نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اختلالات صوتی تلویزیون

اختلالات صوتی تلویزیون سونی

یکی از مشکلات رایج‌ تلویزیون سونی اختلال صوتی در تلویزیون سونی است. به طور مثال وجود تصویر بدون صدا ست.نگاه خوشبینانه احتمال بهم ریختگی تنظیمات صدای تلویزیون است اما گاهی اوقات عوامل سخت‌افزاری موجب قطع صدای تلویزیون سونی می‌شوند. در این صورت تعمیرتلویزیون سونی به مراکزی معتبر و استاندارد نیاز دارد.

دلایل قطع صدای تلویزیون سونی چیست؟

دلایل مختلفی موجب قطع شدن صدای تلویزیون سونی می‌شوند که می‌توان آن‌ها را در موارد زیر گنجاند.

  • میزان صدا در حالت صفر است.
  • دکمه ‎‎را ناخودآگاه فشرده اید.
  • غیرفعال بودن بلند گوهای تلویزیون؛ فشار دکمه ACTION MENU، سپس انتخاب بلندگوی تلویزیون و فعال کردن آن.
  • اگر تنظیم صدا فقط روی سیستم صوتی بوده، بلندگوهای تلویزیون فقط قادر به پخش آواهای کلیدی یا صداهای سیستم هستند.
  • اگرمشکل صدا مربوط به مشکلات مهم تری نباشد، ممکن است با تعویض سوکت audio و video این مشکل برطر ف گردد.
  • خرابی بلندگوی تلویزیون

درصورتی وجود مشکل برای بلندگوی تلویزیون یا سوکت‌های آن، صدایی از بلندگوی تلویزیون پخش نمی شود.

شنیدن صدای خش خش از بلندگوی تلویزیون یا شنیدن صدای بی‌کیفیت و بم می‌توانید احتمال خرابی بلندگوهای تلویزیون را نیز دارد.

  • خرابی مین برد تلویزیون

همیشه بهم ریختن تنظیمات صوتی دلیل اصلی قطع صدای تلویزیون سونی نیست. گاهی اوقات عوامل سخت‌افزاری مانند خرابی مین برد تلویزیون سونی باعث ایجاد اختلال صوتی در تلویزیون می‌شود. انتقال صدای خروجی از تلویزیون به اسپیکرها توسط مین برد انجام شده، از این‌رو با ریست کردن تنظیمات صوتی تلویزیون یا کم و زیاد کردن صدا و پخش نشدن صدا از تلویزیون،مطمئنا مین برد تلویزیون شما دچار مشکل شده است.

  • مشکل صدا hdmi

استفاده از کابل hdmi برای اتصال دستگاه هایی مثل ویدئو پروژکتور به تلویزیون و قطعی صدا نشانه ی به هم ریختن تنظیمات دستگاه جانبی است و با اصلاح تنظیمات برطرف می شود. ممکن است پورت HDMI تلویزیون آسیب دیده یا کابل ایراد داشته باشد.

  • علت صدای خش خش تلویزیون سونی

گاهی صدای تلویزیون کاملا قطع نشده و همراه با خش خش است. در این حالت یک نویز همراه با صدای اصلی تلویزیون و با تغییر اکولایزر و فرکانس صدای تغییر می کند. با زیاد کردن گزینه BASS صدا بم تر شده و نویز هم افزا یش مییابد.

خرابی بلندگوها،آسیب دیافراگم یا فوم بلندگو موجب ایجاد نویز و خش خش در صدای تلویزیون شود. با ترمیم بلندگو و اجزاء آن مشکل هم برطرف می شود.

  • در صوت تلویزیون، پارازیت وجود دارد

داشتن پارازیت بطور همزمان در تماشای یک برنامه تصویری در تلویزیون مشکل دیگری است که بر اساس نظر کارشناسان، نصب آنتن هوایی با استفاده از یک کابل هم محور ۷۵ اهمی و اتصال به دستگاه مشکل را بر طرف می کند. این کابل باید سالم بوده و از کابلهای اتصال دیگر دور باشد. درصورت رعایت هردو مورد، مشکل به تنظیمات صوتی AFT (موج یابی دقیق خودکار) برمی گردد.

  • صدای پخش تلویزیون با تصویر همزمان نیست

 عدم هماهنگی صدا و تصویر، مشکلی که اگر به خود برنامه پخش شده مربوط نباشد،از ایراد Power دستگاه ایراد بوده و کم کم به بخش سیستم کنترل سرایت می کند.

تنها راه رفع ایراد تعویض پاور دستگاه و تعمیر و تعویض سیستم کنترل صوتی حل می شود.

  • صداهای پخش شده، ترکیب می شود

دو علت موجب بروز این مشکل می شود، مربوط به تنظیمات صوتی تلویزیون و یا خارج شدن پیکربندی بلندگوی تلویزیون از سیستم کارخانه است.

درصورت خارج شدن فرکانس بلندگوها(هر دو دارای فرکانس یکسان )از عدد تنظیم کارخانه،دچار تنش بلندگوها دچار تنش شده و صداها باهم ترکیب می شوند. در صورت پاسخگو نبودن راهکارهای فوق در رفع مشکل،عیب از مادربرد یا کارت صوتی بوده و نیاز به تعویض دارد.

  • صدا در تلویزیون سونی بسیار ضعیف یا شدید است

زمانی که با بالا بردن حجم صدای تلویزیون سونی خود تغییری در صدای برنامه پخش شده ایجاد نمی شود. این صدای کم مربوط به تنظیمات تلویزیون می باشد.

البته گاهی هم صدا بطور ناگهانی شدت یافته که باید اول پیکربندی بلندگوها را بررسی کرده، دوم تنظیمات مدیا سنتر را کنترل کرد. سوم در صورت جوابگو نبودن، نیاز به کمک یک تعمیرکار مجرب دارید.

مشکلات رایج و گزارش شده کاربران را مطرح کردیم و همیشه برای یاری و همراهی در کنارتان هستیم.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *