نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تنظیمات میکرو لنز دوربین

تنظیمات میکرو برای لنز و مشکلات فوکوس جلو/عقب دوربین

همه لنزها و دوربین هایی که به یکی از دو دفتر مرکزی ما باز می گردند توسط تیم دریافت کننده ما آزمایش و تمیز می شوند. گاهی اوقات لنزها به طور خاص اجاره داده می شوند و به دلیل مسائل متمرکز نیاز به جایگزینی با لنز دیگری از سهام ما دارند. اکثر این لنزهای دوباره آزمایش شده هیچ عیبی با آنها ندارند. در اینجا توضیحی در مورد چرایی این اتفاق وجود دارد و چگونه می توانید در تنظیمات دوربین خود عمیق تر عمل کنید تا نه تنها از لنزهای اجاره ای، بلکه از شیشه خود نیز بیشترین بهره را ببرید.

تولید انبوه و محدوده دقت

همه دوربین ها و لنزها در محدوده تحمل خاصی تولید می شوند. این بدان معناست که یک دوربین یا لنز در صورتی که در محدوده ای از دقت قرار گیرد در مشخصات در نظر گرفته می شود. هر تولید کننده متفاوت است. گاهی اوقات لنزی که فوکوس جلو یا عقب دارد +/- 3 در کیفیت عملکرد معمولی در نظر گرفته می شود. سایر تولیدکنندگان سختگیرانه تر عمل می کنند.

فوکوس جلو/عقب چیست؟

فوکوس جلو زمانی است که فوکوس در مقابل سوژه مورد نظر شما قرار می گیرد و فوکوس در پشت زمانی است که فوکوس پشت سوژه مورد نظر شما قرار می گیرد. بیشتر اوقات این امر توسط کاربر ایجاد می شود. به غیر از خطای کاربر، یک لنز را می توان در -2 و فوکوس عقب کمی آزمایش کرد یا در 1+ و کمی فوکوس جلو را کمی آزمایش کرد.

هر دو در محدوده نرمال در نظر گرفته می شوند. دوربین ها مسئله را پیچیده تر کرده اند. گاهی اوقات، لنزها می توانند کمی فوکوس خود را به عقب برگردانند و این مشکلی نیست. اما اگر روی دوربینی نصب شده باشد که کمی فوکوس مجدد دارد، اکنون خارج از محدوده مشخصات عکاسی می کنید.

چگونه می توان مشکل تمرکز جلو/عقب را برطرف کرد

همه لنزهای ما همانطور که همه دوربین های ما در شرایط خاص ارسال می شوند. با این حال، ما نمی توانیم هر ترکیبی از لنزها و دوربین ها و فوکوس خفیف آنها در جلو و عقب و ویژگی های خاص را کنترل کنیم. لنزی که کمی جلو/عقب روی دوربین شما تمرکز می کند، ممکن است روی لنز شخص دیگری عالی باشد. خوشبختانه می توانید این کار را جبران کنید.

تنظیمات ریز

نکته خوب در مورد تنظیمات ریز روی دوربین این است که دقت فوکوس شما را حتی روی لنزهای عاریت یا قدیمی افزایش می دهد. همچنین به شما کنترل تنظیمات عمیق تر دوربین را می دهد و دائمی نیست – همیشه می توانید دیرتر آن را تغییر دهید یا آن را صفر کنید. اکثر دوربین ها دارای گزینه های تنظیم میکرو هستند، از جمله Canon، Nikon، Sony، Olympus و Pentax. اگر لنزها یا اجاره ای شما فوکوس عقب یا جلو دارند، می توانید به منوی دوربین خود بروید و آن را از مشکل این لنز، هرچند جزئی، آگاه کنید.

چگونه بفهمیم لنز/دوربین شما واقعاً فوکوس جلو/عقب دارد

فوکوس خودکار یکی از پیچیده ترین عناصر لنزها و دوربین ها است. ما خیلی از آن را می پرسیم. پوشش نقطه AF، تشخیص فاز، تشخیص کنتراست، ردیابی فوکوس و موتورهای لنز تنها می توانند تا حد زیادی بدون تأثیر کاربران از ما استفاده کنند. بنابراین خطاهای زیادی در هنگام فوکوس رخ می دهد.

با این اوصاف، بررسی لنز روی دوربین برای مشاهده نحوه عملکرد آن احتمالاً ارزش انجام را دارد. ما همه لنزهای دوربین خود را بررسی می کنیم، اما همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک لنز مشخصات در یک دوربین با مشخصات خاص که هر دو در لبه محدوده قابل قبول قرار دارند، می تواند نیاز شما را به تنظیم میکروسکوپ AF به صورت میکروسکوپی تنظیم کند.

منابع زیر برای آزمایش ترکیبی لنز/دوربین برای فوکوس جلو یا عقب هستند:

  • از Lensalign استفاده کنید. دستورالعمل نحوه استفاده از آن را مشاهده کنید.
  • از نمودار تراز خانگی یا روش ساده ای مانند تراز کردن اشیاء به روش خاص استفاده کنید.
  • بیشترین بهره را از تنظیمات خود ببرید.

اگر یک لنز واقعاً فوکوس نادرستی دارد، ما همیشه خوشحال می شویم که آن را برای شما جایگزین کنیم. در حالی که تیم دریافت کننده ما کاملاً دقیق است، آنها هنوز انسان هستند. با این حال، درک کنید که به ندرت می توانید فوکوس جلو/عقب را در خارج از محدوده تحمل سازنده پیدا کنید و اگر لازم است، فقط باید لنز را به دور دوربین خود تنظیم کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *