نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت بین دوربین بدون آینه و DSLR چیست؟

هنگامی که دوربین‌ سونی بدون آینه برای اولین بار در سال 2009 وارد بازار شدند، به یک حریف بالقوه برای دوربین قدرتمند DSLR تبدیل شدند – پادشاه فعلی دنیای عکاسی از نظر افکار عمومی. سپس یک بحث شدید در دنیای عکاسی در مقایسه دوربین‌ سونی بدون آینه و DSLR مطرح شد. کدام برتر است؟ این بحث به روز رسانی مداوم را تضمین می کند. دوربین های بدون آینه همچنان در سرعت شروع بهتر می شوند. هم دوربین‌ سونی بدون آینه و هم دوربین‌ سونی DSLR با جدیدترین نوآوری‌ها در فناوری دوربین به تکامل و پیشرفت خود ادامه می‌دهند. در این راهنما به نکات و نکات دوربین های بدون آینه در مقابل dslrs خواهیم پرداخت. در پایان باید ایده خوبی داشته باشید که آیا دوربین دیجیتال بدون آینه یا DSLR برای شما بهتر است.

دوربین‌ سونی بدون آینه در مقابل دوربین‌ سونی DSLR چگونه مقایسه می‌شوند؟

DSLR مخفف بازتاب دیجیتال تک لنز است. این نسخه دیجیتالی یک دوربین SLR فیلم است، به این معنی که از یک سنسور تصویربرداری دیجیتال به جای فیلم عکاسی برای گرفتن تصاویر استفاده می کند. نور از طریق لنز وارد می شود که از آینه ای در بدنه دوربین منعکس می شود که نور را به منظره یاب می تاباند. وقتی روی شاتر کلیک می‌کنید، آینه به سمت پایین می‌چرخد و سنسور دیجیتال را در معرض دید قرار می‌دهد که نور را جذب کرده و تصویر را ثبت می‌کند.

با یک دوربین بدون آینه، فقدان آینه به این معنی است که یک راه طبیعی برای پیش نمایش تصویر از طریق منظره یاب وجود ندارد (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد). اما طراحی ساده تر و کارآمدتر، امکان یک دستگاه بسیار کوچکتر و قابل حمل را نیز فراهم می کند.

مقایسه بدون آینه و DSLR

برای مقایسه کامل این دو، بیایید نگاهی به تفاوت آنها در مورد مهم ترین مشخصات و ویژگی های دوربین بیندازیم:

اندازه و وزن

اندازه و وزن همیشه در مورد دوربین مهم هستند. در بیشتر موارد، شما از آنها در موقعیت هایی استفاده خواهید کرد که احتمالاً نیاز به حرکت در اطراف دارند، بنابراین هرچه دوربین قابل حمل تر باشد، بهتر است.

یکی از نکات اصلی فروش دوربین های بدون آینه نسبت به دوربین های DSLR، قابل حمل بودن و وزن بدنه بسیار سبک تر آن است. اما این همیشه چیز خوبی نیست، زیرا وزن اکثر لنزهای بدون آینه تقریباً با لنزهای DSLR برابر است، بنابراین اگر تمایل دارید از لنزهای حجیم زیادی استفاده کنید، احتمالاً به دلیل این واقعیت، دوربین بزرگتر و سنگین تر، گزینه بهتری خواهد بود. که تعادل ترکیبی از یک دوربین سبک وزن و یک لنز سنگین بسیار دشوارتر خواهد بود.

دوربین‌ سونی DSLR معمولاً بزرگ‌تر و سنگین‌تر از دوربین‌ سونی بدون آینه خود هستند، زیرا به یک آینه و بدنه آن، یک پنتاپریسم و ​​یک آینه فوکوس خودکار ثانویه و همچنین سایر بخش‌های سیستم فوکوس خودکار نیاز دارند.

قیمت

دوربین ها سرمایه گذاری بزرگی هستند. وقتی صحبت از ارزش پولی به میان می آید، DSLR برنده بازی است. شما می توانید یک دوربین DSLR سطح پایه تا متوسط ​​را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید و همچنان از مشخصات خوب و مجموعه ای از ویژگی ها برخوردار شوید. با دوربین‌ سونی بدون آینه، هر چیزی که در انتهای طیف ارزان‌تر باشد، وضوح، عمر باتری ندارد و منظره یاب نخواهد داشت.

با این حال، در دوربین‌ سونی حرفه‌ای‌تر و بالاتر، دوربین‌ سونی DSLR و بدون آینه به طور مساوی مطابقت دارند. شما با یک دوربین بدون آینه یا DSLR دارای همان مقدار ویژگی و قدرت و عملکرد تقریباً یکسانی هستید و محدوده قیمت تا حد زیادی یکسان خواهد بود.

لنزها

از آنجایی که دوربین‌ سونی DSLR برای طولانی‌ترین مدت در بازار کهنه‌کار بوده‌اند، بدیهی است که آنها لنزهای گسترده‌تری دارند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. در حال حاضر، اگر انتخاب لنزهای بیشتر برای شما مهم است، دوربین DSLR گزینه بهتری است. اما از آنجایی که محبوبیت دوربین های بدون آینه همچنان در حال افزایش است، لنزهای ارائه شده آنها اکنون به آرامی در حال افزایش است.

دوربین‌ سونی با فرمت Micro Four Thirds در حال حاضر تعداد فزاینده‌ای لنز دارند که می‌توان آنها را از Olympus و Panasonic خریداری کرد. اگر کاربران دوربین های بدون آینه نیاز به استفاده از لنزهای اندازه DSLR دارند، آداپتورها را می توان از فروشگاه های سازنده خریداری کرد.

با این حال، انجام این کار می تواند بر برخی ویژگی های دوربین بدون آینه شما تأثیر بگذارد، مانند:

  • نقطه کانونی
  • کیفیت زوم
  • کاهش سرعت فوکوس خودکار

پس چه کسی برنده این دور شد؟ DSLR یا بدون آینه؟ در این مورد، دوربین کهنه کار به وضوح دارای لبه است.

عمر باتری

بدون آینه همچنان در اینجا کوتاه می آید، که می تواند یک نگاتیو بزرگ برای عکاسانی باشد که برای مدت طولانی در میدان عکاسی می کنند. بدنه‌های دوربین بدون آینه کوچک‌تر با باتری‌های کوچک‌تر برابری می‌کنند، و حسگرهای دوربین بدون آینه همیشه فعال هستند، که می‌تواند عمر باتری را در یک لحظه کاهش دهد. باتری های اضافی گران نیستند، اما در عین حال یک مزاحمت اضافی است.

منظره یاب

برتری منظره یاب تا حدی به ترجیح شخصی بین این دو سیستم باز می گردد. با استفاده از یک DSLR، تصویری که از طریق منظره یاب نشان داده می شود، همان چیزی است که در واقع از لنز می آید. آینه درون DSLR تصویر را تا منظره یاب منعکس می کند. همانطور که ممکن است حدس بزنید، سیستم بدون آینه آن آینه را ندارد، بنابراین تصویر منظره یاب به صورت الکترونیکی ایجاد می شود.

اگرچه این یک فرآیند ساده نیست، اما این سیستم منظره یاب بدون آینه این مزیت را دارد که تصویر را با در نظر گرفتن سرعت شاتر، ISO، تعادل رنگ سفید و سایر تنظیمات داخل دوربین منعکس می کند.

تیراندازی در میدان

سه عاملی که تعیین می‌کنند چقدر دوربین در میدان آسان است، اندازه، توانایی آن در عکاسی در محیط‌های کم نور و قابلیت فوکوس خودکار آن است. در اینجا وجه تمایز بین دوربین‌ سونی DSLR و بدون آینه، ترکیبی است.

دوربین‌ سونی بدون آینه به وضوح از نظر اندازه دارای لبه هستند، اما این موضوع به دلیل دوربین‌ سونی DSLR ابتدایی جمع‌وجورتر کمتر می‌شود. لنزهای حجیم اغلب تفاوت بین این دو طرح را نیز کاهش می دهند. با این حال، اگر به دنبال فشرده ترین سیستم ممکن هستید، بدون آینه اسبی است که باید روی آن شرط بندی کنید.

در مورد فوکوس خودکار و عکاسی در نور کم، دوربین‌ سونی DSLR از لحاظ تاریخی حکمفرما بوده‌اند، اما با برخی از هیولاهای بدون آینه در نور کم مانند سونی a7s، این وضعیت شروع به تغییر کرده است. سیستم‌های فوکوس خودکار بدون آینه نیز بسیار بهبود یافته‌اند و دوربین‌ سونیی مانند Sony A6300 اکنون از سرعت فوکوس خودکار بی‌نظیری برخوردار هستند. با این حال، دوربین‌ سونی DSLR همچنان برای فوکوس خودکار روی اهداف با حرکت سریع، که می‌توانند در عکاسی ورزشی یا حیات وحش حیاتی باشند، برتر هستند.

https://service-sony.ir/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86/

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *