نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطای کارت و باتری در دوربین

خطای کارت و باتری در دوربین دیجیتال سونی و نحوه رفع آنها

چه یک عکاس حرفه ای باشید یا فقط فردی باشید که به دنبال ثبت مناظر شگفت انگیز در مقابل خود هستید، هیچ چیز نمی تواند ناامیدکننده تر از دست دادن یک عکس عالی باشد. ممکن است دوربینی که از آن استفاده می کنید ناگهان مشکلاتی ایجاد کند که باعث خرابی آن شود. بدترین قسمت این است که تعمیر دوربین دیجیتال سونی می تواند کمی گران باشد. اما قبل از اینکه آن را متوقف کنید، ایده هایی وجود دارد که می توانید خطاهای مورد نظر را برطرف کنید. اجازه دهید نگاهی به اشتباهات رایج دوربین دیجیتال سونی و رفع احتمالی آنها بیندازیم.

خطاهای کارت SD

خطاهای کارت SD یکی از رایج ترین مشکلاتی است که احتمال دارد در مورد دوربین دیجیتال سونی با آن روبرو شوید. ممکن است اشکال و اشکال متفاوتی داشته باشد و به همین دلیل، حتی ممکن است متوجه نشوید که مشکل SD است.

اما برخی نشانه های گویا به این موضوع اشاره می کنند و با آشنایی با آنها به راحتی می توانید تشخیص دهید که مشکل از کجاست. مانند تعمیر فایل های ویدئویی خراب از کارت SD. دانش بیشتر، اجازه دهید برخی را در نظر بگیریم:

  1. دوربین نمی تواند کارت حافظه را تشخیص دهد

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است دوربین شما کارت SD را نشناسد. اول، ممکن است این کارت با دوربین شما ناسازگار باشد. انواع مختلفی از کارت ها برای انواع مختلف دوربین وجود دارد.

برخی از کارت های SD و برخی دیگر از کارت های XD یا CF استفاده می کنند. علاوه بر این، همه کارت های SD با هر دوربینی کار نمی کنند. دریابید که دوربین شما به چه چیزی نیاز دارد و فقط از آن استفاده کنید.

دلیل دوم که ممکن است غیرقابل تشخیص باشد خراب شدن کارت است. اگر تراشه روی کارت خراب باشد، به کارت جدیدی نیاز دارید. اما اگر مشکل تراشه روی دوربین باشد، ممکن است مجبور شوید به مرکز تعمیر مراجعه کنید.

دلیل سوم می تواند این باشد که کارت SD پر است و بنابراین فضای بیشتری برای ذخیره فیلم یا عکس ندارد. برخی از دوربین ها به سادگی می گویند که هیچ کارت حافظه ای در هنگام پر شدن فضای ذخیره سازی وجود ندارد. بررسی کنید که آیا چنین است و با انتقال داده ها به رایانه، کمی فضا آزاد کنید.

  1. دوربین خطای حفاظت از نوشتن را نشان می دهد

آیا تا به حال سعی کرده اید عکس ها را از کارت حافظه حذف یا کپی کنید تا پیغام حفاظت از نوشتن را دریافت کنید؟ خوب، گاهی اوقات اتفاق می افتد اما یک بار دیگر، راهی برای حل آن وجود دارد.

ابتدا بررسی کنید که آیا کارت SD یا عکسها دارای ویژگیهای فقط خواندنی یا محافظت شده از نوشتن هستند. برای رفع مشکل، به سادگی ویژگی ها را حذف کنید.

دلیل دوم برای این پیام می تواند این باشد که فایل ها تحت حمله ویروسی، احتمالاً تروجان هستند. به سادگی از آنتی ویروس خود برای بررسی و رفع این مشکل استفاده کنید.

  1. کارت حافظه فرمت نشده است

اگر از دوربین خود استفاده می کنید و ناگهان با این پیغام مواجه می شوید که کارت SD شما فرمت نشده است، ممکن است سیستم فایل آن به RAW تغییر کند. این معمولاً نشان می دهد که مشکلی در خود کارت وجود دارد و نه لزوما دوربین.

اگر فیلم ها و عکس های شما به دلیل خطای کارت حافظه خراب شده اند، می توانید Wondershare Repairit – Software And Photo Repair را بارگیری کنید تا فیلم ها و عکس های خود را برطرف کنید.

در مرحله بعد، برای ادامه استفاده از کارت، باید آن را فرمت کنید. اگرچه می توانید آن را در رایانه قالب بندی کنید، اما توصیه می شود به جای آن آن را در تلفن خود قالب بندی کنید. به این ترتیب، یک فرمت سازگار را حفظ می کند که به آن اجازه می دهد با دوربین شما کار کند.

خطای باتری

مشکلات باتری یکی از رایج ترین نوع خطاهای دوربین است. خوشبختانه اکثر مشکلات دارای راه حل های ساده هستند.

به چند راه حل نگاهی بیندازید:

اولین قدم این است که مطمئن شوید دوربین کاملاً شارژ شده است. همیشه یک لحظه وقت بگذارید تا چراغ شارژر خود را بررسی کنید تا کارکرد آن را تأیید کنید. فقط ممکن است دوربین شما سالم باشد اما شارژر شما نیاز به تعویض دارد.

به غیر از شارژر معیوب، دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است باعث عدم شارژ شدن دوربین شما شود. اگر به عنوان مثال، مخاطبین باتری شما تمیز نیستند، ممکن است مانع از روند شارژ شوند. آنها را تمیز کنید و بار دیگر سعی کنید شارژ کنید. برای تمیز کردن یا یک قوطی هوای فشرده از یک پارچه خشک استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برخی از باتری ها قبل از شارژ شدن باید کاملاً تخلیه شوند. در غیر این صورت، طول عمر آنها را کوتاه می کنید. اما این در مورد همه باتری ها صدق نمی کند. اکثر باتری های لیتیوم یونی که این روزها بیشتر متداول هستند می توانند در هر زمان شارژ شوند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *