نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی سونی KDL46EX720 – تلویزیون سه بعدی

بررسی سونی KDL46EX720 – تلویزیون سه بعدی

تلویزیون سه بعدی

مدل: KDL46EX720

توضیحات: LCD 46 اینچ با قابلیت سه بعدی، ۲۴۰ هرتز، گزینه های اینترنت

مصرف برق: ۱۲۲ وات

این نما در مدلهای EX723 و EX729 بکار می رود.

ابعاد: ۴۲٫۵ * ۲۶ اینچ طول، و ۱٫۶۸ اینچ عمق

درجه بندی کیفیت تصویر (HD): 10/7

امروزه، سیگنال تصویر HD به دشواری انجام می شود. سریهای EX720 سونی در کیفیت تصویر HD استثنا نیست. صفحه نمایش آن مبهم است زیرا از فناوری ضد تابش ساخته شده است که بنظر هر آنچیزی که مشاهده می شود را فیلمبرداری می کند. این مورد در صفحه های قدیمی تلویزیون LCD نیز مشاهده شده است. زمانی که منبع نور از هر جایی به پس زمینه می رسد، نواحی تیره تصویر از بین می روند. همانطور که در مورد مصرف برق تلویزیون مطرح شد، شاید سونی برای افزایش اشباع رنگ و بهبود جزئیات سایه بهتر بتواند افزایش نور بیشتری را نشان دهد. روشنایی بیشتر باعث بهبود جزئیات سایه شده که اثر مبهی را بر روی تصویر ایجاد می کند. سطوح سایه می توانند غلیظ باشند اما به دلیل ماهیت فیلتر صفحه نمایش تفاوت زیادی در کنتراست ایجاد نمی کند. اگرچه فناوری صفحه صفحه ضد تابیش وجود دارد، هر نوری در پس زمینه باعث ایجاد تابش خیره کننده به ویژه در صفحه های تاریک می شود.

به طور کلی، تصویر HD فرد را تحت تاثیر قرار می دهد اگرچه در یک محیط کنترل نور تاریک بسیار زیبا به نظر می رسد. در این محیط این مدل تلویزیون توصیه می شود. در غیر اینصورت، شاید لازم باشد تا به تنظیمات تصویر استاندارد یا واضح رجوع کرد و بدین ترتیب لبه های کاذب و رنگ غیر واقعی ایجاد می شود. در صورت استفاده از تنظیمات استاندارد یا واضح، حتما ویژگیهای سینمایی و جریان حرکتی Motionflow باید خاموش بوده تا تاری از بین برود. رنگ HD زیاد اشباع نشده و واقعی است. کاهش کنتراست زاویه دید از سال قبل نیز همچنان بعنوان یک مشکل باقی مانده است. صفحه نمایش شفاف که معمولا برای فناوری پلاسما و LCD تولید شده است نه تنها بهتر بوده بلکه ویژگیهای منفی کمتری دارد.

 

درجه بندی کیفیت تصویر (SD): 10/7

نمایش رنگ واقعی است و این تلویزیون تصویر را از طریق ورودی فیلم کامپوزیت بخوبی پردازش می کند و رنگ و سطح سیاه نیز از بین می رود. زاویه دید و نبود جزئیات در صحنه های تاریک (بویژه با منبع نور پس زمینه) از موضوعات مکرر با برنامه نویسی تعریف استاندارد هستند. در واقع به این برنامه بستگی دارد. فیلمهای روشن در تعریف استاندارد خوب بنظر می رسند در حالیکه جزئیات در فیلمهای تاریک تر نیز مشاهده می شود.

 

دید تلویزیون سه بعدی: ۱۰/۸

به عنوان یکی از ویژگی های برجسته این تلویزیون، فقط باید این دسته ارزیابی شود. محتوای سه بعدی Blu Ray با عینکهای سه بعدی TDG-BR100 سونی مشاهده می شود. در ابتدا لرزش عینک وجود دارد اما بعدا عادت می شود. بعضی اوقات تار شدن در نزدیکی گوشه های پایین شدید شده، اما در کل تجبه سه بعدی خوبی احساس می شود. در برخی از تلویزیونهای سه بعدی سال گذشته هیچ یک علائم مربوط به چشمک زدن عینکها مشاهده نشده اند. در عوض، تصاویر واقعا زنده را می توان مشاهده کرد.

 

سایر ملاحاظات تصویر

سطح سیاه/ کنتراست/ نسبت کنتراست: سطح سیاه در مقیاس ۰۲۷ تا ۰۲۹ در مقیاس IRE است که نسبت کنتراست کالیبراسیون ۱۵۸۵:۱ می باشد. البته باید مراقبت بود که تست فنجان مکشی با دیدن تلویزیون از دور یکسان نمی باشد.

 

جزئیات سایه تیره: جزئیات سایه با برنامه نویسی زیاد خوب است. و زمانی ضعیف بوده که منبع نرو محیط و صحنه روی تلویزیون تاریک باشد.

 

انتقال رنگ/ دقت رنگ: رنگ بنظ در دنیای تلویزیون امروزی ضعیف است. رنگها با سلیقه افراد همخوانی داشته و اشباع بیشتر و توان نوری بیشتری باید در رنگها وجود داشته باشد.

 

نمای دید/ دید خارج از محور: با وجود تست تلویزیونهای LED و LCD، کنتراست زاویه دید در مدل EX720 نیز هنوز یک مشکل تلقی می شود. در ۱۵ تا ۲۰ درجه، سطح سیاه و کنتراست بطور قابل توجهی کم شده و رنگها کمرنگ می شوند. این کار با کاهش زاویه ها ادامه می یابد.

کاهش کنتراست شدید نیست اما آشکار است. این نسخه به کاهش جزئی کنتراست در زاویه های ۳۰ درجه یا بالاتر اشاره می کند.

 

نور پس زمینه LED: با وجود صفحه نمایش خاکستری، نور افقی از لبه LED دیده می شود. بی نظمی در نور پس زمینه در زمان مشاهده محتوا بخوبی دیده می شود.

 

تاخیر حرکت: اثر حرکت سریع و ناگهانی در صحنه ها با سرعت ۲۴۰ در موقعیت استاندارد وجود دارد. در طول صحنه های سریع نیز تاخیر حرکتی دیده می شود.

 

درجه بندی ویژگیها: ۱۰/۸٫۵

ویژگیها: ویژگیهای اضافی EX720 شامل سازگاری سه بعدی، سرعت تازه سازی ۲۴۰ هرتز، گزینه های کامل اینترنت هستند. مرورگر اینترنت و عملکرد جستجو نیز وجود دارد.

 

گزینه های اینترنت: گزینه های اینترنتی سونی درحال پیشرفت هستند. مطالب اینترنت به محض راه اندازی باید دانلود شوند. EX720 شامل Netflix، Crackle، Qriocity، پاندورا، Hulu Plus است. سرعت موقعیت اینترنت در EX720 متوسط می باشد.

 

ورودیها: EX720 دارای انتخاب ورودی وسیعی هستند. ۴ ورودی HDMI (1یکی در هر طرف). اتصال اینترنت وایرلس و سیم دار اترنت، یک دسته ورودی قطعات، یک دسته کامپوزیت، ۲ اتصال USB.

 

ملاحظات زیبایی: ظاهر بزرگ تلویزیون بسیار جالب است و زیبایی و ظرافت ظاهری دارد. نازل قاب آن فقط ۱ اینچ ضخامت داشته و پایین پنل به حداقل می رسد و نوار خاکستری همانند مدل سال قبلی را ندارد. EX720 فقط ۱٫۶۸ اینچ عمق دارد و شامل یک لولای کوچک است که از پایین متصل شده است. ۹۵% تلویزیون فقط ۱ اینچ عمق دارد. پایه ایستاده آن سنگین بوده و بخوبی ساخته شده و به آسانی مونتاژ شده است. این پایه ۱۰ درجه به یک طرف می چرخد و امکان چرخش ۶ درجه ای را نیز به اطراف داردو

 

کنترل از راه دور / عملکرد منو: اگرچه کنترل از راه دور دارای نور پس زمینه نیست، اما مات بودن آن داز راه دور نیز مشخص می شود. دکمه های جدیدی به مدل امسال افزوده شده از جمله کلیدهای Netflix و Qriocity که دسترسی سریع به گزینه های اینترنت را فراهم می کند. دکمه گزینه ها به تصویر، صدا و سایر کنترلها اشاره نموده و جستجو از طریق سیستم منوی Xross Media Bar کار سختی است. EX720 سنسور هماهنگ سازی مدل سال قبلی را حفظ کرده است و جریان سیگنال را نشان می دهد. این راهنما در سیستم منو به راحتی در دسترس است. تنظیمات تصویر و صدا برای هر ورودی گسسته می باشد.

 

خروجی صدا: کیفیت صدا در EX720 خوب نیست. این تلویزیون ۴۶ اینچی ممکن است سیستم سینمای خانگی را نداشته باشد. اکثر افراد به اسپیکرهای داخلی تکیه می کنند. اسپیکرهای ۱۰W * 10W صدای بی کیفیت و ضعیفی را تولید می کنند. ویژگی ClearVoice ممکن است با برخی برنامه ها برای بهبود سطح صدای که ضعیف تولید شده استفاده شود. حالت پویا جلوه های صوتی فراگیر را به شکلی برجسته کرده است که فقط کیفیت صدا را ضعیف نشان می دهد.

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)