نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تشخیص سالم بودن صدای سینما خانگی

چگونه می توانم بفهمم که صدای سینما خانگی من کار می کند؟

بر روی گزینه فراگیر 5.1 یا 7.1 کلیک کنید و سپس بر روی دکمه “تست” کلیک کنید تا صدای فراگیر شما تست شود. هنگام آزمایش صداها از نزدیک گوش دهید تا مطمئن شوید صدا از هر بلندگو می آید. هرکدام از بلندگوهایی را که صدای تحریف شده دارند یا اصلاً صدا ندارند، یادداشت کنید.

در این رابطه، چرا صدای سینما خانگی من کار نمی کند؟

کابل های مختلف را امتحان کنید تا بررسی کنید این مجموعه کابل بدی نیست. گیرنده صوتی / تصویری (A / V) را در حالت متفاوت صدای Surround تنظیم کنید. هر بلندگو را بررسی کنید تا مطمئن شوید به درستی به گیرنده A / V متصل هستند. برای تأیید صحت عملکرد بلندگوها، عملکرد Test Tone را انجام دهید.

ممکن است یکی بپرسد، آیا تلویزیون من از صدای سینما خانگی پشتیبانی می کند؟ بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا تلویزیون شما می تواند صدای سینما خانگی را تولید کند این است که به دفترچه راهنمای آن نگاه کنید. این کار به یک گیرنده صدای سینما خانگی که حداقل یک سیستم بلندگو 5.1 به آن متصل است، یا یک نوار صدا که از 5.1 صدا پشتیبانی می کند، نیاز دارد.

با توجه به این موضوع، چگونه صدای سینما خانگی را فعال کنم؟

اطمینان حاصل کنید که تلویزیون و گیرنده با استفاده از کابل HDMI متصل شده اند. کابل را به پورت HDMI که دارای برچسب ARC یا پورت مشخص شده در دفترچه راهنما است و از ARC پشتیبانی می کند وصل کنید. تنظیمات Control for HDMI را در تلویزیون و گیرنده یا سیستم سینمای خانگی روشن کنید.

چگونه صدای تلویزیون 5.1 را بدست آورم؟

در این صورت، بررسی کنید که تلویزیون در 5.1 سینما خانگی (معمولاً بیت جریان) صدا می کند، تولید می کند. این یک گزینه در منوی صدای تلویزیون است. اگر اینگونه باشد، پخش کننده BD را با HDMI به تلویزیون وصل کنید. نوار صدا را به خروجی نوری تلویزیون وصل کنید.

آیا کابل نوری از صدای سینما خانگی پشتیبانی می کند؟

محدودیت های صوتی

کابل های نوری از صدای سینما خانگی تا حداکثر 5.1 کانال پشتیبانی می کنند، در حالی که HDMI از فرمت های Dolby Digital Plus، DTS HD و TrueHD پشتیبانی می کند. در حالی که بیشتر برنامه های تلویزیونی با صدای سینما خانگی پخش می شوند، بسیاری از دیسک های Blu-ray کیفیت صدای پیشرفته ای را ارائه می دهند.

صدای فراگیر در تلویزیون چیست؟

صدای فراگیر تکنیکی برای غنی سازی وفاداری و عمق تولید مثل صدا با استفاده از چندین کانال صوتی از بلندگوهایی است که شنونده را محاصره می کنند (کانال های فراگیر). اولین کاربرد آن در سینماها بود.

 صدای نوری یا HDMI ARC کدام یک بهتر است؟

هر دو از آنالوگ (کابل های قرمز و سفید) بهتر هستند. مانند دالبی دیجیتال، هر دو می توانند صدای چند کاناله را منتقل کنند. بزرگترین تفاوت در این است که HDMI می تواند از صوتی با وضوح بالاتر عبور کند، از جمله فرمت های موجود در Blu-ray: Dolby TrueHD و DTS HD Master Audio. این فرمت ها نمی توانند از طریق نوری منتقل شوند.

 آیا PCM بهتر از Dolby Digital است؟

بله، PCM صدای فشرده نشده است، در حالی که Dolby Digital فشرده شده است، که کیفیت فضای را به خطر می اندازد. از طرف دیگر، Dolby TrueHD از لحاظ تئوری یک قالب صوتی بدون ضرر است، مانند یک فایل zip، که یکسان با PCM است (من وارد این بحث نخواهم شد). این مانند این است که بپرسید آیا صدای CD بهتر از MP3 است؟

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *