نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش نصب هارد SSD روی دستگاه PS4

آموزش نحوه نصب هارد SSD روی دستگاه PS4

گاهی اوقات در کنسول های بازی قدیمی تر، کاربران با مشکل تاخیر در لود شدن بازی ها و نصب آن ها مواجه می شوند. برای رفع این مشکل می توان از یک هارد درایو SSD استفاده کرد. با نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 این مشکلات برطرف خواهد شد.

این روز ها کنسول های بازی طرفداران بسیار زیادی دارد. محبوبیت این دستگاه ها تنها مختص کودکان و نوجوانان نیست و حتی افراد بزرگسال نیز از بازی با این دستگاه های هیجان انگیز لذت می برند. جدیدترین و پر طرفدارترین مدل های این کنسول های بازی، دستگاه های PS4 هستند که روز به روز مطابق با پیشرفت تکنولوژی مدل های به روز تر و جدید تری از آن ها وارد بازار می شود.

چرا به نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 نیاز است؟

مدل های جدید کارایی ها و قابلیت های بیش تری را در اختیار کاربران قرار می دهد. به همین دلیل شاید بیش تر افراد تمایل داشته باشند تا مدل قدیمی تر خود را با یک نمونه جدید تعویض کنند. اما باید گفت می توان با ارتقای هارد دستگاه قدیمی نیز، آن را به روز تر و کاربردی تر کرد. در این جا می خواهیم نحوه نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 را آموزش داده و در خصوص مزیت های انجام این کار صحبت کنیم.

نصب هارد SSD روی دستگاه PS4

کنسول های بازی جدید تر امکانات و قابلیت هایی را ارائه می دهند که به واسطه آن ها سرعت عملکرد دستگاه دو چندان شده و بازی هایی که می توان با دستگاه مورد نظر انجام داد، کیفیت و مشخصه های برجسته تری دارند. مشکل عمده ای که بسیاری از کاربران کنسول های بازی قدیمی تر دارند، کندی آن ها در زمان بالا آوردن یا حتی نصب کردن یک بازی جدید است. سرعت پایین لود شدن یک بازی می تواند به شدت برای کاربر دستگاه کسل کننده باشد.

به همین دلیل بعضی از افراد به دنبال ارتقای دستگاه خود به مدل های جدید تر هستند. این مشکل یعنی کندی در لود شدن بازی روی دستگاه خصوصا در ارتباط با نسل های جدید تر بازی هایی که وارد بازار می شوند دردسر ساز خواهد شد. اما راه حل اساسی برای رفع این مشکل، نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 است.

نصب SSD روی پلی استیشن 4 می تواند این مشکل را برطرف کند بدون این که نیازی به تعویض کنسول قدیمی تر با یک مدل جدید وجود داشته باشد. با توجه به قیمت و هزینه ای که باید برای خرید یک کنسول بازی به روز تر مانند دستگاه PS4 پرو پرداخت کرد و قیمتی که یک هارد SSD دارد، به نظر می رسد خرید و نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 قدیمی تر به مراتب مقرون به صرفه تر و کاربردی تر باشد.

اما سوالی که مطرح می شود نحوه انجام این کار و نصب هارد درایو SSD روی کنسول بازی است. در ادامه به صورت قدم به قدم مراحل انجام این کار را بررسی می کنیم.

در مرحله اول برای نصب SSD روی PS4 به چه امکاناتی نیاز است؟

پیش از شروع کار و برای نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 به یکسری لوازم و امکانات نیاز است. برای انجام این کار ابتدا به یک پیچ گوشتی چهار سو نیاز است. علاوه بر این به دو عدد فلش مموری نیز نیاز است. در نهایت نیز به یک هارد SSD نیاز دارید. این هارد باید ضخامتی کم تر از 9.5 میلی متر داشته باشد تا برای دستگاه PS4 شما مناسب باشد. فلش ها برای گرفتن بک آپ از دیتای دستگاه مورد نیاز هستند. پیش از شروع کار و نصب هارد درایو جدید روی دستگاه حتما باید از داده های آن یک بک آپ تهیه کرده و آن را ذخیره کنید.

منظور از بک آپ داده ها، ذخیره بازی هایی است که پیش از این روی هارد دستگاه خود نصب و ذخیره کرده اید. شما باید این اطلاعات را روی یک فلش ذخیره کرده و به این ترتیب یک نسخه پشتیبان از آن ها تهیه نمایید. علاوه بر این می توانید این داده ها را به صورت آنلاین در حساب کاربری مربوط به دستگاه بازی خود نیز ذخیره کنید. به این ترتیب می توان ادامه فرایند نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 را انجام داد.

ادامه فرایند نصب هارد SSD روی پلی استیشن 4 شامل چه مراحلی می شود؟

بعد از تهیه یک نسخه پشتیبان از داده های ذخیره شده در هارد قبلی، زمان آن رسیده تا هارد قبلی دستگاه را جدا کرده و مراحل نصب هارد جدید را دنبال کنید. برای این منظور باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • صفحه کشویی بالای کنسول بازی را به سمت چپ بکشید و آن را جدا کنید
  • به کمک پیچ گوشتی که در دست دارید، پیچ های دستگاه را باز کنید
  • با احتیاط هارد قبلی دستگاه را از آن جدا کرده و بیرون بکشید
  • هارد قبلی دستگاه را با دقت و پس از باز کردن پیچ ها از قاب فلزی نگهدارنده آن جدا کرده و از آن خارج کنید

در این مرحله برای نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 خود باید هارد درایو جدید را درون قاب فلزی جاسازی کنید. بعد از قرار دادن هارد دورن فریم مورد نظر، به دقت تمامی پیچ های آن را بسته و هارد جدید را آماده جای گذاری در دستگاه کنید

در مرحله بعد نصب SSD روی PS4، فریم حاوی هارد را به دقت در جای خود قرار داده و صفحه کشویی دستگاه را سر جای خود بگذارید و پیچ های آن را محکم ببندید

تا این جا مراحل نصب و جای گذاری فیزیکی هارد روی کنسول بازی شما انجام شده است. در مراحل بعدی باید از لحاظ نرم افزاری و برنامه ها هارد را آماده کنید.

تکمیل فرایند نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 با انجام به روزرسانی نرم افزاری

در مرحله بعدی جهت نصب SSD روی PS4 باید سیستم نرم افزاری دستگاه را نیز به روز رسانی کنیم تا بتوان از سیستم استفاده کرد. برای این کار باید آپدیت نرم افزار مورد نظر را از سایت مربوط به کنسول بازی خود دانلود کرده و در یک فلش ذخیره کنید. این فایل را به عنوان فایل آپدیت نرم افزار کنسول بازی خود ذخیره کرده و در ادامه برای به روز رسانی نرم افزاری سیستم از آن استفاده کنید.

در مرحله بعد نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 خود باید فایل به روز رسانی نرم افزاری که از سایت دانلود کرده اید را روی PS4 خود نصب کنید. به این ترتیب فلش حاوی فایل آپدیت را به کنسول بازی خود متصل کنید و دستگاه را در حالت Safe Mode بوت نمایید. برای این کار کافی است دکمه پاور PS4 خود را برای چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه بوت شود. به محض تکمیل فرایند بوت شدن کنسول بازی در حالت Safe Mode یک صفحه برای شما نمایش داده می شود.

در این صفحه شما باید گزینه نصب مجدد سیستم نرم افزاری یا Initialize PS4 را انتخاب کنید. در ادامه برای تکمیل نصب سیستم نرم افزاری جدید باید تمامی دستوراتی که روی صفحه نمایش داده می شود را دنبال کرده تا فرایند نصب را کامل کنید. با تکمیل فرایند نصب آپدیت نرم افزاری تقریبا کار نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 رو به اتمام است.

اتمام نصب SSD روی PS4

با انجام تمامی این مراحل ساده می توانید هارد SSD خود را به راحتی روی کنسول بازی مورد نظر خود نصب کرده و از سرعت و کارایی بالای دستگاه خود لذت ببرید. در آخرین قدم برای نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 باید داده های مربوط به بازی های قبلی خود را مجددا به هارد جدید دستگاه منتقل کنید. این کار نیز بسیار ساده است. تنها کافی است فلش درایوی که فایل پشتیبان را روی آن ذخیره کرده بودید را به کنسول بازی وصل کنید و سپس وارد قسمت تنظیمات شوید.

در ادامه با دنبال کردن مسیر مربوط به بازگردانی و انتقال اطلاعات از فلش روی هارد دستگاه، فرایند نصب هارد SSD روی دستگاه PS4 را با موفقیت تکمیل کنید. نتیجه نهایی این کار افزایش سرعت لود شدن بازی و تسریع در فرایند نصب بازی های جدید است که به دنبال آن تجربه بی نظیری را برای کاربران کنسول های بازی مختلف فراهم می آورد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *