نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بوق زدن یخچال

دلیل بوق زدن یخچال چیست ؟

گاهی اوقات ممکن است به دنبال دلیل بوق زدن یخچال باشید و برای پیدا کردن پاسخ آن حتی در اینترنت هم جستجو کرده باشید بیشتر اوقات این اتفاق برای یخچال های امروزی و یا بهتر است بگوییم یخچال هایی که برفک نمی زنند اتفاق می افتد چرا که در یخچال های امروزی با استفاده از تکنولوژی های جدید قابلیت آلارم یا هشدار ایجاد شده است که به شما این امکان را می دهد تا از خرابی یخچال و فریزر مطلع شوید.

در گذشته این امکان فقط در هواپیما ها وجود داشت که آلارم و هشدار خرابی قطعات را به صورت بوق زدن اعلام می کرد اما این روزها می توان از این تکنولوژی در وسایل و لوازم خانگی هم استفاده نمود.

همان طور که می دانید این قابلیت برای آلارم دادن و اعلام خرابی ها در یخچال تعبیه شده است بنابراین در صورت شنیدن صدای بوق از یخچال باید به دنبال دلیل آن باشید در حقیقت می توان گفت دلیل بوق زدن یخچال خرابی یکی از قطعات به کار رفته در یخچال می باشد.

برد یخچال در صورت مواجه با هر گونه اختلال با آلارم زدن این مشکل را هشدار میدهد. شاید در برخی از یخچال ها اعلام هشدار به جای بوق زدن با چشمک زدن چراغ و یا روشن شدن چراغ هشدار همراه باشد.

اگر مدت زمان زیادی است خانه نبوده اید و برق مدت زمان زیادی قطع شده است ممکن است یخچال به دلیل از دست دادن سرمای زیاد آلارم و هشدار را با بوق زدن اعلام نماید در این شرایط بهتر است مواد غذایی فاسد شدنی را از یخچال خارج نمایید و یخچال را از برق بکشید و اجازه دهید یخچال 24 ساعت در حالت استراحت قرار گیرد سپس یخچال را به حالت اولیه باز گردانید اما اگر مدت کوتاهی برق رفته نیازی به انجام این کارها نمی باشد فقط دقت داشته باشید تا 24 ساعت از باز و بسته کردن بی مورد درب یخچال جلوگیری نمایید تا دمای یخچال به حالت نرمال باز گردد.

چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟

همان طور که می دانید یکی از اصلی ترین دلایل بوق زدن یخچال باز ماندن درب آن است اگر به مدت طولانی درب یخچال باز بماند صدای بوق به شما اعلام می کند تا از باز ماندن بیش از حد درب یخچال جلوگیری نمایید چرا که این تغییرات دمایی در یخچال می تواند برایتان دردسر ایجاد نماید. البته گاهی اوقات ممکن است لاستیک دور درب یخچال به دلیل خرابی و فرسودگی مانع از بسته شدن درب یخچال شود که در این شرایط لازم است از تعمیرکار یخچال برای تعویض آن کمک بخواهید.

چرا صدای بوق یخچال و فریزر خاموش نمی شود ؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به طور ناگهانی متوجه صدای بوق یخچال شوید مطمئنا این صدا برایتان نگران کننده است و از شنیدن آن مضطرب می شوید اما اگر دلیل آن را بدانید می توانید کمی آرام تر رفتار کنید و از نگرانی هایتان کمتر کنید. اگر درجه یخچال شما پایین است و شما یخچال را بیش از گذشته پر کرده اید ممکن است به دلیل کم بودن درجه یخچال با صدای بوق مواجه شوید که در این شرای یا باید درجه یخچال را تغییر دهید و یا منتظر بمانید تا دمای یخچال به دمای نرمال برسد.

البته که مشکلات فنی زیادی هم وجود دارد که می تواند دلیل بوق زدن یخچال باشد و در صورت داشتن صفحه نمایش بر روی یخچال با نمایش ارور مربوط به خرابی آن را به شما اعلام می کند. در صورت خرابی ترموستات سیستم برودتی یخچال با اختلال روبرو می شود که نتیجه آن خرابی تنظیمات دمایی یخچال است بنابراین در صورت شنیدن صدای بوق از یخچال لازم است موارد احتمالی را بررسی نمایید و در صورت برطرف نشدن مشکل از کاردون کمک بخواهید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *