نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

داغ شدن بیش از حد تبلت سونی

دلیل داغ شدن بیش از حد تبلت سونی

داغ شدن بیش از حد تبلت/ سه جزء مسئول گرمای بیش از حد عبارتند از SoC تبلت (که معمولاً به عنوان پردازنده شناخته می شود)، دوم باتری تبلت و سوم صفحه نمایش است. انتظار می رود تبلت کمی گرم شود. با این حال، می توانید از ترفند زیر برای بررسی داغ شدن بیش از حد تبلت خود استفاده کنید. بهترین راه برای بررسی اینکه آیا تبلت شما واقعاً «گرم می‌شود» این است که تبلت را روی گوش‌ها و گونه‌های خود قرار دهید، درست مانند زمانی که در تماس صوتی صحبت می‌کنید. اگر به دلیل گرما احساس ناراحتی می کنید، بله، تبلت سونی S شما بیش از حد گرم شده است. برای رفع آن مراحل زیر را دنبال کنید.

داغ شدن بیش از حد تبلت

رفع گرمای بیش از حد تبلت سونی در استفاده عادی

اگر تبلت شما فقط هنگام شارژ شدن گرم می شود، به بخش بعدی بروید. شایع ترین علت مشکلات گرمایش تبلت، SoC است که معمولاً پردازنده نامیده می شود و صفحه نمایش در صورت استفاده با روشنایی بالا.

وقتی تبلت شما به شدت از پردازنده استفاده می کند، گرم می شود. حال برای حفظ دمای مطلوب تبلت و جلوگیری از مشکل گرمایش، گرما به صفحه نمایش داده می شود و سپس گرما را به هوا و دستان شما می ریزد.

بهترین راه حل به روز رسانی سیستم عامل است. گرمای بیش از حد و بسیاری از مشکلات دیگر توسط سازندگان از طریق به روز رسانی سیستم عامل رفع می شوند. بنابراین به شما توصیه می‌کنم به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید و در صورت موجود بودن تبلت سونی خود را به‌روزرسانی کنید.

گاهی اوقات، چندین به روز رسانی سیستم عامل وجود دارد و این به روز رسانی ها یکی یکی نصب می شوند. بنابراین، مطمئن شوید که تمام به روز رسانی های موجود را نصب کرده اید.

علل و راه حل های مشکل گرمایش در تبلت سونی S

انتظار می رود هنگام انجام کارهای زیر روی رایانه لوحی شما گرم شود. نکات را بعد از هر فعالیت بخوانید تا آن را به حداقل برسانید.

بازی

هنگام بازی، تبلت شما گرم می شود. طبیعی است. استراحت های کوچک داشته باشید تا اجازه دهید تبلت سونی شما خنک شود.

موارد حجیم

از شر کیس حجیم خلاص شوید. قاب حجیم به این معنی نیست که دستگاه شما از سقوط در امان می ماند. بهترین موارد مواردی هستند که گوشه های ضخیم تری دارند.

برنامه های باگی

مطمئن شوید که از برنامه‌های توسعه‌دهندگان معتبر استفاده می‌کنید و همه برنامه‌ها را از فروشگاه Play نصب می‌کنید. برنامه های باگ می توانند تبلت شما را بیش از حد گرم کنند. برای رفع مشکل گرمای بیش از حد، برنامه ها را به روز کنید.

ضبط ویدیوی گسترده

دوربین دستگاه شما در صورت استفاده طولانی مدت باتری را به سرعت تخلیه می کند. متأسفانه تبلت شما را نیز بیش از حد گرم می کند. استفاده از دوربین با فلاش روشن باعث گرم شدن تبلت سونی و تخلیه سریعتر باتری می شود. بنابراین، اگر فلاش مورد نیاز نیست، آن را خاموش کنید.

اجرای هر چیزی Resource Hungry

اجرای هر چیزی که تشنه منابع باشد می تواند تبلت سونی شما را گرم کند. جدای از بازی، ویرایش ویدیوها، WiFi-Hotspot، انعکاس صفحه، پخش جریانی، کارهای معمول تشنه منابع هستند.

رفع گرمای بیش از حد تبلت سونی هنگام شارژ

معمولاً تبلت هنگام شارژ گرم می شود. تبلت گرم می شود زیرا شارژر باید انرژی کافی برای شارژ باتری دستگاه را تامین کند. شارژرهای سریع جدید هنگام نوشتن این مقاله بین 30 وات تا 120 وات هستند.

به روز رسانی سیستم عامل

سازندگان می توانند اکثر مشکلات را از طریق به روز رسانی سیستم عامل برطرف کنند. بنابراین، به شما توصیه می‌کنم به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید و در صورت موجود بودن تبلت سونی خود را به‌روزرسانی کنید. گاهی اوقات، چندین به روز رسانی سیستم عامل وجود دارد و این به روز رسانی ها یکی یکی نصب می شوند. بنابراین، مطمئن شوید که تمام به روز رسانی های موجود را نصب کرده اید.

شارژر

فقط از شارژر اصلی/سازگار استفاده کنید. توصیه می شود از شارژر خود برند یا شارژر دارای گواهی برند تبلت خود استفاده کنید.

بازی ها

زمانی که تبلت در حال شارژ است، بازی نکنید. همانطور که در بالا به شما گفتم، گرم شدن هنگام شارژ از تبلت معمولی و مورد انتظار است.

اما اگر بازی کنید، بازی به شدت از منابع پردازنده استفاده می کند و پردازنده نیز گرم می شود. گرم شدن همزمان باتری و پردازنده می تواند خطرناک باشد.

محیط

تبلت خود را در محیطی خنک شارژ کنید. اگر تبلت خود را زیر نور خورشید قرار دهید، گرم می شود. اما، متأسفانه، ما اغلب در فضای باز به آن فکر نمی کنیم و دستگاه های خود را زیر نور مستقیم خورشید شارژ می کنیم. تبلت خود را در داخل خودرو زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید. در عوض، آن را در جعبه دستکش قرار دهید.

شارژ سریع

غیرفعال کردن شارژ سریع از برنامه تنظیمات. اگر تبلت شما قابلیتی برای غیرفعال کردن شارژ سریع ندارد، می توانید از شارژر قدیمی استفاده کنید. اگر نکات بالا کمکی نکرد، ممکن است پورت شارژ شما آسیب دیده باشد. برای تشخیص و رفع مشکل خود به نزدیکترین مرکز خدمات مجاز مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: بهینه سازی سرعت تبلت سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *