نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل اصلی فوکوس نکردن دوربین سونی

فوکوس نکردن دوربین سونی. یکی از اولین قدم ها برای گرفتن یک عکس خوب، فوکوس کردن سوژه است. با این حال، یک سری چیزها وجود دارد که می تواند مانع از آن شود. ما دلایل برای اینکه دوربین سونی شما ممکن است فوکوس نکند و همچنین راه حل هایی برای آنها پیدا کرده ایم. در این مقاله، تمام دلایل و راه‌حل‌های احتمالی مشکل «دوربین سونی فوکوس نمی‌کند» را بررسی می‌کنیم.

فوکوس نکردن دوربین سونی

حالت فوکوس خودکار در فوکوس نکردن دوربین سونی

اگر دوربین شما فوکوس نمی کند، ممکن است آن را روی حالت اشتباه تنظیم کنید. اکثر دوربین های این روزها هر دو حالت فوکوس دستی و خودکار را ارائه می دهند.

همانطور که از نام آن پیداست، اولی از شما می‌خواهد که با استفاده از حلقه فوکوس، محدوده فوکوس را به صورت دستی تنظیم کنید. اگر محدوده مناسبی را با استفاده از حلقه فوکوس تنظیم نکرده باشید، نتیجه تصویری خارج از فوکوس خواهد بود.

خوشبختانه، اگر نمی خواهید، مجبور نیستید این مرحله را به زحمت بیاندازید. تغییر به حالت فوکوس خودکار آسان است و فقط چند ثانیه طول می کشد. روی بدنه لنز شما باید کلیدی وجود داشته باشد. فقط باید از حالت MF به حالت AF برگردید.

نصب نشدن درست لنز

همچنین باید بررسی کنید که لنز به درستی نصب شده باشد. هر چقدر هم که واضح به نظر برسد، این مشکل می تواند شما را درگیر کند. به راحتی می توان از اتصال اشتباه لنز غافل شد و تا زمانی که آن را رفع نکند، نمی توانید به درستی عکس بگیرید.

اگر مطمئن نیستید که لنز به درستی روشن است، کافی است آن را جدا کرده و دوباره وصل کنید. اگر آن را در سمت راست قرار داده باشید، باید یک کلیک بشنوید.

نبود کنتراست کافی

اگر دوربین نتواند سوژه را از همه چیز اطرافش تشخیص دهد، عکس خوبی نخواهید گرفت. دوربین شما برای این کار از کنتراست استفاده می کند.

در مناطقی که همه چیز یک رنگ است، مانند یک اتاق پوشیده از سایه متراکم، سنسورهای دوربین کنتراست کافی را پیدا نمی کنند. این عدم کنتراست به این معنی است که دوربین نمی تواند سوژه شما را از محیط اطرافش جدا کند.

تنها راه حل این مشکل تغییر محیط یا تغییر ترکیب عکس شما است. به عنوان مثال، روشن کردن یک اتاق تاریک یا حرکت دادن یک جسم آبی برای جلوگیری از ترکیب شدن آن با آسمان.

لنز کثیف

دلیل دیگری وجود دارد که دوربین سونی شما ممکن است در دیدن مشکل داشته باشد. اگر لنز کثیف باشد، می تواند مانع از انجام کار حسگرها شود.

اگر با این مشکل مواجه شدید، باید با تمیز کردن لنز با یک پارچه میکروفیبر آن را برطرف کنید. همچنین دمنده هایی وجود دارند که به شما اجازه می دهند گرد و غبار را بدون اینکه خودتان به شیشه دست بزنید و اثر انگشت بیشتری روی آن داشته باشید، از بین ببرید.

هنگامی که یک پارچه میکروفیبر معمولی کافی نیست، مایع تمیزکننده و دستمال کاغذی نیز وجود دارد که فقط برای لنزهای دوربین ساخته شده است. هر عکاسی از اقلام تخصصی مانند اینها برای تمیز کردن استفاده نمی کند، اما اگر روش های دیگر همچنان لنز کثیف شما را رها کنند، ممکن است مفید باشند.

اگر صحنه خیلی به هم ریخته باشد، ممکن است دوربین شما در فوکوس روی یک نقطه مشکل داشته باشد. برای مثال، تلاش برای فوکوس کردن روی یک حیوان کوچک در چمن‌های متراکم می‌تواند به‌راحتی دوربین شما را روی چمن‌ها فوکوس کند.

این یکی دیگر از مواردی است که می توانید با فکر کردن در مورد ترکیب خود آن را برطرف کنید. گاهی اوقات، به سادگی تغییر زاویه می تواند دید واضح تری به شما بدهد.

فاصله نادرست با سوژه

درست مانند چشمان شما، لنز دوربین نمی تواند چیزی را که خیلی نزدیک قرار گرفته است ببیند. لنزهای مختلف حداقل محدوده متفاوتی دارند، اما اصل در همه آنها یکسان است.

اگر سعی کنید روی چیزی خیلی نزدیک فوکوس کنید، احتمالاً فقط می‌شنوید که لنز به طور مداوم تنظیم می‌شود، زیرا فوکوس خودکار تلاش می‌کند و نمی‌تواند فوکوس را پیدا کند.

این یکی به راحتی قابل تعمیر است، زیرا فقط کمی نیاز به پشتیبان گیری دارد. فاصله مورد نیاز به لنز خاص شما بستگی دارد.

دوربین خیس

اکثر دوربین ها ضد آب نیستند. احتمالاً می دانید که دوربین خود را در آب نیندازید، اما ممکن است ندانید که مشکلات دوربین ها و آب بیشتر می شود.

لازم نیست دوربین خود را زیر آب ببرید تا به دلیل خیس بودن دچار مشکل شوید. حتی استفاده از دوربین خود در فضای باز در باران به خصوص شدید می تواند برای متوقف ساختن قطعاتی مانند فوکوس خودکار کافی باشد.

اگر این اتفاق افتاد، باید دوربین خود را به جایی خشک منتقل کنید و اجازه دهید قطعات خشک شوند. همچنین شایان ذکر است که قرار گرفتن در معرض آب نیز می تواند باعث آسیب طولانی مدت شود.

تعمیرات ارزان دوربین فیلمبرداری

کالیبراسیون کردن لنز

با گذشت زمان، لنز شما ممکن است از کالیبراسیون خارج شود. این بدان معناست که حتی اگر همه کارها را به درستی انجام دهید، ممکن است به دلیل مشکل کالیبراسیون، تصاویر شما همچنان تار شوند.

برخی از کسب و کارها کالیبراسیون را ارائه می دهند، اما شما می توانید این کار را خودتان نیز انجام دهید. همچنین می توانید ابزارهای کالیبراسیون را خریداری کنید تا به شما کمک کند. قیمت این کالیبراتورها و همچنین مشخصات دقیق استفاده از آنها متفاوت است.

اشتباه بودن حالت فوکوس خودکار

دوربین های سونی دارای چند حالت فوکوس خودکار هستند. هر حالتی برای هر نوع عکسی خوب نیست. فوکوس خودکار تک شات برای عکس های ثابت، AI Servo AF برای سوژه های متحرک، و AI Focus AF برای زمانی که می خواهید در حالت One-Shot AF شروع کنید و اگر سوژه شروع به حرکت کرد به AI Servo AF بروید.

اگر در فوکوس مشکل دارید، ممکن است بخواهید دوباره بررسی کنید که در کدام حالت فوکوس خودکار هستید. روش خاص انجام این کار به مدل دوربین شما بستگی دارد.

تمیز بودن قسمت های مهم لنز

فقط شیشه نیست که باید تمیز بماند. قسمت هایی از لنز که با بدنه دوربین تماس می گیرند نیز به همان اندازه مهم هستند. این تماس های لنز در واقع برای عملکرد لنز مهم هستند. وقتی دکمه ای را روی بدنه دوربین فشار می دهید، سفارش از طریق مخاطبین منتقل می شود. اگر آنها کثیف باشند، ممکن است با مشکلاتی در لنز خود مواجه شوید که می تواند شامل از دست دادن فوکوس باشد.

پیشنهاد مطالعه: چند باور غلط در عکس برداری

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *