نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر مشکل در حالت آماده به کار تلویزیون سونی

مشکل در حالت آماده به کار تلویزیون سونی

آیا تاکنون با مشکل در حالت آماده به کار تلویزیون سونی رو به رو شده اید؟ در این مقاله به شما خواهم گفت که چگونه می توانید هر مشکل آماده به کار تلویزیون سونی LCD و CRT را به راحتی تعمیر کنید. مشکل Standby مشکل اصلی تلویزیون سونی های LCD، LED و CRT است. شما می توانید هر تلویزیون سونی LCD LED و CRT را چندین بار تعمیر کنید. با ما همراه باشید.

مشکل در حالت آماده به کار تلویزیون سونی

مشکل حالت آماده به کار تلویزیون سونی چیست؟

نیروی آماده به کار، انرژی الکتریکی است، زمانی که یک دستگاه برق را در زمانی که از دستگاه استفاده نمی شود مصرف می کند. اما به منبع تغذیه متصل شده و آماده استفاده از آن دستگاه است. مصرف برق در حالت آماده به کار، مقدار چنین توان الکتریکی است که قبل از استفاده کامل و وضعیت کارکرد دستگاه مصرف می شود.

وقتی با مشکل حالت آماده به کار تلویزیون سونی مواجه می شویم؟

این نوع مشکل ما با هر نوع تلویزیون سونی مانند تلویزیون سونی LCD، LED و CRT مواجه می شویم.

مشکل Standby مشکل رایج در تلویزیون سونی ال ای دی ال سی دی است همچنین ما در فرز تلویزیون سونی هوشمند با این نوع مشکل آماده به کار مواجه هستیم که دلیل آن هم همین مشکل است.

  هنگامی که یک تلویزیون سونی با منبع تغذیه غوطه ور شد و دکمه روشن/خاموش را در تلویزیون سونی فشار دهید، از کنترل از راه دور آن تلویزیون سونی را فشار دهید و ما هیچ پاسخی از تلویزیون سونی دریافت نکردیم، اما همچنان نشانگر قرمز در تلویزیون سونی روشن می شود که به این معنی است که تلویزیون سونی ما در حالت آماده به کار باقی می ماند.

نحوه تعمیر حالت آماده به کار تلویزیون سونی

مرحله 1: (برای کنترل از راه دور) اگر از ریموت برای رفع مشکل استندبای تلویزیون سونی خود استفاده می کنید و نمی توانید تلویزیون سونی را باز کنید و همچنین از حالت آماده به کار خارج نمی شوید، سپس ریموت را بررسی کرده و پس از رفع ریموت دوباره سعی کنید. تلویزیون سونی شما از حالت آماده به کار تلویزیون سونی خارج می شود. در غیر این صورت مرحله بعدی را دنبال کنید.

مرحله 2: (برای دکمه پاور تلویزیون سونی) اگر مشکل شما با استفاده از ریموت حل نشد، از دکمه پاور تلویزیون سونی خود استفاده کنید. دکمه پاور را به مدت 5 تا 10 ثانیه فشار دهید و سپس کلید پاور را رها کنید، تلویزیون سونی شما از حالت آماده به کار خارج می شود. اگر تلویزیون سونی شما با این نکات حل نشد، مرحله 3 را امتحان کنید.

مرحله 3: در این مرحله باید تلویزیون سونی خود را باز کنید و تمام ولتاژهای رایج موجود در مادربرد تلویزیون سونی را اندازه گیری کنید. در زیر بحث می کنم که کدام ولتاژ را باید بررسی کنید.

  • 12 ولت و 5 ولت برای ولتاژ تغذیه برد اصلی
  • 3 ولت برای آی سی اصلی
  • 3 ولت دیگر برای آی سی برنامه نویسی (Bios).
  • ولتاژ رم مطابق با نسل رم شما، 2.5 ولت برای DDR، 1.8 ولت برای DDR2، 1.2 ولت برای DDR3.
  • 5 ولت برای خروج از حالت آماده به کار تلویزیون سونی.

مرحله 4: در تلویزیون سونی شما اگر تمام ولتاژهایی را که در مرحله 3 ذکر شده است دریافت کنید، باید بایوس اصلی را فلش کنید و باید آی سی eMMC را مطابق با شماره مادربرد تلویزیون سونی خود برنامه ریزی کنید. اگر می خواهید بایوس اصلی را دانلود کنید، اینجا را کلیک کنید.

مرحله 5: پس از نصب بایوس و فلش کردن آی سی برنامه نویسی eMMC، تلویزیون سونی شما آماده استفاده نیست و نمی تواند از حالت آماده به کار خارج شود، باید آی سی اصلی را از مین برد خود تعویض کنید.

مرحله 6: پس از اعمال تمام فرآیندهای بالا به صورت مرحله به مرحله، اگر تلویزیون سونی هنوز در حالت آماده به کار تلویزیون سونی است. اول از همه باید پاور و بعد از اون مادربرد اصلی رو عوض کنید.

مطلب پیشنهادی: تعمیر خرابی سنسور IR تلویزیون سونی

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *