نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

با لنز شکسته دوربین چه کنیم؟

آیا باید لنز شکسته دوربین سونی را تعمیر کنم؟

لنز شکسته دوربین/ تقریباً همیشه بهترین کار این است که سازنده یا تعمیرگاه حرفه ای لنز شما را تعمیر کند. دوربین سونی‌ها تجهیزات بسیار پیچیده، فنی و حساسی هستند، بنابراین تلاش برای تعمیر لنز دوربین سونی خود می‌تواند به این معنا باشد که در نهایت آسیب بیشتری وارد می‌کنید. نه تنها این، بلکه ممکن است گارانتی شما را باطل کند. من توصیه می کنم آن را خودتان تعمیر نکنید، مگر اینکه یک مشکل بسیار جزئی و به راحتی قابل رفع باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید به برخی موقعیت‌ها نگاه کنیم که در آن می‌توانید خودتان مشکل را برطرف کنید.

تعمیرات آسان لنز دوربین سونی

بسته به مشکل لنز شما، در اینجا چند تعمیر آسان لنز دوربین سونی وجود دارد که ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید.

لنز شکسته دوربین

رفع مشکل نرم افزار دوربین سونی

اگر مشکل لنز به دلیل نقص یا مشکل نرم افزاری است، در اینجا چیزی است که می توانید امتحان کنید. باتری و کارت حافظه دوربین سونی خود را بردارید و حدود 15 دقیقه صبر کنید. با این کار زمان برای بازنشانی دستگاه شما باقی می ماند. هنگامی که برق را دوباره وصل می کنید و آن را روشن می کنید، ممکن است خطای لنز برطرف شود.

رفع مشکل مکانیکی لنز خانه / بشکه

لوله عدسی که فقط تا حدی گسترش می یابد یا جمع می شود، یا برای تمرکز تلاش می کند، اغلب زمانی اتفاق می افتد که چیزی باعث چسبیدن آن می شود. برای شل کردن آن، می توانید لوله لنز را به صورت دستی حرکت دهید – اما بسیار ملایم باشید. اگر این کار انجام نشد، می توانید سعی کنید دوربین سونی را محکم به کف دست خود بزنید تا شل شود.

تعمیر یک لنز کثیف / بشکه لنز

گرد و غبار می تواند روی لنز شما و داخل بشکه لنز شما جمع شود. این می تواند کیفیت تصویر ثبت شده لنز شما را تحت تأثیر قرار دهد و همچنین گاهی اوقات باعث چسبیدن بشکه می شود. از گردگیر اسپری هوای فشرده برای پاک کردن کثیفی در شکاف های بشکه استفاده کنید. همچنین می توانید از پاک کننده لنز دوربین سونی برای پاک کردن خاک و گرد و غبار روی صفحه استفاده کنید.

رفع آسیب آب

اگر مایعی را روی دوربین سونی خود ریخته باشید یا آن را در معرض رطوبت یا تراکم شدید قرار داده اید، ممکن است لنز از آب آسیب دیده باشد. در موارد آسیب جزئی آب، ممکن است فقط کمی رطوبت در پشت لنز به دام افتاده باشد.

در این صورت، مشکل می تواند به مرور زمان حل شود. اگر دوربین سونی را طوری روشن کنید که شاتر لنز باز باشد، گرمای داخلی دوربین سونی می تواند به تبدیل آب محبوس شده به متراکم کمک کند. این می تواند آن را خشک کند و مشکل را برطرف کند، اما ممکن است چند ساعت طول بکشد.

در موارد آسیب آب جدی تر، آب ممکن است به عمق دوربین سونی نفوذ کرده باشد. در این صورت ممکن است امکان تعمیر دوربین سونی وجود نداشته باشد. اگر نوع دیگری از مایع مانند نوشابه را روی لنز ریخته باشید، ممکن است این اتفاق بیفتد، زیرا ذرات قند موجود در مایع می تواند آسیب شدیدتری ایجاد کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *