نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی خرابی کارت گرافیک لپ تاپ

چگونه تشخیص دهیم که کارت گرافیک لپ تاپ سونی شما خراب است یا خیر

کارت گرافیک رایانه با نمایش داده های رایانه بر روی مانیتور، نقش اساسی در عملکرد یک سیستم دارد. در صورت نیاز، مانند بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک، می توان یک کارت گرافیک با قدرت بالا نصب کرد تا به برنامه های مختلف قدرت بیشتری بدهد. با این حال، هنگامی که کارت های گرافیک خراب می شوند، می توانند باعث تحریف بصری شوند یا نمایش داده ها را به طور کامل متوقف کنند. با این حال، قبل از صرف هزینه برای یک کارت گرافیک جدید، دریابید که آیا واقعاً باعث مشکلات شما شده است.

تعویض مانیتورها

مانیتور دیگری را به رایانه خود وصل کرده و/یا از مانیتور خود با رایانه دیگری استفاده کنید. این برای کمک به شما در تشخیص خراب بودن مانیتور و نه کارت گرافیک شما طراحی شده است. اگر اعوجاج بصری ادامه پیدا کند، مانیتور مشکلی ندارد. اما اگر آنها از بین رفته باشند، این ممکن است نشانه خراب شدن مانیتور باشد.

کارت را به طور واضح چک کنید

در صورت امکان پانل جانبی را از برج رومیزی رایانه یا بدنه لپ تاپ بردارید و کارت گرافیک را از نظر هرگونه علائم ساییدگی یا آسیب بررسی کنید. کارت های گرافیک باید خنک نگه داشته شوند، بنابراین هرگونه تجمع گرد و غبار را از بین ببرید. همچنین کارت را با برداشتن آن از شکاف و سپس قرار دادن مجدد آن در محل مجدداً قرار دهید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که شل نشده است. در صورت وجود هرگونه آسیب دیدگی، این نشانگر قوی بودن مشکل کارت گرافیک است و باید تعویض شود.

Device Manager را بررسی کنید

برای بررسی وضعیت کارت گرافیک خود، Device Manager را باز کنید. کنترل پنل ویندوز را باز کنید، روی “System and Security” و سپس “Device Manager” کلیک کنید. بخش “Adapters Display” را باز کنید، روی نام کارت گرافیک خود دوبار کلیک کنید و سپس در قسمت “وضعیت دستگاه” به دنبال اطلاعاتی باشید. این قسمت معمولاً می گوید: “این دستگاه به درستی کار می کند.” اگر این را نمی گوید، به هرگونه هشدار یا خطایی که ممکن است در آنجا ذکر شود توجه داشته باشید تا از او کمک بخواهید.

بررسی عملکردهای راه اندازی

به صداهایی که رایانه شما هنگام راه اندازی می کند گوش دهید و سعی کنید عملکردهای اصلی مانند تایپ، باز کردن درایو دیسک یا اتصال یک دستگاه USB خارجی را انجام دهید. اگر اصلا نمی توانید صفحه نمایش خود را ببینید، ممکن است لازم باشد.

اگر صفحه شما کاملاً خالی است، ممکن است مادربرد شما ایراد داشته باشد، نه کارت گرافیک شما. هنگامی که سیستم شما راه اندازی می شود، سعی کنید هر یک از اقدامات ذکر شده را انجام دهید و همچنین ببینید آیا می توانید صدای هارد دیسک خود را بشنوید یا خیر.

هنگام شروع باید چند بوق داشته باشید و رایانه باید جدا از چرخش فن ها سر و صدا ایجاد کند. اگر رایانه به طور عادی راه اندازی می شود، احتمالاً کارت گرافیک مقصر است. اگر نه، ممکن است مادربرد شما باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *