صدا تولید نمی‌کند.

شما تأیید کرده اید که سیم کشی به آن درست است اما هنوز صدا تولید نمی کند. این به شما می گوید که چیزی با بلندگو در حال رخ دادن است. اینجاست که تست باتری کوچک ما کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تست بلندگوهای درب، پست ما را در مورد تعمیر بلندگوی خودرو بررسی کنید.

اگر اسپیکر شما تست باتری را با موفقیت پشت سر گذاشت، وقت آن است که ادامه دهید. اگر اسپیکر شما تست باتری را آزمایش نکرد، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد. با این که بلندگو را در معرض دید قرار دهید، اجازه می دهد چند مقصر دیگر را بررسی کنید…

فیوز/رادیو چک!

بلندگو سونی خودرو ممکن است از کار بیفتد و در برخی مواقع خراب شود. اگر می دانید چگونه یک رادیو ماشین نصب کنید، احتمالاً از فیوزهای پشت آن آگاه هستید. برای کسانی از شما که نمی دانستند، اکثر رادیوها فیوزهایی در پشت دارند که می توانند منفجر شوند.

معمولاً وقتی این اتفاق می افتد، رادیو تمام قدرت خود را از دست می دهد و شما اصلاً صدا نخواهید داشت. فیوزهای خود را در پشت رادیو و همچنین در پانل های فیوز وسایل نقلیه بررسی کنید. فیوزهای سوخته را تعویض کنید و ببینید که آیا رادیو روشن می شود و صدا تولید می کند.

اگر به طور رسمی به رادیو برق دارید اما هنوز صدا ندارید، ادامه دهید.  می تواند به دلیل گرم شدن بیش از حد بلندگو سونی ماشین شما یا اتصال کوتاه باشد. بدان معناست که رادیو شما سوخته و دیگر کار نخواهد کرد.

از آنجایی که دیگر برق نمی‌گیرد، نمی‌تواند سیگنال‌هایی را به بلندگوها تولید کند تا صدا داشته باشید. اگر هنوز نمی‌دانید چرا و چگونه یک بلندگو سونی ماشینی که صدا ندارد را تعمیر کنید، ما به مرحله نهایی می‌رویم!

مطمئن شوید که تنظیم شده است

نصب بلندگو سونی ماشین کار سختی نیست. بسیاری از مبتدیان در واقع با این تعمیر شروع می کنند. اگر همه چیز را بررسی کرده اید و هنوز صدایی دریافت نمی کنید، ممکن است بلندگو سونی ماشین شما به تنظیمات بیشتری نیاز داشته باشد.

رادیوهای ماشین انواع تنظیمات مختلفی دارند و یکی از این تنظیمات فیدر، صدا، موقعیت گوش دادن و فرکانس است. مطمئن شوید که همه فرکانس‌های شما در حال پخش هستند و دوباره بررسی کنید که تنظیمات فیدر را ندارید. می توانید تنظیمات فیدر را طوری تنظیم کنید که فقط از طریق بلندگوهای جلو یا عقب پخش شود. گاهی اوقات در جایی اتفاق می‌افتد که جلو فقط به صورت پیش‌فرض روشن است.

پس از اینکه تأیید کردید که همه تنظیمات شما روشن است، صدا بالا می رود و رادیو بی صدا نیست، در این مرحله باید صدا داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است یونیت سر شما خراب شده و سوخته باشد.

اگر آمپلی فایرهای ثانویه را نیز وصل کرده‌اید، حتماً آن‌ها را نیز برای ایراد بررسی/تست کنید. بسیاری از مکان‌ها مانند Best Buy و ABC Warehouse می‌توانند اجزای شما را برای شما آزمایش کنند تا مطمئن شوید که درست کار می‌کنند!

سینمای خانگی سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *