نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی ویدئو پروژکتور

خرابی ویدئو پروژکتورها. ویدئو پروژکتورها تجهیزاتی اند که در سالن های همایش،مدارس و… کاربرد دارند.استفاده صحیح از آنها باعث طولانی شدن عمر آنها میشوند.اما خوب است بدانید اگر شما بهترین ویدئو پروژکتور را نیز تهیه کنید خراب شدن آن غیرقابل اجتناب است.علاوه بر این صفحه نمایش ویدئو پروژکتورها بسیار گران هستند بنابراین متوجه میشوید در گام اول بهتر است بدانید که چگونه ویدئو پروژکتور خود را تعمیر کنید تا سرمایه خود را طولانی تر نگه دارید.در ادامه ما سعی داریم که تعمیر ویدئو پروژکتورها،قطعات و همچنین هزینه ی آنها را در بخش های مختلف بررسی کنیم.

علت خرابی ویدئو پروژکتور

اکثر افراد وقتی متوجه میشوند که ویدیو پروژکتور به درستی کار نمیکند،تصور میکنند مشکل از لامپ آن است.اما باید توجه داشت که ممکن است مشکل از خرابی بخش های دیگر باشد.برای مثال مشکل در فن ویدیو پروژکتور، حرارت بالای بخش های مختلف دستگاه و یا سوختن صفحات پلارایزینگ.قبل از تصورات و تشخیصات غلط بدنبال شناسایی مشکل باشید تا بتوانید به بهترین شکل آن را رفع کنید.در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

تعمیر ویدئو پروژکتورها

دلایل داغ شدن بدنه پروژکتور

ویدئو پروژکتورها 1 لامپ دارند که در اثر کارکرد زیاد،دمای آن افزایش میابد.در اثر این افزایش دما،قطعات و بدنه پروژکتور داغ میشوند.اگر این افزایش دما از حالت استاندارد خارج شود دستگاه خاموش شده تا دچار آسیب نشود.

روشن نشدن ویدئو پروژکتور

اگر دستگاه شما بصورت غیرمنتظره خاموش شده و دیگر روشن نشود،احتمالا در یکی از قسمتهای سیستم خنک کننده،منبع تغذیه یا قسمتهای نرم افزار مشکلی بوجود آمده است.اما اگر مشکل از برد داخلی دستگاه باشد،حتما برای تعمیر ویدئو پروژکتور به یک نمایندگی مطمئن مراجعه کرده و از دستکاری دستگاه خودداری کنید!

تاریک شدن یا کمرنگ شدن تصویر

اصلی ترین علت برای تاریکی یا کمرنگی تصویر حباب لامپ است.باتوجه به اینکه لامپ آخرین قسمتی است که به تعویض نیاز دارد توصیه میشود هر 3000 ساعت آن را تعوض کنید.

استفاده از پروژکتور چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ اگر این سوال برای شما هم دغدغه است، پیشنهاد میکنیم مقاله « مزایا و معایب ویدئو پروژکتور » را مطالعه کنید.

تعمیر لیزر ویدئو پروژکتور

معمولا بروز مشکلاتی مانند پایین آمدن کیفیت، بهم ریختگی تصاویر و یا اختلال در رنگ تصاویر، نشان دهنده  خرابی لیزر دستگاه است.تعمیر لیزر زمانی انجام میشود که مشکلاتی در تصاویر بوجود آمده باشد و این مشکلات دلایل دیگری نداشته باشند.در اینصورت باید لیزر بررسی شود و ترمیم شود.کارشناسان گاها مجبور به تعویض لیزر میشوند.

تعمیر ویدئو پروژکتورها

پرش تصویر در پروژکتور

علل اصلی بروز مشکل در پرش تصویر میتواند خرابی قطعه ای بنام چرخه رنگ یا سنسور نور و موتور،بلندی بیش از حد کابل پروژکتور یا معیوب بودن آن و یا عدم پشتیبانی دستگاه از رزولوشن سیستم هستند. برای تعمیر این مشکل باید چرخه رنگ تعمیر یا تعویض شود و یا کابل های مربوطه اصلاح شوند.ترجیحا به نماینگی قابل اطمینان مراجعه کنید تا آسیب جدی به دستگاه وارد نشود.

مختل شدن عملکرد فیلتر هوا

در حین عمل مکش هوا و خنک سازی لامپ، فیلتر هوا از ورود گرد و غبار جلو گیری میکنند.بعد از زمان مشخصی این فیلترها کثیف شده و از ورود هوا و خنک شدن لامپ جلو گیری میکند.در این شرایط از طریق خارج کردن ابر فیلتر از دستگاه،گرد و غبار آن را تمیز کنید سپس ابرها را سرجای خود قرار دهید.در صورت قرار گرفتن در این شرایط به سرعت وارد عمل شوید.چون این دستگاه همانند سایر دستگاه ها دارای حساسیت هایی است که اگر در طول زمان حل نشود به مشکلات جدی و پرهزینه برخورد میکنید.

تعمیرات حرفه‌ای دوربین سونی

علت عدم ارسال تصویر ویدئو پروژکتور به رایانه

درصورتی که متوجه شدید تصویر از دستگاه به رایانه ارسال نشده،ابتدا وضعیت اتصال 2 دستگاه را بررسی کنید.در صورتی که اتصال برقرار بود و ویدئو پروژکتور در سیستم شناسایی شده بود به بررسی درایور مربوطه بپردازید.سپس از نصب شدن نرم افزار ویدئو پروژکتور در کامپیوتر یا لپ تاپ خود اطمینان حاصل فرمایید.در صورت حل نشدن مشکل از تیم تعمیرات ویدئو پروژکتور کمک بگیرید.

تعمیر ویدئو پروژکتورها

ترک برداشتن هوزینگ یا اسمبلی لنز ویدئو پروژکتور

جابجایی نادرست یا به زمین خوردن پروژکتور منجر به آسیب فیزیکی  به بعضی از بخش های دستگاه میشود.از جمله این بخش ها میتوان به لنز و براکت لنز اشاره کرد. براکت لنز قابل تعمیر است،اما خود لنزها غیر قابل تعمیراند. بنابراین اگر مشکلی برای لنزها بوجود بیاید تنها راه حل تعویض آنهاست.

کمترین و بیشترین هزینه ها برای تعمیر ویدئو پروژکتور

کمترین هزینه ها در زمان تعمیر دیتا پروژکتور مربوط به سرویس دستگاه است که بهتر است در طی دوره های مشخص به طور منظم انجام شود.این مورد به افزایش طول عمر دستگاه کمک میکند. بیشترین هزینه ها مربوط به تعمیر برد اصلی،پاور و اپتیک ویدئو پروژکتور می‌باشد.این هزینه ها شامل خرید قطعات و تعمیر آنها می‌شود.

هزینه های تعمیر برد ویدئو پروژکتور

تعمیر برد یکی از تخصصی ترین موارد در تعمیرات ویدئو پروژکتور است.هزینه آن بستگی به بخش آسیب دیده دارد.اگر قطعاتی از برد دیتا آسیب دیده باشد تعمیر آن سختی و هزینه ی زیادی ندارد.در برخی موارد به علت عدم دسترسی به قطعات برد،امکان تعمیر برد وجود ندارد به همین سبب مشتری ملزوم به پرداخت هزینه زیاد جهت تعویض برد است که هزینه ی آن برد تقریبا یک سوم قیمت دستگاه میباشد.

نمایندگی تعمیرات تخصصی سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *