نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل ایجاد مشکلات برق در تلویزیون هوشمند

رفع مشکلات برق در تلویزیون هوشمند

آیا تا به حال با دلایل ایجاد مشکلات برق در تلویزیون هوشمند آشنا شده اید؟ آیا می دانید این مشکلات چگونه برطرف می شوند؟ تلویزیون هوشمند سونی یک برند و محصول محبوب است که بسیاری از خانواده ها و مردم دوست دارند در خانه های خود داشته باشند. دارای ویژگی ها و کیفیت های متعددی است که استفاده از آن را قابل اعتماد و آسان می کند. به طور کلی، این یک محصول خوش ساخت با برخی ویژگی های نمایشگر عالی است. با این حال، باید توجه داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است مشکلات غیرمنتظره ای رخ دهد. این پست رایج ترین مشکلات تلویزیون هوشمند سونی را شناسایی می کند. تلویزیون هوشمند سونی از دیرباز به دلیل قابلیت اطمینان و طول عمر خود شناخته شده است. بنابراین، بادوام است و به راحتی آسیب نمی بیند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی رخ دهد. خوشبختانه، این مشکلات را می توان با چند مرحله عیب یابی ساده حل کرد. در زیر، با شناسایی رایج ترین مشکلات تلویزیون هوشمند سونی و نشان دادن نحوه رفع آنها در صورت بروز، به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

مشکلات برق در تلویزیون هوشمند

مشکل برق (تلویزیون روشن نمی شود)

آیا تلویزیون هوشمند سونی شما روشن نمی شود؟ ابتدا، می توانید با اطمینان از اینکه تلویزیون به درستی به سوکت وصل شده است، این مشکل را برطرف کنید.

گاهی اوقات، ممکن است تلویزیون شما به طور کامل به برق وصل نباشد، که از دریافت برق دستگاه جلوگیری می کند. اگر بررسی کرده اید و به خوبی به برق وصل شده است، مرحله بعدی این است که بررسی کنید پریز برق هنوز کار می کند یا خیر. می توانید این کار را با وصل کردن یک وسیله برقی دیگر در آنجا انجام دهید. سپس، اگر پریز کار می کند، بررسی کنید که آیا سیم تلویزیون کار می کند یا خیر. بریدگی و آسیب روی سیم را بررسی کنید.

اگر تلویزیون هوشمند سونی شما هنوز روشن نمی شود، توصیه می کنیم با تکنسین تلویزیون هوشمند سونی در نزدیکی خود تماس بگیرید تا بیایید و آن را بررسی کنید.

مشکل خاموش و روشن کردن خارج از کنترل شما

تلویزیون شما ممکن است با این مشکل برق مواجه شود زیرا به میل خود شروع به روشن و خاموش شدن می کند. با راه اندازی مجدد تلویزیون می توانید این مشکل را حل کنید.

چگونه تلویزیون هوشمند سونی را راه اندازی مجدد کنیم؟

ریموت را در دست می گیرید و در حالی که به تلویزیون اشاره می کنید، دکمه پاور را ثابت نگه می دارید. راه اندازی مجدد خواهد شد. با این حال، در برخی از محصولات این برند، ممکن است بلافاصله راه اندازی مجدد نشود. اگر روی صفحه نمایش خاموش است، دکمه پاور را فشار دهید.

همچنین می توانید با خاموش کردن تلویزیون و وصل کردن سیم برق این مشکل را حل کنید. چند دقیقه صبر کنید تا آن را دوباره وصل کنید و تلویزیون را روشن کنید.

سیگنال ضعیف تلویزیون سونی یا ایستگاه از دست رفته

سیگنال های ضعیف، گاهی اوقات، نتیجه ارائه دهندگان خدمات شما نیستند. تلویزیون شما می‌تواند به طور فعال به مشکل سیگنال ضعیف یا کانال‌های از دست رفته کمک کند. هر زمان که با این مشکل مواجه شدید، اولین قدم این است که تلویزیون خود را ریست کنید.

چگونه تلویزیون هوشمند سونی خود را ریست کنید؟ بسته به نوع محصول تلویزیون، می توانید یک تنظیم مجدد نرم و یا تنظیم مجدد برق انجام دهید. برای تلویزیون های غیر اندرویدی سونی، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • تلویزیون را خاموش کنید و سیم برق را از پریز برق جدا کنید.
  • آن را به برق وصل کنید و تلویزیون را روشن کنید.
  • وقتی بوت یا روشن شدن تمام شد، کنترل از راه دور را برمی دارید، آن را به سمت تلویزیون می گیرید و دکمه فلش رو به بالا را فشار داده و نگه می دارید.
  • گام بعدی این است که دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید بدون اینکه نگه داشتن دکمه فلش را رها کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که RESET روی صفحه نمایش داده شود یا بدون نمایش کلمه روی صفحه شروع به بازنشانی کند.
  • سپس، ویژگی های راه اندازی پس از آن روی صفحه نمایش داده می شود. شما باید آن را با دنبال کردن دستورالعمل های روی صفحه تنظیم کنید.

توجه: در نقطه تنظیم مجدد، اگر تلویزیون خاموش شد، آن را روشن کنید و از جایی که متوقف شده است ادامه دهید. اگر بازنشانی انجام نشد، تلویزیون را خاموش کنید، تمام دستگاه‌های متصل به آن را بردارید و اتصال شبکه را قطع کنید. قبل از روشن کردن و اتصال مجدد همه دستگاه ها و شبکه، چند دقیقه صبر می کنید. شما ریست را تکرار می کنید.

برای تلویزیون اندروید سونی، می‌توانید با دنبال کردن این مراحل آن را بازنشانی کنید:

  • روی دکمه خانه در کنترل از راه دور کلیک کنید.
  • در منوی اصلی، روی تنظیمات کلیک کنید.
  • سپس وقتی منوی تنظیمات نشان داده شد، روی تنظیمات برگزیده دستگاه کلیک کنید و سپس تنظیمات برگزیده دستگاه (یا) را بازنشانی کنید، سپس تقریباً قبل از تنظیم مجدد.
  • هنگامی که تنظیم مجدد را انتخاب می کنید، “بازنشانی به داده های کارخانه” ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید.
  • در مرحله بعد “Erase Everything” ظاهر می شود، روی آن کلیک کنید. سپس “بله” را انتخاب کنید. تلویزیون شما با موفقیت بازنشانی شد.

باید توجه داشته باشید که وقتی تلویزیون ریست و روشن می شود و مشکل همچنان ادامه دارد، برای رفع آن باید فریمور تلویزیون را آپدیت کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: دلایل کار نکردن ریموت کنترل با تلویزیون سونی

برای دریافت خدمات تعمیر تلویزیون سونی همراه ما باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *