نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون های QLED

تلویزیون های QLED

تلویزیون های QLED در واقع نسل جدیدی از تلویزیون هاست که جدیدا وارد بازار شده است و کاربران به این دلیل که این تلویزیون جدید و پیشرفته است اقدام به خرید آن می نمایند. اما آیا اطلاعات شما درباره ی این تلویزیون کافی است یا خیر؟ در این مطلب در باره ی تلویزیون های QLED مطالب مفیدی را توضیح خواهیم داد.

این فناوری بسیار شبیه به تلویزیون های OLED هستند اما جالب است بدانید که امروزه رقابت بین تلویزیون OLED و QLED وجود دارد و این دو سری از تلویزیون ها در تلاشند تا فناوری های جدید را ارائه بدهند تا از یکدیگر پیشی بگیرند.

QLED چیست؟

با توجه به نام QLED متوجه نام LED در این اسم می شوید. به دلیل وجود پنل LED در ساختار تلویزیون های QLED کلمه ی LED را مشاهده می نمایید اما Q  به چه معناست؟ در واقع در این تلویزیون ها از کوانتوم دات استفاده شده است، تکنولوژی پیشرفته ای که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. در واقع Quantom dot + LED = QLED ساختار این تلویزیون هاست. نکته ی جالب این است که این تلویزیون ها در سال 2015 و 2016 نیز وجود داشتند یعنی از تکنولوژی کوانتوم دات در این تلویزیون ها نیز استفاده می شد. اما تلویزیون های QLED بسیار پیشرفته تر از نسل های گذشته ی خود می باشد.

لازم است بدانید که در کنار تلویزیون QLED تلویزیون های OLED قرار دارند که در دنیای امروز این دو با یکدیگر در رقابت هستند. تفاوت این دو به این صورت است که در QLED از کوانتوم دات استفاده شده و در OLED ها از دیود های ساطع کننده ی نور برای تولید تصاویر استفاده می شود.

طرز کار QLED ها

شاید برایتان جالب باشد که در این تلویزیون ها یک لایه از نقطه های کوانتومی بر روی LED قرار می گیرند و می تواند به طور مستقل نور را تولید نمایند. اما در نسل های گذشته پیکسل ها وجود داشتند که این پیکسل ها این قابلیت را نداشته و نمی توانستند به طور مستقل نور را تولید نمایند.

جالب است بدانید که اندازه ی این ذرات می تواند تعیین کننده رنگ ها باشد به همین دلیل طیف گسترده ای از رنگ ها را می توان مشاهده نمود. بدون محدودیت و بدون اختلال رنگ های زنده و طبیعی را مشاهده نمایند. احتمال می رود این ذرات بتوانند بیش از یک میلیارد رنگ را تولید نمایند و این یعنی دنیایی از رنگ ها که در انتظار شماست.

وجود این قابلیت ذهن هر کاربری را جذب خود می کند که این دنیای رنگ را همراه خود داشته باشد. به دلیل وجود این کوانتوم ها خرابی و اختلال در این تلویزیون ها وجود ندارد.

علاوه بر تولید رنگ ها تلویزیون این قابلیت را دارد که رنگ ها را تنظیم نماید و رنگ ها با کیفیت بهتری اجرا شوند. این تلویزیون به راحتی می تواند نور را تنظیم کند و به بخش های که نور بیشتری نیاز دارد نور و دقت را بدهد. با وجود این قابلیت ها در کنار یکدیگر این تلویزیون از OLED پیشی گرفته است.

روشنایی و رنگ ها نیز بسیار پیشرفت داشته و به راحتی نور را پخش می نماید.

تعمیرات تلویزیون سونی

کنتراست تلویزیون

علاوه بر تولید رنگ ها و روشنایی، کنتراست نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این تلویزیون از زاویه دید و میزان کنتراست بالایی برخوردار است که با توجه به این موضوع ارزش و قدرت تلویزیون افزایش می یابد. کنتراست باعث می شود تا نور هر بخش کنترل شود این کار با کنترل روشنایی صورت پذیر است. همچنین با وجود کنتراست قدرتمند در تلویزیون رنگ مشکی از عمق بیشتری برخوردار است.

حرف آخر

در نمایشگر های QLED به دلیل طراحی منحصر به فرد آن ها تصاویر زنده تر و شفاف تر ارائه داده می شود. کنتراست بالا و با کیفیت توانسته کیفیت رنگ ها را بسیار بالا ببرد و شما طیف گسترده ای را در مقابل خود داشته باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *