نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ارورهای دوربین سونی

ارورهای دوربین سونی و نحوه برطرف کردن آن ها

زمانی که دوربینی خریداری می کنید تنها کار کردن با آن ملاک نیست؛ بلکه باید تمامی ارورهای آن را به خوبی بشناسید تا درصورت بروز هرگونه خطایی در دوربین، بتوانید خیلی سریع آن خطا را برطرف کنید؛ به همین دلیل تصمیم داریم شما را با رایج ترین ارورهای دوربین سونی و نحوه برطرف کردن تک تک آن ها آشنا کنیم. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید تا علاوه بر آشنایی با رایج ترین خطاهای دوربین سونی با نحوه برطرف کردن آن ها نیز آشنا شوید.

بررسی ارورهای دوربین سونی و روش های رفع آن ها

یکی از رایج ترین ارورهای دوربین سونی که امکان دارد زمانی که این دوربین را به تازگی خریده اید و تصمیم دارید برای اولین بار با آن کار کنید، برای شما نمایش داده شود، ارور تنظیم کردن منطقه، تاریخ و زمان است؛ البته نمی توان گفت که این پیغام یک خطا به حساب می آید، چراکه دوربین قصد دارد با نمایش چنین پیغامی به شما بگوید که با تنظیم کردن منطقه، تاریخ و زمان در آن، عملکرد بهتری خواهد داشت؛ بنابراین برای برطرف کردن این ارور باید منطقه، تاریخ و زمان را در دوربین تنظیم کنید.

خطای کارت حافظه

یکی دیگر از ارورهای دوربین سونی که اکثر کاربران این دوربین بارها با آن مواجه شده اند، خطای مربوط به کارت حافظه است که به یکی از دلایل زیر اتفاق می افتد:

  • سازگار نبودن کارت حافظه با دوربین
  • ناموفق بودن عملیات فرمت کردن کارت حافظه
  • آسیب دیدن کارت حافظه
  • شناسایی نشدن کارت حافظه در دوربین
  • کثیف شدن قسمت پایه کارت حافظه

با این وجود زمانی که با خطای کارت حافظه در دوربین سونی مواجه شدید باید هر یک از این عوامل را بررسی کرده و عامل اصلی که موجب بروز چنین خطایی شده است را برطرف کنید تا ارور کارت حافظه نیز دیگر نمایش داده نشود. اگر نتوانستید عامل اصلی نمایش این ارور را پیدا کرده و آن را برطرف کنید، می توانید سری به نمایندگی تعمیرات دوربین سونی بزنید تا تکنسین های این مرکز کارت حافظه دوربین شما را عیب یابی کنند.

ارور مقدور نبودن استفاده از کارت حافظه

متاسفانه یکی از ناخوشایندترین ارورهای دوربین سونی که امکان دارد هر کاربری با آن مواجه شود، ارور مقدور نبودن استفاده از کارت حافظه است؛ تا زمانی که این ارور را برطرف نکنید، امکان استفاده از کارت حافظه دوربین سونی برای شما وجود نخواهد داشت. راهکاری که برای رفع این ارور در اکثر مواقع پیشنهاد می شود، فرمت کردن کارت حافظه است؛ اما از آن جایی که با فرمت کردن کارت حافظه دوربین، تمامی عکس ها و فیلم هایی که درون آن ذخیره شده است پاک می شود، بهتر است کارت حافظه دوربین را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل کرده و از تمامی اطلاعات آن بکاپ بگیرید و سپس آن را فرمت کنید تا این ارور برطرف شود.

خطای عدم پردازش

خطای عدم پردازش یکی دیگر از ارورهای دوربین سونی است که دست کاربر را توی پوست گردو می گذارد؛ چراکه با نمایش این خطا نه امکان عکسبرداری برای کاربر وجود دارد و نه امکان فیلمبرداری و عملا دوربین به دستگاهی بلااستفاده تبدیل خواهد شد. اکثر اوقات یک بار خاموش و روشن کردن دوربین سونی می تواند، خطای عدم پردازش را رفع کند؛ اما اگر این کار را امتحان کردید و همچنان ارور عدم پردازش در دوربین نمایش داده می شد، بهتر است که دوربین خود را جهت عیب یابی به تکنسین های نمایندگی تعمیرات دوربین سونی بسپارید.

ارور عدم شناسایی لنز

خطای عدم شناسایی لنز نشان می دهد که لنز دوربین شما به درستی نصب نشده است؛ بنابراین برای رفع این ارور باید لنز دوربین را باز کرده و آن را مجددا به درستی ببندید. علاوه بر این امکان دارد که نمایش چنین اروری به دلیل آلوده بودن محل اتصال لنز باشد که در این صورت باید بعد از باز کردن لنز دوربین محل اتصال آن را به خوبی تمیز کنید و سپس لنز را دوباره نصب کنید.

خطای کار نکردن Steady Shot

یکی دیگر از ارورهای دوربین سونی که امکان دارد هنگام فیلمبرداری با آن مواجه شوید، خطای کار نکردن Steady Shot است. برای رفع این ارور تنها کافیست که دوربین سونی را یک بار خاموش و روشن کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *