نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خازن کولر گازی

چگونه می توان خازن خراب را تشخیص داد؟

از دیگر دلایل اصلی خرابی خازن ها به مدت زمان استفاده از این قطعه برمیگردد. تقریباً مانند باتری قابل شارژ ، توانایی خازن در ذخیره و آزاد سازی انرژی با گذشت زمان کاهش می یابد. خازن ها سرانجام فرسوده می شوند و تا زمانی که خازن خراب را تعویض نمایید، تعمیر آن نسبتاً آسان و ارزان است. اگر کولر گازی با خازن های خراب کار کند، می تواند مسائل جدی و گران تری را برای شما به همراه داشته باشد. و چگونه خازن های خراب بر کولر گازی شما تأثیر می گذارند؟

این مساله به سرویس و نحوه نگهداری شما از کولر گازی برمیگردد که شامل بررسی اجزای الکتریکی سیستم کولر گازی شما است. با هر بار سرویس کولر گازی از تعمیرکار بخواهید ، خازن های کولر گازی را بررسی کند ، البته روش های دیگری وجود دارد که ممکن است بتوانید تشخیص دهید که خازن خراب است. اگر کمپرسور کولر گازی شما در راه اندازی مشکلی دارد و به سرعت خاموش می شود ، این می تواند در نتیجه خازن خراب باشد. بعضی اوقات کولر گازی به سرعت و به طور مکرر متوقف و روشن می شود. یا اگر صداهای ناهنجار از کولر گازی می شنوید ، این هم می تواند به دلیل خازن های نامناسب باشد. به طور کلی ، اگر کولر گازی شما کاملاً درست کار نمی کند ، این نشانه خراب شدن خازن های کولر گازی است.

علت خرابی خازن کولر گازی

اگر شما صاحب خانه ای با سیستم تهویه مطبوع (گرمایش ، تهویه و تهویه هوا) هستید ، احتمالاً در برخی موارد مشکل کولر گازی خرابی خازن بوده است. در واقع ، از متداول ترین سوالاتی که مطرح می شود این است که چرا خازن های موجود در کولر گازی اینقدر خراب می شوند؟ چرا خازن ها خیلی زود شکست می خورند؟ علت خرابی خازن کولر گازی چیست ؟ هنگامی که یک کولر گازی در طول تابستان خراب می شود، یکی از مهمترین دلایل خرابی خازن است. برای توضیح اینکه چرا خازن ها خراب می شوند و چگونه بر کولر گازی شما تأثیر می گذارد ، ابتدا باید بحث کنیم که خازن چیست و هنگام کار صحیح چه کاری انجام می دهد.

سیکل گرمایش کولر گازی

خازن ها یک قطعه اساسی در سیستم برق کولر گازی شما هستند. وظیفه یک خازن ذخیره انرژی الکتریکی است ، مانند نوعی باتری قابل شارژ عمل می کند. در یک کولر گازی دو نوع خازن وجود دارد: خازن های جریان و خازن های راه اندازی. خازن استارت ولتاژ اضافی مورد نیاز برای راه اندازی کمپرسور یا موتور فن را تأمین می کند ، در حالی که خازن راه اندازی انرژی را برای روشن نگه داشتن آنها تأمین می کند. این بدان معنی است که خازن شروع فقط در ابتدای هر چرخه مورد نیاز است ، در حالی که خازن راه اندازی در طول چرخه کار می کند. پمپ های حرارتی و کولرهای گازی از یک خازن دوگانه استفاده می کنند که هم به کمپرسور و هم به فن متصل می شود ، در حالی که در کوره ها از یک خازن تک کاره متصل به موتور دمنده استفاده می شود.

پس چرا خازن ها خراب می شوند؟ و آیا روشی برای جلوگیری از وقوع آن وجود دارد؟ اول از همه ، خازن ها نسبت به گرم شدن بیش از حد حساس هستند. این گرمای بیش از حد می تواند توسط خورشید ایجاد شود. این امر مخصوصاً برای کولر گازی های نصب شده در پشت بام ها است. گرمای بیش از حد الکتریکی می تواند در اثر کارکرد طولانی مدت کولر گازی ایجاد شود. افزایش ولتاژ برق باعث خرابی خازن می شود. بدیهی است که رعد و برق می تواند سیستم الکتریکی کولر گازی شما را بیش از حد باردار کرده و بسوزاند. این موج های ضعیف تر می تواند ناشی از نوسانات در شبکه برق باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *