نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل خرابی ناگهانی باند خودرو

بلندگو و باند از لوازمی هستند که برخی مواقع دچار خرابی ناگهانی می‌شوند. سیستم صوتی در ماشین، جزو مهم‌ترین ابزارهای هیجان‌انگیز برای ماشین شناخته می‌شود. مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری، امکان دارد این سیستم دچار اختلال شده و خرابی ناگهانی باند خودرو ما را متعجب کند. بلندگوهای خودرو در اثر گذر زمان، ضربه و فشار، و گرد و خاک خراب می‌شوند. باندهای فابریک خودرو از کیفیت پایینی برخوردار هستند و خراب شدن آنها دور از انتظار نیست. در این مقاله به علت‌های خرابی باند خودرو می‌پردازیم تا اگر برایمان اتفاق افتاد، بدانیم علت چیست و چه بخشی از این سیستم ایراد دارد.

 

از کجا بفهمیم باند خودرو خراب است

 

لزوما پخش نشدن صدا از بلندگوها، مبنی بر خرابی ناگهانی باند خودرو نمی‌باشد. پخش نشدن صدا از بلندگوی خودرو دلایل مختلفی دارد که عبارتند از:

  • خرابی سیم‌کشی باندهای خودرو
  • خرابی پورت‌های خروج صدای ظبط
  • خرابی فیوز خودرو
  • خرابی ورودی‌های صدا
  • پاره شدن باند
  • خرابی هدیونت
  • اتصال و خرابی آمپلی فایر

خرابی سیم‌کشی باندهای خودرو

همانگونه که متوجه شدید، سیم‌کشی‌های باند خودرو ممکن است به دلایلی همچون معیوب شدن یا آبخوردگی، معیوب شوند و به همین دلیل با مشکل خرابی ناگهانی باند خودرو مواجه شویم. برای اطمینان از سالم بودن سیم‌کشی، به یک باتری‌سازی خودرو مراجعه کنید تا برقکار اتوموبیل بررسی‌های لازمه را انجام دهد.

خرابی پورت‌های خروج صدای ظبط

خرابی پورت‌های خروجی ظبط نیز می‌تواند از عوامل خرابی ناگهانی باند خودرو باشد؛ چراکه اگر ظبط نتواند صدا را به درستی به باندها برساند، بلندگوها چه چیزی را پخش کنند؟

خرابی فیوز خودرو

همچنین سوختن فیوز خودرو می‌تواند عامل خرابی ناگهانی باند خودرو شود. اگر ایراد از این قسمت باشد، برق به باند خودرو نمی‌رسد و صدایی پخش نمی‌شود.

خرابی ورودی‌های صدا

از چه طریقی می‌خواهید صدا را به ظبط ارسال کنید؟ بلوتوث؟ کابل AUX؟ سی دی یا رادیو؟ فلش؟ اگر صدا از بلوتوث یا کابل AUX یا فلش پخش نمی‌شود، رادیو را امتحان کنید؛ اگر صدا پخش شد، نشان از خرابی ظبط ماشین است و شما نیاز دارید از نمایندگی تعمیر ظبط سونی برای برطرف کردن ایراد ظبط‌تان استفاده کنید.

پاره شدن باند

یکی از عوامل خرابی ناگهانی باند خودرو، پاره شدن باند می‌باشد که از بدترین اتفاقاتیست که می‌تواند برای ما اتفاق بیافتد. در این مورد، به احتمال 70% باند خودرو قابل تعمیر نیست و شما باید یک باند جدید را خریداری و نصب کنید.

خرابی هدیونت

یکی از عوامل خرابی ناگهانی باند خودرو، اتصالی و خرابی هدیونت می‌باشد. هدیونت چیست؟ هدیونت رابط کاربری و سیستم صوتی خودرو است. که ما اغلب آن را با نام ظبط می‌شناسیم. در خودروهای قدیمی می توانستیم با کمک نوار کاست به موسیقی گوش دهیم، اما امروزه، با پیشرفت هدیونت‌ها می‌توان از طریق فلش، بلوتوث و یک سیم رابط، صدا را به هدیونت منتقل کرد. اول از همه، هنگام تشخیص آسیب به سیستم صوتی خودرو، باید ظبط ( هدیونت ) را بررسی کنید. ابتدا مطمئن شوید که هدیونیت را روی حالت مخفی به اشتباه تنظیم نکرده اید. در این مواقع ما فقط به رمز برای بازگشایی هدیونت نیاز داریم.

در مرحله بعد تنظیمات سیستم صوتی را بررسی کنید اگر مشکلی نداشت به سراغ تست فلش و سی دی بروید. همچنین مطمئن شوید که سیستم برقی خودرو به طرز صحیح کار می‌کنند. برای این کار باید فیوزهای برق خودرو چک شود.

اتصال و خرابی آمپلی فایر

یکی دیگر از دلایل خرابی ناگهانی باند خودرو، اتصال و خرابی آمپلی فایر است. آمپلی فایر دستگاهی است که می توان از آن برای بهبود کیفیت صدای خروجی خودرو استفاده کرد. آمپلی فایر صدا را قبل از اینکه به بلندگوها برسد تقویت کرده و سپس توسط بلندگوها پخش می‌کند.

نتیجه گیری

خرابی ناگهانی باند خودرو اتفاق ناخوشایندی است که می‌تواند لحظات خوش ما را خراب کند و در این وضعیت، نگران هزینه خرید باند جدید باشید، اما جای نگرانی نیست، زیرا نمایندگی تعمیر باند ماشین با داشتن تعمیرکاران مجرب که از سازمان فنی و حرفه‌ای تایید شده‌اند، آماده تعمیر بلندگوهای ماشین، آمپلی فایر، تعمیر ظبط سونی و سایر برندها می‌باشند. اگر شرایط حضور در نمایندگی را ندارید می ‌توانید از سرویس تعمیر باند ماشین در محل ما استفاده کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *