نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر خرابی سنسور IR تلویزیون سونی

حسگرهای مادون قرمز از امواج نوری استفاده می‌کنند که برای چشم انسان قابل مشاهده نیستند تا با انواع دستگاه‌ها ارتباط برقرار کنند. اگرچه تلویزیون سونی هوشمند اندرویدی 4K شما نیز ممکن است دارای فناوری پیشرفته باشد، اما احتمال زیادی وجود دارد که کنترل از راه دور همچنان از همان نوع ارتباط مادون قرمز مانند یک تلویزیون سونی لوله ای 30 ساله استفاده کند. به شما هشدار داده می شود که تعمیرات خودتان ممکن است ضمانت تلویزیون سونی شما را باطل کند، اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به راحتی می توانید فناوری خود را از هم جدا کنید، این تعمیر خیلی سخت نخواهد بود. فقط مطمئن شوید که آهن لحیم کاری قابل اعتماد خود را آماده کرده اید.

خرابی سنسور IR تلویزیون

تکنیک های عیب یابی

قبل از انداختن تاس در تعمیر تلویزیون سونی DIY، با امتحان کردن چند تکنیک ساده عیب‌یابی چیزی برای از دست دادن ندارید. مشکلات مادون قرمز مختص برند نیستند – چه یک تلویزیون سونی سونی، یک Vizio یا یک تلویزیون سونی ال جی داشته باشید، مشکلات سنسور از راه دور اغلب به چند دلیل رایج خلاصه می شود. ابتدا مطمئن شوید که هیچ جسم فیزیکی راه بین کنترل از راه دور و سنسور مادون قرمز تلویزیون سونی را مسدود نمی کند. سعی کنید تلویزیون سونی را به برق بکشید و آن را به برق بکشید و بگذارید 15 دقیقه بماند قبل از اینکه دوباره آن را وصل کنید.

کنترل از راه دور را رد نکنید، زیرا ممکن است به سادگی به یک جفت باتری جدید نیاز داشته باشد. یا ممکن است کنترل از راه دور سیگنال IR را به سنسور ارسال نکند. برای آزمایش این موضوع، برنامه دوربین گوشی خود را باز کنید، فرستنده IR کنترل از راه دور – واقع در پشت پلاستیک براق انتهای کنترلی که به سمت تلویزیون سونی گرفته اید – به سمت لنز دوربین بگیرید و یک دکمه را فشار دهید و نگه دارید. اگر کنترل از راه دور کار می‌کند، می‌توانید نوری را (که معمولاً با چشم غیرمسلح نمی‌بینید) روی صفحه منظره یاب دوربین خود ببینید. اگر نور وجود ندارد، ممکن است به یک کنترل از راه دور جدید نیاز داشته باشید.

رویکرد DIY

اگر گیرنده IR تلویزیون سونی شما حتی پس از عیب یابی اولیه کار نمی کند، سخت افزار سنسور ممکن است مقصر باشد. وقت آن است که آن آرنج ها را چرب کنید و تلویزیون سونی را جدا کنید.

پس از باز کردن مجموعه، روی مادربرد تلویزیون سونی خود تمرکز خواهید کرد. در اینجا، یک کوچک، معمولا سیاه، مربع یا مستطیل را خواهید دید که بالای آن یک گنبد سیاه براق قرار گرفته است – این حسگر IR است. قبل از اینکه متعهد به خرید یک محصول جدید شوید، آن را با الکل مالشی و یک سواب پنبه پاک کنید تا مطمئن شوید که خیلی کثیف نیست. درست مانند تداخل فیزیکی بین کنترل از راه دور و سنسور، بیش از حد انفجار روی سنسور می تواند سیگنال را مهار کند.

سنسور IR را برای تلویزیون سونی تعویض کنید

در موارد دیگر، اتصالات لحیم کاری که حسگر مادون قرمز را روی برد مدار محکم می‌کنند، به خصوص در تلویزیون سونی‌های قدیمی‌تر ممکن است فرسوده شده باشند. برای رفع این مشکل، آهن لحیم کاری را بشکنید و با زدن چند ضربه تازه روی هر یک، اتصالات را دوباره لحیم کنید.

اگر این روش‌های DIY کار نمی‌کنند، بسیاری از تامین‌کنندگان قطعات الکترونیکی آنلاین، حسگرهای IR جایگزین را برای تلویزیون سونی‌ها به مدل خاص می‌فروشند. هنگامی که سنسور جدید را در دست دارید، این یک معامله وصل و بازی است – فقط سنسور قدیمی را تکان دهید و سنسور جدید را قبل از مونتاژ مجدد تلویزیون سونی خود وصل کنید.

تصویر روی صفحه تلویزیون بسیار تاریک است

‫3/5 ‫(2 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *