نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بازیابی اطلاعات گوشی

آیا بازیابی اطلاعات گوشی خاموش امکان پذیر است؟

خاموشی گوشی به دلایلی مانند آبخوردگی یا سوختن قطعات و یا هر مورد دیگری پیش آمده،گوشی روشن نشده،چه باید کرد. در این شرایط برای دسترسی به تصاویر،ویدئو ها و …. و سایر اطلاعات چه راهکاری مناسب بوده و آیا امکان بازیابی اطلاعات از گوشی خاموش وجود دارد؟ چگونه می توان داده ها را از گوشی خاموش ریکاوری کرد؟

آگاهی به راه های درست مراحل بازیابی اطلاعات و چگونگی عملکرد بسیار مورد توجه بوده،چرا که در صورت عدم مهارت در این مسئله،امکان حذف محتویات موبایل و عدم بازگشت اطلاعات وجود دارد.

  • روش های بازیابی اطلاعات گوشی خاموش

در صورت خاموش شدن گوشی موبایلتان با روش های زیر توانایی دسترسی به محتویات گوشی را خواهید داشت .

روش های مختلف موجود برای ریکاوری گوشی خاموش

  • یکی ارز روش های رایج،استفاده از کابل OTG که بیشتر زمان از کار افتادن تاچ استفاده دارد.
  • استفاده از نرم افزار ADB Command و کد کردن برنامه می توان اطلاعات گوشی های خاموش را بازیابی کرده و از آنها استفاده کرد.
  • نرم افزارFone هم برنامه ای برای بازیابی اطلاعات گوشی خاموش کاربرد دارد.

مزایا و معایب و زمان و شرایط کاربرد هر کدام از این روش ها را در ادامه برایتان بیان می کنیم .

  • ریکاوری گوشی خاموش با برنامه ADB Command

برای استفاده از برنامه ADB Command برای بازیابی اطلاعات گوشی های خاموش، باید ابتدا برنامه کد شده ،که این کار هم نیاز به دانش نرم افزاری خاصی دارد. برنامه ADB Command نوعی نرم افزار، که برای اتصال گوشی به رایانه بدون نیاز یک برنامه خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

بعد از دانلود کردن کد برنامه و نصب آن در سیستم کامپیوتر، با باز شدن پنجره ، کد مخصوص را در آن کپی کرده، پس از انجام این مراحل، با ریستارت کردن گوشی، روی صفحه کامپیوتر ظاهر می شود؛ حالا به آسانی تمام فایل های مورد نظرتان را از گوشی بازیابی کرده و از آنها استفاده کنید. توجه به این نکته ضروری است که که بازیابی اطلاعات گوشی خاموش با این برنامه و این روش نیازمند داشتن مهارت و تخصص دانش نرم افزاری است.

  • بازیابی اطلاعات گوشی خاموش با کابل OTG

در صورت روشن شدن نمایشگر گوشی و نداشتن هیچ عملکردی در تاچ، با استفاده از کابل OTG می توان اطلاعات را ریکاوری کرد. هدف نهایی استفاده از کابل OTG اتصال موس به گوشی بوده و پس از اتصال موس به موبایل، دستگاه را خاموش و روشن کنید.

پس از شناسایی موس،فعال کردن USB Debugging و پروتکل انتقال رسانه (MTP) را انجام داده تا از طریق ارتباط با کامپیوتر و دسترسی به حافظه داخلی گوشی امکانپذیر بوده،با جدا کردن کابل ،نوبت به اتصال گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ می رسد. به این ترتیب ضمن انجام مراحل بازیابی اطلاعات گوشی خاموش، توانایی بک آپ گیری از فایل های مورد نظرتان را خواهید داشت.

  • استخراج اطلاعات گوشی خاموش با نرم افزارFone

روش دیگر بازیابی اطلاعات استفاده از نرم افزاری با نام dr.Fone بوده که قابلیت برگرداندن اطلاعات موبایل خاموش را داراست. بعد از نصب dr.fone واجرای آن،با انتخاب گزینه ی Recover و کلیک کردن برروی گزینه Recover Android Data  (بازیابی اطلاعات اندروید) با استفاده از گزینه Recover from broken phone به اطلاعات مورد نظرتان دسترسی پیدا خواهید کرد. با استفاده ازگزینه ی Select All هم می توان همه ی فایل ها را بازیابی کرد.

پرسش برنامه در این مرحله در مورد چگونگی مشکل بوده،با انتخاب گزینه یBlack Sceen (یا screen is broken)گزینه مورد نظر را با توجه به مشکل گوشی انتخاب نموده،انتخاب اسم و مدل گوشی و در انتظار انجام عملیات اسکن بمانید. در آخر، با نمایش همه ی فایل ها در صفحه لپ تاپ، در حین انتخاب فایل های مورد نظر و گزینه Recover، شاهد بازیابی اطلاعات گوشی خاموش خود بوده و به محتویات آن دسترسی پیداخواهید کرد.

در پایان متذکر می شویم چنان چه با عملیات بازیابی آشنایی نداشته،به هیچ وجه خودتان دست به کار نشوید چرا که در صورت وجود مشکل در عملیات باز یابی و عدم مهارت،ممکن است محتویات موبایل حذف شد و قابل ریکاوری نباشد.

متخصصان و مشاوران ما برای همیاری و همکاری در کنار شما هستند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *