نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیرات ال ای دی

تعمیرات ال ای دی سونی

تعمیرات ال ای دی سونی یکی از تعمیرات تخصصی واحد تعمیر تلویزیون سونی به شمار می رود؛ هر چند که ال ای دی ها تفاوت چندانی با ال سی دی ها ندارند، اما کمی بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته اند. انتخاب یک تلویزیون مناسب همواره یکی از دغدغه‌های خریداران بوده و تنوع در نام‌ و مدل‌، عمدتا باعث سردرگمی آنها می شود.

امروز به طور اختصاصی می خواهیم درباره ویژگی های تلویزون ال ای دی سونی و تعمیرات ال ای دی سونی صحبت خواهیم کرد. پیش از ورود به بحث تعمیرات ال ای دی سونی بهتر است اندکی درباره ویژگی ها و حتی تفاوت تلویزیون های ال ای دی با ال سی دی صحبت کنیم.

خدمات مرکز تعمیرات LED سونی

تعمیر پنل ال ای دی سونی

تعمیر پنل یکی از حساس ترین سرویس‌های مرتبط با این دستگاه است. همانطور که می دانید پنل یا صفحه نمایش مهمترین قسمت تلویزیون بوده و بیش از نیمی از ارزش آن را در بر می گیرد. پنل تلویزیون به دلایل مختلفی ممکن است خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشد. ضربه، آب خوردگی، نوسانات برقی و قطع اتصالات داخلی از مواردی است که ممکن است منجر به تعمیر این دستگاه گردد.

خرابی پنل با اشکال در تصویر خروجی نمایان می شود. به عبارت دیگر تصویر نداشتن، سوسو زدن تصویر، وجود نقاط رنگی یا سیاه بر روی تصویر و عواملی از این دست، مهمترین نشانه های خرابی پنل می باشد. اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر تلویزیون تا حد زیادی بسته به میزان آسیبی است که به این دستگاه وارد شده است. در نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال ای دی سونی کارشناسان فنی با استفاده از تجهیزات و ابزارآلات ویژه قسمت آسیب دیده را شناسایی کرده و جهت ترمیم آن اقدام می کنند. البته در صورتی که امکان تعمیر وجود نداشته باشد تعویض پنل در دستور کار قرار می‌گیرد.

تعمیرات تلویزیون سونی

تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی سونی

یکی از تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیرات ال ای دی سونی، تعمیر بخش بک لایت است. در صورتی که لامپ های LED خراب شده باشند، برای تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی سونی،‌ ابتدا باید بخش ماژور و صفحات پولاریزه برداشته شود. در مرحله بعد لامپهای معیوب شناسایی شده و لامپ های سالمی جایگزین آنها می‌شود.

(در غالب تعمیرات بک لایت تلویزیون سونی به دلیل برداشته شدن صفحه ماژول و ضخامت پایین این بخش، احتمال شکستگی پنل وجود دارد. به همین دلیل در مراکز تعمیرات تلویزیون سونی، عمدتاً از تعمیر این بخش صرف نظر کرده و پنل جدیدی جایگزین پنل قبلی می‌شود. به طور کلی تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی، هزینه بسیار بالایی را می طلبد. شما کاربران گرامی می توانید جهت دریافت تخصصی ترین خدمات مرتبط با این بخش از دستگاه و یا سایر سرویس های تعمیرات ال ای دی سونی به نمایندگی سونی مراجعه نمایید.

تعویض بلندگوی ال ای دی

چنانچه تلویزیون تصویر داشته باشد ولی صدایی از آن تولید نشود، احتمال خرابی بلندگو وجود دارد. اگر با استفاده از هدفون بتوان به صدای تلویزیون گوش داد، باید نسبت به خرابی بلندگو مطمئن شد. خرابی اسپیکر می تواند از اتصالات آن و یا از خود اسپیکر باشد. اگر مشکل از سوکت و اتصالات باشد بالطبع تعمیر تلویزیون هزینه کمتری خواهد داشت، ضمن آنکه در زمان کوتاه‌تری تعمیر خواهد شد.

اما اگر بلندگو خراب شده باشد در این صورت باید با بلندگوی دیگری جایگزین شود. در نمایندگی تعمیرات ال ای دی سونی، تعویض اسپیکر تلویزیون سونی با نهایت دقت انجام شده تا آسیبی به اجزای دیگر تلویزیون نرسد. پس از تعمیر، شما تلویزیونی با صدای باکیفیت و مطلوب خواهید داشت.

رفع مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون

روشن و خاموش شدن ال ای دی سونی از طریق پاور و مین برد انجام می شود. بنابراین درصورتی که تلویزیون خود به خود خاموش و روشن شود باید ریشه مشکل را از این دو قطعه سراغ گرفت. روشن و خاموش شدن تلویزیون سونی در ابتدا مشکل حادی نیست اما اگر به موقع رفع نشود می تواند منجر به خرابی کامل مین برد شده و هزینه بیشتری را روی دست کاربر قرار دهد. اولین قدم برای رفع مشکل مربوطه، عیب یابی دستگاه می باشد.

این کار توسط متخصصان خبره و با استفاده از تجهیزات مناسب صورت می گیرد. چنانچه مشکل از پاور و یا مین برد باشد با تعویض قطعات مختلف آن مانند آی سی ها، ایراد برطرف شده و تلویزیون به حالت عادی برمی گردد. البته توجه داشته باشید در صورتی که آسیب وارد شده به پاور یا مین برد زیاد باشد احتمال تعمیر کاهش یافته و باید تعویض شوند.

تعمیر تخصصی ال ای دی سونی

خدمات ارائه شده در مرکز تخصصی تعمیرات ال ای دی سونی به تبع فراوانی اشکالاتی که در ال ای دی های سونی ایجاد می شود بسیار گسترده است. شکستگی پنل (که در اثر ضربه، افتادن و موارد مشابه ایجاد می شود)، آبخوردگی پنل (که به دلیل نفوذ مایعات رسانا به داخل پنل اتفاق می افتد و در نهایت منجر به آسیب فلت‌های انتقال‌دهنده تصویر می‌شود)، خرابی در تصویر (ایرادهایی مثل خطوط عمودی و یا پیکسل سوختگی که در اثر کارکرد و استهلاک دستگاه ایجاد می شود) و … بخشی از اشکالاتی است که در ال ای دی های سونی ایجاد می شود و تعویض پنل یا تعمیرات ال ای دی سونی را ضروری می سازد.

به طور کلی در میان اشکالات ایجاد شده در پنل های ال ای دی، ایراداتی که در اثر ضربه و عوامل مشابه (خراش یا ساییدگی) در پنل ایجاد می‌شود قابل تعمیر نبوده و تنها راه حل تعمیر در این شرایط، تعویض کامل پنل است. در صورت وجود یک پنل اصل جایگزین، برای صرفه جوئی در هزینه می توان بخش لیکوئید را تعویض نمود. (این در شرایطی است که آسیب وارد شده به پنل شدید نبوده و باعث آسیب دیدگی صفحات پولاریزه نشده باشد.)

اهمیت شناخت ال ای دی در تعمیرات ال ای دی سونی

صفحات LED به جای لامپ های فلوئورسنت کاتدی سرد که در صفحات LCD از آن ها استفاده می شود، از نور پس زمینه دیود ساطع کننده نوری استفاده می کنند. همه فنی کارران در تعمیرات ال ای دی سونی به ان نکته واقف هستند.  Diodeمنتشر کننده نور که به طور رایج ال ای دی نامیده می شود، واقعا قهرمان ناشناخته جهان الکترونیک است؛ این قطعه در همه وسایل الکترونیکی از جمله تلویزیون ها یافت می شود؛

تلویزیون های ال ای دی موجود در بازار در واقع ال ای دی نیستند. آنها همان ال سی دی هستند که برای نور پس‌زمینه(Backlight) از لامپ های ال ا دی استفاده می‌کنند. به همین دلیل نام کامل این نوع از نمایشگرها LED LCD”” است که به اختصار به آن‌ها ال ای دی گفته می‌شود.در تعمیرات ال ای دی سونی باید به این نکته توجه کنیم که این نوع تلویزیون‌ها مصرف انرژی کمتری نسبت به LCD و پلاسما دارند؛ اما باز هم بهترین نیستند.

‫2/5 ‫(1 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *