نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعمیر کانکتور تاچ پد شکسته در مادربرد

تعمیر کانکتور تاچ پد شکسته در مادربرد لپ تاپ چگونه انجام میشود؟ هنگامی که کانکتور تاچ پد یا هر کانکتور مشابهی صدمه می بیند، احتمالا مشکل مربوط به لحیم کاری کانکتور تاچ پد در مادربرد بوده و تعویض آن با ابزارهای لحیم کاری مناسب غیرممکن است. همچنین، این کانکتورها بطور جداگانه لحیم نمی شوند که در اینصورت تعویض آن بسیار غیرممکن خواهد بود.

در اینجا می توان از تکنیک مشابهی مانند تعمیر کانکتور کیبورد استفاده کرد. کانکتور تاچ پد در تصویر زیر مشاهده می شود که یک پایه سفید (بطور دائمی به مادربر و دکمه قفل (قطعه متحرک) متصل بوده) دارد.

برای باز کردن کانکتور باید سمت چپ دکمه قفل را به بالا کشید. دکمه قفل در زاویه ۹۰ درجه باز شده و کابل تاچ پد را آزاد می کند. سپس، کابل را باید از کانکتور کشید.

در تصویر زیر یک کانکتور آسیب دیده مشاهده می شود. دکمه قفل را باید از پایه جدا کرد. متاسفانه، هیچ روشی برای اتصال پشت دکمه قفل وجود ندارد.

در اینجا نحوه تعمیر بیان می شود.

پشت کابل تاچ پد را به کانکتور وارد کنید. کابل تاچ پد با سمت پایین تماس پیدا کرده که در این سمت مادربرد قرار دارد.

به منظور کارکرد درست، تماسهای کابل باید با تماسهای داخل کانکتور برخورد کرده اما زمانی که دکمه قفل پیدا نمی شود، هیچ اتفاقی نمی افتد.

قطعه کوچک پلاستیکی را پیدا کنید. داخل کانکتور باید تعمیر شده و ضخامت کافی باید بین لولاهای فلزی و کابل تاچ پد وجود داشته باشد.

این قطعه پلاستیکی را وارد کانکتور کنید. مطمئن شوید که تاچ پد هنوز داخل وجود دارد.

در تصویر زیر، کانکتور تعمیر شده مشاهده می شود. با اینحال کابل در داخل ایمن است.  قطعه پلاستیکی فشاری روی کابل ایجاد کرده و اتصال خوبی با تماسها دارد. تاچ پد مجددا کار می کند.

اکنون اتصال با نوار تضمین می شود. این ترفند ساده باعث تعمیر تاچ پد می شود.

در اینجا نوع دیگری از کانکتور تاچ پد بیان می شود. دکمه قفل شکسته شده و از پایه نیز جدا شده است.

دکمه شکسته را در جایی که دوشاخه بوده قرار داده اما آنرا به کانکتور نزنید.

اکنون کابل را وارد کنید. در اکثر موارد، زیر این دکمه می رود. کابل را به کانکتور بزنید.

در حالیکه کانل را نگهداشته، دکمه را به کانکتور بزنید. حتی اگر دکمه قفل شکسته است، باید کابل را ایمن کرد. مجددا، دکمه را برای اتصال ایمن استفاده کنید.

 

اگر این مشکل در لپتاپ شما ب وجود آمده است، می توانید با بخش تعمیرات لپتاپ سونی ما ارتباط برقرار کنید.

‫5/5 ‫(1 نظر)