نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل روشن نشدن تلویزیون سونی براویا

راهکارهای رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون سونی براویا

روشن نشدن تلویزیون سونی براویا / چندین چیز می تواند مانع از روشن شدن تلویزیون سونی براویا شما شود. هنگام رفع هر چیزی، ابتدا ریشه مشکل را شناسایی می کنیم و سپس راه حل را اجرا می کنیم. اجازه دهید به چند پاسخ نگاه کنیم که هر کدام برای یک مشکل ریشه ای متفاوت مناسب است.

روشن نشدن تلویزیون سونی براویا

 تنظیم مجدد برق

تنظیم مجدد برق قدیمی ترین ترفند در این کتاب است. زمانی که دستگاه الکترونیکی شما به دلیل برخی اشکالات گیر می کند، کاملاً کار می کند.

برای انجام تنظیم مجدد برق، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه تلویزیون خود را از پریز برق جدا کنید، 1 تا 2 دقیقه صبر کنید و سپس تلویزیون خود را دوباره به همان پریز برق وصل کنید. اگر این کار کمکی نکرد، روند را تکرار کنید. با این حال، این بار دکمه روشن/خاموش تلویزیون سونی براویا خود را برای ده تا پانزده ثانیه نگه دارید قبل از اینکه دوباره تلویزیون خود را به پریز برق وصل کنید.

 منبع تغذیه دیگری را امتحان کنید

منبع مشکل شما ممکن است خود سوکت/پریز منبع تغذیه باشد. فیوز کوتاه یا سوختگی در سوکت نیاز به تعویض دارد. برای بررسی این مشکل، تلویزیون را به منبع برق دیگری وصل کنید. اگر تلویزیون سونی براویا شما به خوبی روشن می شود، باید سوکت منبع تغذیه را تعویض کنید. اگر تلویزیون شما هنوز کار نمی کند، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

 تنظیمات ورودی نادرست

تلویزیون های سونی براویا چندین ورودی مختلف برای HDMI و دستگاه های جزء ارائه می دهند. وجود این قابلیت در تلویزیون هایشان یکی از نقاط قوت آنهاست. با این حال، به دلیل سردرگمی اولیه می تواند به سرعت به ریشه این مشکل تبدیل شود.

گاهی اوقات، تلویزیون سونی براویا شما ممکن است روشن به نظر برسد، اما صفحه سیاه به نظر می رسد. از نظر فنی، تلویزیون شما کار می کند و روشن است، اما به نظر می رسد خاموش است. برای رفع این مشکل باید دکمه “Input option” را روی کنترل تلویزیون خود فشار دهید و به ورودی تلویزیون صحیح بروید. اطمینان حاصل کنید که می‌خواهید تلویزیون خود را به کدام گزینه ورودی متصل کنید. اگر نمی دانید کدام ورودی تلویزیون مناسب است، با جابجایی و علامت زدن هر گزینه، آزمایشی را اجرا کنید.

 کابل بد یا شکسته

خرابی یا خرابی کابل HDMI یا قطعه می تواند دلیل این مشکل باشد. قبل از روشن کردن تلویزیون، کابل ها را تعویض کنید.

 مشکل با دستگاه تلویزیون

اگر هیچ یک از روش های بالا برای شما کارساز نبود، پیشنهاد می کنیم تلویزیون سونی براویا خود را توسط یک متخصص بررسی کنید. در صورت امکان سعی کنید گارانتی را درخواست کنید زیرا بهترین راه حل ممکن در این مورد است.

چرا تلویزیون سونی براویا من قرمز چشمک می زند و روشن نمی شود؟

اگر تلویزیون سونی براویا شما دارای LED قرمز چشمک زن است، به این معنی است که سیستم با مشکل مواجه شده است. تلویزیون شما مشکلی را شناسایی کرده است و تا زمانی که مشکل را برطرف نکنید به درستی کار نخواهد کرد. در بیشتر موارد، تلویزیون سونی براویا با LED چشمک زن قرمز نیاز به خدمات حرفه ای دارد، بنابراین توصیه می کنیم با یک شخص ثالث یا متخصص سونی تماس بگیرید.

با این وجود، باید بتوانید درک کنید که با چه چیزی سر و کار دارید. اگر تلویزیون سونی براویا شما شروع به نشان دادن چراغ قرمز چشمک زن کرد، باید تعداد دفعات چشمک زدن چراغ قرمز را مشاهده کرده و آن را یادداشت کنید. معمولاً چراغ قرمز بین دو تا هشت بار چشمک می زند.

در اینجا لیستی از دلایلی وجود دارد که ممکن است باعث چشمک زدن چراغ قرمز تلویزیون شود:

  • دریچه های تلویزیون غبار آلود و گیر کرده
  • نرم افزار تلویزیون قدیمی
  • فیوز در سخت افزار/مدار تلویزیون شما
  • اشکالات تصادفی

چگونه بفهمم منبع تغذیه تلویزیون سونی براویا من بد است؟ چطوری میشه اینو تعمیر کرد؟

بهترین راه برای بررسی اینکه آیا منبع تغذیه شما خراب است یا نه، سعی کنید از منبع تغذیه تلویزیون سونی براویا خود با دستگاه الکترونیکی دیگری استفاده کنید. شما همچنین می توانید تست ولتاژ را با استفاده از کیت تست انجام دهید. برای پاسخ دقیق تر و دقیق تر به این سوال، “چگونه تلویزیون سونی براویا را که روشن نمی شود تعمیر کنیم؟” در این مقاله.

آیا تلویزیون سونی براویا فیوز دارد؟ چه زمانی و چگونه آن را جایگزین کنیم؟

تقریباً تمام دستگاه های الکترونیکی از جمله تلویزیون های سونی براویا دارای فیوز هستند. فیوزهای سوخته می توانند سر و صدای زیادی برای کاربر ایجاد کنند. آسیب از مشکلات عملکرد قابل توجه تا خرابی کامل تلویزیون شما متفاوت است. فیوزها معمولاً به دلیل ولتاژ بالا یا افزایش برق مورد انتظار منفجر یا می‌سوزند.

برای تعویض فیوز در تلویزیون سونی براویا، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تلویزیون خود را از منبع برق جدا کرده و تمام کابل های متصل را جدا کنید.
  • تلویزیون را با خیال راحت قرار دهید و پنل پشتی را باز کنید.
  • به برد برقی که به فیوزهای تلویزیون متصل است دسترسی داشته باشید.
  • شما باید فیوزهایی را به شکل اجسام استوانه ای شیشه ای کوچک با درپوش فلزی در هر انتهای یک لوله شیشه ای پیدا کنید.
  • خوب یا بد بودن هر فیوز را بررسی کنید. یک فیوز خوب باید یک اتصال قابل مشاهده بین دیودهای داخلی داشته باشد، در حالی که یک فیوز ضعیف باید در این قسمت مشکی سوخته باشد.

وقتی فیوز بدی پیدا کردید، بررسی کنید که آیا فیوز با دست نصب شده یا در جای خود لحیم شده است. فیوز را از لحیم خارج کرده یا خارج کنید و برای خرید جایگزین به نزدیکترین فروشگاه لوازم الکترونیکی خود ببرید. فیوز جدید را با خیال راحت در برد خود لحیم کرده یا قرار دهید تا با موفقیت یک فیوز بد را جایگزین کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: دلایل از کار افتادن کنترل تلویزیون سونی

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *