نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ – تماس: 66097851 (7 خط), 66030825 -021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859      شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب 44153186  شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش عیب یابی خرابی های لنز دوربین عکاسی

مراحل شناسایی خرابی های لنز دوربین

خرابی های لنز دوربین/ فقط نگاه کردن از طریق لنز دوربین سونی می تواند به شما اجازه دهد هر گونه آسیب آشکار را ببینید. با باز کردن لنز به لنز نگاهی بیندازید، و باید بتوانید هر نوع آسیبی به لنز را ببینید.

مشکلات شیشه را بررسی کنید

شیشه در لنز دوربین سونی ممکن است دچار مشکلات مختلفی شود. شیشه ظریف است و فقط با تمیز کردن نادرست آن به راحتی خراشیده می شود. انداختن لنز نیز تنها راه آسیب رساندن به آن نیست. در اینجا مواردی وجود دارد که می تواند روی شیشه لنز دوربین سونی شما تأثیر بگذارد.

خرابی های لنز دوربین

خراش های روشن

برای بررسی خراش ها، لنز دوربین سونی را روی نور نگه دارید. با انعکاس نور از چندین سطح در زوایای مختلف، لنز را بررسی کنید. اکثر خراش‌های کوچک مشکل بزرگی نیستند و خراش‌های بزرگ‌تر می‌توانند توسط یک متخصص برطرف شوند. در واقع، حتی در مورد برخی از خراش‌های بزرگ و واضح، ممکن است بخواهید قبل از تعویض آن در گزینه‌های خود تجدید نظر کنید زیرا ممکن است اصلاً ظاهر نشود.

گرد و غبار

تقریباً همه دوربین سونی ها با چند ذره گرد و غبار در داخل یا روی لنز ختم می شوند. هنگامی که از لنز نگاه می کنید، احتمالاً می توانید چندین نقطه گرد و غبار را در لنز مشاهده کنید. با این حال، این لکه های کوچک مشکلی ندارند و حتی در هنگام گرفتن عکس نیز قابل توجه نخواهند بود. اگر به اندازه کافی بزرگ باشند که مشکل ساز باشند، گرد و غبار به عنوان نقاط تاریک در عکس هایی که می گیرید نشان داده می شود.

قارچ

اگر لنز دوربین سونی در داخل آن قارچ رشد کند، به راحتی می توانید آن را ببینید. لکه های سیاه مبهم که شبیه یک حشره یا عنکبوت هستند، نشانه مطمئنی از شکوفایی قارچ است. اگر لنز در یک منطقه تاریک و مرطوب رها شود یا پس از خیس شدن به طور نامناسب نگهداری شود، ممکن است این اتفاق بیفتد. متأسفانه، حتی اگر لنز را جدا کرده و قارچ را تمیز کنید، آسیب اسید قارچی احتمالاً قبلاً وارد شده است.

عیوب

از آنجایی که لنزهای دوربین سونی با چندین لایه از مواد نوری پوشانده شده اند تا بازتاب نور را به حداقل برسانند، باید برجستگی یا سایر لکه ها را در پوشش بررسی کنید. گاهی اوقات پاشیدن حلال یا برآمدگی شیشه می تواند باعث ایجاد نقص های مهم در طول تولید شود. شما معمولا نمی توانید این نقاط را ببینید مگر اینکه بزرگ باشند، و اگر به راحتی نتوانید آنها را ببینید مشکلی ایجاد نمی شود.

سوال اصلی بسیاری از کاربران از کارشناسان ما این است که از کجا متوجه بشویم که لنز دوربین عکاسی خراب شده و به تعمیر نیاز دارد. این موضوع باعث شد تا در مقاله « آموزش عیب یابی خرابی های لنز دوربین عکاسی » اطلاعات مفیدی در زمینه عیب‌یابی و شناسایی خرابی‌های لنز دوربین عکاسی سونی در اختیار شما قرار دهیم.

دیافراگم به درستی کار نمی کند

هنگامی که لنز شما به دوربین سونی متصل است، تا حداکثر دیافراگم باز است. این بدان معناست که حداکثر مقدار نور می تواند عبور کند. وقتی شاتر را فشار می‌دهید، لنز قبل از باز کردن دیافراگم مناسب برای بهترین نوردهی تنظیم می‌شود. این یک عمل خودکار است که در داخل لنز دوربین سونی در یک عمل فنری انجام می شود. برخی چیزها می توانند مانع از عملکرد صحیح دیافراگم شوند.

  • آسیب روغن: اگر روی تیغه های دیافراگم روغن وجود داشته باشد، می تواند باعث اصطکاک شود و عمل بسته شدن را کند کند و بر نوردهی تأثیر بگذارد. این بدان معناست که هر عکسی که می گیرید بیش از حد نوردهی می شود زیرا دیافراگم برای مدت طولانی باز می ماند. اگر وقتی به داخل لنز نگاه می کنید خطوط تیره ای که از مرکز لنز پخش می شوند، می توانید متوجه شوید که روی تیغه ها روغن وجود دارد.
  • آسیب ناشی از نور خورشید: اگر لنز دوربین سونی شما برای مدت طولانی در گرما بماند، گریس چرخ دنده های فوکوس داغ شده و به مایع تبدیل می شود. این مایع در نهایت راه خود را به ناحیه دیافراگم پیدا می کند که در آنجا انواع دردسر ایجاد می کند. تعمیر این مشکل معمولاً بیشتر از خرید یک لنز جدید هزینه دارد، بنابراین هرگز دوربین سونی خود را برای مدت طولانی زیر نور خورشید یا در یک ماشین داغ قرار ندهید.
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *