نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا حافظه پنهان گوشی را باید پاک کرد

آیا باید حافظه پنهان برنامه خود را در گوشی سونی پاک کنید؟

پاک کردن حافظه پنهان برنامه احتمالاً یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در مورد نگهداری از گوشی سونی Android شما است. بسیاری از افراد حافظه داخلی برنامه را به طور غریزی پاک می کنند، یا برای ذخیره سازی اضافی، یا – چه درست باشد چه نه – تا گوشی سونی و برنامه های خود را در طول زمان دچار کندی نکنند.

اما سولات زیادی در مورد این تمرین وجود دارد و اینکه آیا در کوتاه مدت یا بلند مدت واقعاً مفید است یا خیر. برخی ادعا می کنند که اندروید به تنهایی باید حافظه پنهان برنامه را مدیریت کند و تداخل با رفتار پیش فرض ذخیره سازی فقط مشکل ایجاد می کند. اما حقیقت بسیار دورتر و مبهم تر است. برخی از برنامه ها از حافظه پنهان مسئولانه استفاده نمی کنند، برخی دیگر وقتی از داده های ذخیره شده بیش از حد استفاده می کنند، کاملاً خراب می شوند و برخی حتی می توانند پس از بروزرسانی به طور کامل خراب شوند یا از کار خودداری کنند – مشکلی که ممکن است بتوانید با پاک کردن حافظه پنهان آن را برطرف کنید.

بنابراین، اظهارات پهن در اینجا واقعاً مفید نیستند. اما ما می توانیم درباره حافظه پنهان برنامه چیست، چرا اهمیت دارد و چرا ممکن است بخواهید آن را در گوشی سونی هوشمند Android خود پاک کنید.

حافظه نهان چیست؟

ذخیره سازی، همانطور که در دنیای محاسبات شناخته شده است، به برنامه های کاربردی مانند مرورگرها، بازیها و سرویسهای پخش کننده اجازه می دهد تا فایلهای موقت را که مرتبط به نظر می رسند ذخیره کنند تا زمان بارگذاری و تجربه کلی سریعتر شود. YouTube، Spotify، Google News و بسیاری از برنامه های دیگر اطلاعات را به عنوان داده های حافظه پنهان ذخیره می کنند.

این می تواند تصاویر کوچک، سابقه جستجو یا قطعاتی از ویدئو باشد که به طور موقت ذخیره می شوند تا مازاد نیاز به درخواست ورودی از کاربر یا کشیدن مکرر اطلاعات از اینترنت به حداقل برسد. ذخیره سازی می تواند زمان زیادی را ذخیره کند، زیرا کیفیت و سرعت اینترنت در همه جا یکسان نیست. اما از قضا وقتی برنامه ها داده های زیادی را بر روی گوشی سونی شما بارگیری می کنند، در نهایت سرعت آن را کند می کند، به ویژه هنگامی که حداقل مقدار ذخیره سازی برای ذخیره وجود داشته باشد.

تفاوت بین پاک کردن حافظه پنهان و داده در Android

در حالی که ما اغلب به پاک کردن حافظه پنهان و داده ها در یک نفس اشاره می کنیم، این دو عمل متمایز در Android هستند. به عنوان مثال، هنگام استفاده از برنامه Spotify، اطلاعاتی مانند هنرمندانی که در خارج از کتابخانه خود مشاهده کرده اید، آثار آلبوم مرور شده و سابقه جستجو به عنوان حافظه پنهان نگه داشته می شود. هنگامی که حافظه پنهان برنامه پاک می شود، تمام داده های ذکر شده پاک می شوند.

سپس، برنامه اطلاعات حیاتی تر مانند تنظیمات کاربر، پایگاه های داده و اطلاعات ورود به سیستم را به عنوان داده ذخیره می کند. بسیار شدیدتر، هنگامی که داده ها را پاک می کنید، حافظه پنهان و داده ها حذف می شوند. پاکسازی داده ها معادل شروع یک برنامه به عنوان یک صفحه تمیز است، گویی برای اولین بار آن را نصب کرده اید.

چرا باید حافظه پنهان برنامه را پاک کنید؟

دلیل اصلی برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه، آزاد کردن فضای ذخیره سازی است که ممکن است بر عملکرد گوشی سونی تأثیر بگذارد. اما پاکسازی داده ها یک مرحله بسیار چشمگیرتر است که عموماً برای مواردی که یک برنامه دچار اشکال یا عدم شروع به کار است، محفوظ است. این ممکن است در نتیجه اشتباه در به روزرسانی برنامه و در نتیجه خرابی فایل های قبلی حافظه پنهان، تغییرات آزمایش نشده در سمت سرور، عملکرد نادرست نرم افزار یا بروزرسانی جدید سیستم عامل در Android باشد. برخی از برنامه هایی که ضعیف نوشته شده اند یا به خوبی سندباکس نشده اند، اگر اطلاعات حساس کاربر را در حافظه پنهان و داده های خود ذخیره کنند، می توانند تهدیدی امنیتی باشند. در چنین سناریویی، منطقی است که هر دوی آنها روشن شود.

چه زمانی باید آن را انجام دهید؟

پاک کردن حافظه پنهان همیشه به عنوان یک رفع موقت است زیرا هر برنامه ای که استفاده می کنید پس از پاکسازی، فضای ذخیره سازی را با فایل ها پر می کند. علیرغم مزایای آن، پاکسازی بیش از حد اغلب می تواند به یک فعالیت بی معنی تبدیل شود زیرا هدف از بهبود زمان بار را شکست می دهد. بنابراین، توصیه می شود که حافظه پنهان را فقط در مواقع ضروری پاک کنید، به جای اینکه آن را به یک برنامه روزانه تبدیل کنید.

چگونه حافظه پنهان و داده ها را پاک کنیم؟

مرحله 1: تنظیمات را اجرا کرده و به قسمت Storage بروید. (مکان دقیق بسته به نسخه یا پوستی که OEM اجرا می کند متفاوت است. برای دستگاه های سامسونگ که از رابط کاربری One One استفاده می کنند، قسمت Storage در زیر گزینه Device Care ایجاد می شود.) با کلیک بر روی Storage، نمای دقیقی از فضای ذخیره سازی اشغال شده توسط هر یک نشان داده می شود.

مرحله 2: در قسمت Storage، به دنبال Apps (یا Other Apps) بگردید و آن را انتخاب کنید. این برنامه همه برنامه ها را همراه با میزان فضا که هر برنامه اشغال می کند لیست می کند. بسته به نسخه یا پوستی که بر روی Android اجرا می شود، ممکن است گزینه ای برای مرتب سازی برنامه ها بر اساس حروف الفبا یا اندازه پیدا کنید.

مرحله 3: روی نام برنامه ضربه بزنید تا به بخش اطلاعات برنامه آن بروید تا داده ها یا پاک کردن حافظه پنهان پاک شود. اما حتماً یک لحظه وقت بگذارید تا تصمیم خود را توجیه کنید زیرا این عمل برگشت ناپذیر است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *