نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون های LED

تلویزیون های LED

تلویزیون های LED نسل جدیدی از تلویزیون ها است که در بازار وجود دارد و کاربران زیادی را جذب خود کرده است.

تلویزیون های LED در واقع همان تلویزیون LCD می باشد اما برای تولید نور پس زمینه ی خود از LED  استفاده می کنند به مین دلیل در بازار با نام LED  معروف هستند. این تلویزیون ها نسبت به LCD برتری هایی دارند مثل: مصرف انرژی کمتر نسبت به LCD و پلاسما.

اما تلویزیون های LED این برتری را نسبت به تلویزیون OLED ندارند.

در OLED ها در واقع از کربن ارگانیک استفاده شده است که این مواد با عبور جریان می توانند تصاویر را ایجاد نمایند.

به بیان ساده تر نور پس زمینه ی LED ها در واقع لامپ های LED بوده است اما در OLED ها سطوحی وجود دارد که به راحتی نور ساطع شود. تنها تلویزیون  LEDواقعی که تا به امروز عرضه شده، مدل نمونه Crystal LED سونی است که در CES دو سال پیش برای اولین بار معرفی شد. در این تلویزیون ها LED فقط مسئول ایجاد تصویر است و نور پس زمینه را تعمین نمی کنند. این یکی از شباهت های بین LED و OLED می باشد.

در تصویر بالا یک نمونه از پیکسل ها را مشاهده می کنند. در تلویزیون های جدید دو میلیون پیکسل وجود دارد. وجود این پیکسل ها روشنایی بیشتر و مصرف کمتر می باشد. با وجود روشنایی بیشتر کیفیت تصاویر نیز بهتر می شود. حتی در شرایطی که نور بیش از حد وجود دارد، کیفیت تصاویر بهتر می باشد.

فناوری White OLED

فناوری White OLED ممکن است کمی گیج کننده باشد. عملکرد این فناوری به این صورت است که ابتدا سه رنگ قرمز، ابی و سبز را با یکدیگر ترکیب کنیم و سپس رنگ سفید را بسیازیم و دوباره با عبور از فیلتر های خاص رنگ مورد نظر یا خاصی را ایجاد نماییم. اما چرا؟

مزیت این فناوری چیست؟

مزیت این فناوری به این صورت است که نور سفید تولید شده در این شرایط بسیار پایدار تر است و تغییر رنگ در این شرایط ممکن نیست و از احتمال کمی برخوردار است.

همچنین در تلویزیون های White OLED ما شاهد سایز های مختلفی می باشیم.

فناوری AMOLED

این نوع فناوری به جای تلویزیون های OLED می باشد اصطلاح AM در ابتدای OLED به معنای  Active Matrix یا آدرس دهی صفحه نمایش است.

وجود این فناوری می تواند آدرس دهی مستقل را برای هر پیکسل ایجاد نماید. و در نتیجه تصاویر و ویدئو ها متحرک نیز با کیفیت بهتری ارائه می شود. این فناوری در تلویزیون های LED وجود ندارد. و در تلویزیون های LED پیکسل ها مسئول ایجاد تصاویر هستند.

AMOLED یا OLED؟

حتما شما نیز در دنیای امروز با این دو اصطلاح برخورد داشته اید. امروزه برای ساخت صفحه ی نمایشگر تلویزیون ها از این دو فناوری استفاده می کنند تا کیفیت تصاویر را بسیار بالا ببرند. در فناوری AMOLED هر یک از پیکسل ها به صورت مجزا می توانند نور دهی را انجام دهند. اما با توجه به ویژگی های این دو فناوری می توان گفت که هر دو، کیفیت تصاویر را بالا می برند و بسته به سلیقه و نیاز شما هر دو بسیار مناسب می باشند. کیفیت تصاویر در هر دو یکسان بوده و می توانید یک تجربه ی سینمایی عالی را داشته باشید.

همچنین می توانید در هر دو فناوری قابلیت 3 بعدی را نیز مشاهده نمایید و تصاویر و فیلم ها را زنده و واقعی ببینید و از آن لذت ببرید.

تعمیر تلویزیون سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *